Side 1 av 1

Bilen drar ujevnt...

Legg innLagt inn:28 apr 2007 22:17
av Kilgallon
Når jeg drar på med min MKIV så drar den noen ganger som den skal og andre ganger drar den dårligere.
Noen som vet grunnen til dette?

Heisann

Legg innLagt inn:29 apr 2007 10:11
av FS-Styling.no
Ikke noen mekaniker jeg men på en BMW E36 jeg hadde, så var det akkurat likedan.... den dro bra enkelte ganger pluss dårlig andre ganger.... den dro ujevnt ved gasspådrag!

Da var det lamdasonden som var defekt...!

Legg innLagt inn:29 apr 2007 23:16
av 95TT
kan være noe galt med det sekvensielle turbo systemet, at turbo nr 2 rett og slett ikke går online.. kan høres sånn ut når man ikke vet noe mer om bilen hvertfall.. søk i supraforums, mange som har hatt trøbbel med dette.. :p true twin ordner dette :P

Legg innLagt inn:30 apr 2007 12:57
av Kilgallon
95TT skrev:kan være noe galt med det sekvensielle turbo systemet, at turbo nr 2 rett og slett ikke går online.. kan høres sånn ut når man ikke vet noe mer om bilen hvertfall.. søk i supraforums, mange som har hatt trøbbel med dette.. :p true twin ordner dette :P
Kan hende det, for det virker som bilen drar bra til ca 4000, men over det så blir den daff.

Re: Heisann

Legg innLagt inn:30 apr 2007 13:27
av Kilgallon
FS-Styling.no skrev:Ikke noen mekaniker jeg men på en BMW E36 jeg hadde, så var det akkurat likedan.... den dro bra enkelte ganger pluss dårlig andre ganger.... den dro ujevnt ved gasspådrag!

Da var det lamdasonden som var defekt...!
Hvordan sjekker jeg om den er defekt da?

Legg innLagt inn:30 apr 2007 17:34
av Andy_Celica
Kilgallon skrev:
95TT skrev:kan være noe galt med det sekvensielle turbo systemet, at turbo nr 2 rett og slett ikke går online.. kan høres sånn ut når man ikke vet noe mer om bilen hvertfall.. søk i supraforums, mange som har hatt trøbbel med dette.. :p true twin ordner dette :P
Kan hende det, for det virker som bilen drar bra til ca 4000, men over det så blir den daff.
da vet jeg problemet ditt, min var akkurat likedan, på eksosen så sitter det en acuator som skal åpne et spjeld i eksosen da trykket blir så høyt, min åpna ikke og da får ikke turboen ut eksosen og trykket blir lavt, jeg kappa rett og slett av den stanga som går fra akuatoren til spjeldet jeg, og da dro den helt rått etter 4000 rpm, hvis du skrur av luftfilterslagen og titter ned mot turboen så ser du den stanga jeg snakker om, skjekk om det går en vakuum slange inn på den, gjør det ikke det så ligger nok problemet der.

Legg innLagt inn:30 apr 2007 20:16
av 95TT
Når du kapper den så blir det vel true twin som de kaller det. altså at begge turboene jobber fra "bunnen av" da får du ett skikkelig rykk når de kobler inn tenker jeg, for da forlader ikke den første turboen slik sekvesnsiell systemet virker.. men du har nok funnet problemet vil jeg tro.

Legg innLagt inn:30 apr 2007 22:22
av Andy_Celica
95TT skrev:Når du kapper den så blir det vel true twin som de kaller det. altså at begge turboene jobber fra "bunnen av" da får du ett skikkelig rykk når de kobler inn tenker jeg, for da forlader ikke den første turboen slik sekvesnsiell systemet virker.. men du har nok funnet problemet vil jeg tro.
jepp, ganske dårlig drag før 4000, men merker det etter det, med litt dåslige dekk så kunne den slippe på 4000 rpm på 3 giret :D

Legg innLagt inn:03 mai 2007 12:47
av Kilgallon
Andy_Celica skrev:
Kilgallon skrev:
95TT skrev:kan være noe galt med det sekvensielle turbo systemet, at turbo nr 2 rett og slett ikke går online.. kan høres sånn ut når man ikke vet noe mer om bilen hvertfall.. søk i supraforums, mange som har hatt trøbbel med dette.. :p true twin ordner dette :P
Kan hende det, for det virker som bilen drar bra til ca 4000, men over det så blir den daff.
da vet jeg problemet ditt, min var akkurat likedan, på eksosen så sitter det en acuator som skal åpne et spjeld i eksosen da trykket blir så høyt, min åpna ikke og da får ikke turboen ut eksosen og trykket blir lavt, jeg kappa rett og slett av den stanga som går fra akuatoren til spjeldet jeg, og da dro den helt rått etter 4000 rpm, hvis du skrur av luftfilterslagen og titter ned mot turboen så ser du den stanga jeg snakker om, skjekk om det går en vakuum slange inn på den, gjør det ikke det så ligger nok problemet der.
Da får jeg sjekke dette da, håper at det er det som er problemet :wink:

Heisann

Legg innLagt inn:03 mai 2007 15:39
av FS-Styling.no
Det ble konstatert på verksted.... Mulig det finns triks for å sjekke dette uten og gå veien innom et verksted da....

Re: Heisann

Legg innLagt inn:03 mai 2007 16:00
av Kilgallon
FS-Styling.no skrev:Det ble konstatert på verksted.... Mulig det finns triks for å sjekke dette uten og gå veien innom et verksted da....
Sjekker tipset til Andy_Celica først jeg, virker lettere å gjøre dette :wink: