Side 1 av 1
Feilkode 25 26 og 52
Legg innLagt inn:28 apr 2007 14:55
av Ca-raae
Hei.
Etter jeg prøvde 1kg ladetrykk skjedde det ett eller annet. Går normalt på 0.8 noe som har fungert veldig fint. Motorfeillampa har begynt og lyse og bilen går ikke som den skal når turboen lader, nesten så bilen bremser. Og det suset du har når turboen lader er nesten blitt litt blaffrete på en måte. Leser ut følgende feil: 25 air flow meter, 26 air flow meter og 52 knock sensor. Klarer ikke å se for meg att for høyt ladetrykk skal ta livet av air flow meter. Har også ohmet dettet med verdier innenfor det som står i rep.boken. Så var det denne bankesensoren, hvor sitter den? Dette har vel noe med tenning og gjøre. Denne sitter vel på blokka ett sted, kan jo ha løsnet f.eks. Men det er jo så mye ledninger og sensorer i disse bilene.
Tips tas imot med takk.
Legg innLagt inn:28 apr 2007 15:01
av Magne
Kanskje du har fått tenningsbank og knocksensoren har slått ut... evt er død..
Da går bilen på nødprogram.
Legg innLagt inn:28 apr 2007 15:06
av Ca-raae
Muligens. Men kan det ha noe sammenheng med for høyt ladetrykk. Var nemlig da det skjedde. Kan jo være tilfeldig og da men. Har ikke original turbo. Vet ikke hvor jeg finner denne bankesensoren?
Legg innLagt inn:28 apr 2007 19:25
av Larsen
Ca-raae skrev:Muligens. Men kan det ha noe sammenheng med for høyt ladetrykk. Var nemlig da det skjedde. Kan jo være tilfeldig og da men. Har ikke original turbo. Vet ikke hvor jeg finner denne bankesensoren?
Bankesensoren sitter på blokka. Har du prøvd å resette ecuen din. Det er bare å koble fra batteriet i 15 sekunder og koble det på igjen.
Legg innLagt inn:28 apr 2007 21:24
av Ca-raae
Det har jeg ikke prøvd. Takk for tipset, skal prøve i morra.
Legg innLagt inn:28 apr 2007 21:42
av rx300
Ca-raae skrev:Det har jeg ikke prøvd. Takk for tipset, skal prøve i morra.
Evt bare ta ut sikringen for ECU'en i 15sek så slipper du å stille alle klokker etc. på nytt

Legg innLagt inn:29 apr 2007 15:46
av Ca-raae
Prøvde å resette ecu. Ble da kvitt feilkodene. Kjørte en tur og har funnet ut litt mer om hva som skjer. Det er boostcontrolleren som ikke fungerer, uansett hva jeg stiller inn på så lader den over 1kg. Og solonoid i displayet står alltid på 0. Kan det ha skjedd noe med sol.ventilen? Så etter en liten tur med for høyt trykk kommer feilkode 52-knock sensor tilbake. Må jeg på bukk for å finne denne? Evt. av med innsuget? Frister i tilfelle skikkelig ikke. Tilbakle til solonoiden, er det den vesle sorte klumpen med to tynne slanger som det står apexi boost controller valve på? Tar gjerne noen tips for å feilsøke på denne.
Legg innLagt inn:29 apr 2007 17:22
av Larsen
Ca-raae skrev:Prøvde å resette ecu. Ble da kvitt feilkodene. Kjørte en tur og har funnet ut litt mer om hva som skjer. Det er boostcontrolleren som ikke fungerer, uansett hva jeg stiller inn på så lader den over 1kg. Og solonoid i displayet står alltid på 0. Kan det ha skjedd noe med sol.ventilen? Så etter en liten tur med for høyt trykk kommer feilkode 52-knock sensor tilbake. Må jeg på bukk for å finne denne? Evt. av med innsuget? Frister i tilfelle skikkelig ikke. Tilbakle til solonoiden, er det den vesle sorte klumpen med to tynne slanger som det står apexi boost controller valve på? Tar gjerne noen tips for å feilsøke på denne.
Du har tydeligvis fjernet boost cut'en på bilen da (kutter motoren hvis trykket blir for høyt). Hvis du ikke har gjordt det alerede så er det smart å kjøre på 98 oktan og sjekke at tenningen er riktig stilt