Side 1 av 2

Motor problemer 4AGE????????

Legg innLagt inn:29 apr 2007 13:44
av _toyota
Begynnte og ryke litt av den her en dag,byttet topppakning men dette hjalp svært lite ryker fortsatt blå svart av den. noen som kan tenke seg hva det er???????????

Legg innLagt inn:29 apr 2007 15:38
av Tomera
Er nok dessverre en muighet for at stempelringene dine er gått...
Bruker den olje da?

Legg innLagt inn:29 apr 2007 15:50
av lexusmann
Hørtes ikke så rent billig det der...kondolerer...

Legg innLagt inn:29 apr 2007 18:17
av sindrejl
lexusmann skrev:Hørtes ikke så rent billig det der...kondolerer...
ikke vær så negativ :) .. 4age er utrolig lette å mekke med så enten kan han gå inn i motoren eller gjøre det så enkelt at han kan bytte.. brukt motor koster rundt 4k

Legg innLagt inn:29 apr 2007 22:10
av Pgus
Jeg er ingen mekaninker, men har lest en del om 4a-ge...

Oljeringene har en tendens til å sette seg på motorer som har stått en stund, for så blitt kjørt hardt når de er kalde.

Lest om flere som har hatt denne feilen.

Det kan også være at en ventil-tetning lekker olje. Men det er vel mer typisk feil på gammel volvo, ikke Toyota.

Jeg vet ikke hvordan man kan stille en sikker diagnose uten å åpne motoren.

Legg innLagt inn:30 apr 2007 16:11
av 4A-GE
skal du bytte motor så kjøper jeg den som står i nå. :)

Legg innLagt inn:30 apr 2007 17:50
av _toyota
Tomera skrev:Er nok dessverre en muighet for at stempelringene dine er gått...
Bruker den olje da?
Er merkelig at det kommer sånn plutselig.Den soter og på alle pluggene.

Legg innLagt inn:30 apr 2007 17:53
av _toyota
Pgus skrev:Jeg er ingen mekaninker, men har lest en del om 4a-ge...

Oljeringene har en tendens til å sette seg på motorer som har stått en stund, for så blitt kjørt hardt når de er kalde.

Lest om flere som har hatt denne feilen.

Det kan også være at en ventil-tetning lekker olje. Men det er vel mer typisk feil på gammel volvo, ikke Toyota.

Jeg vet ikke hvordan man kan stille en sikker diagnose uten å åpne motoren.
Hmm rart at det skjedde så plutslig er derfor jeg lurer litt på hva det er pleier som oftest og være topp pakninga som går når det kommer sånn plutselig men det var det altså ikke.

Legg innLagt inn:04 mai 2007 10:48
av Henrik
Kommer helt ann på kilometer stand.

4age som har passert 200 000 km pleier å begynne å bruke olje og få skjørtebank.

Legg innLagt inn:04 mai 2007 12:48
av 4A-GE
Henrik skrev:Kommer helt ann på kilometer stand.

4age som har passert 200 000 km pleier å begynne å bruke olje og få skjørtebank.
Min har kjørt 320.000 og lager ikke en eneste ulyd. :P

Legg innLagt inn:04 mai 2007 20:26
av sindrejl
4A-GE skrev:
Henrik skrev:Kommer helt ann på kilometer stand.

4age som har passert 200 000 km pleier å begynne å bruke olje og få skjørtebank.
Min har kjørt 320.000 og lager ikke en eneste ulyd. :P
godt holdt 4age'r er UTROLIGE motorer.. fatter ikke at dem tåler så mye :)

Legg innLagt inn:04 mai 2007 23:36
av Rebel-Rider
Få tak i ei 7A-FE blokk og putt 4A-GE toppen på den og bli den første med en 7A-GE her i landet :wink:

(ikke skyt meg om noen andre allerede har gjort det)

Legg innLagt inn:05 mai 2007 01:16
av Andy_Celica
Rebel-Rider skrev:Få tak i ei 7A-FE blokk og putt 4A-GE toppen på den og bli den første med en 7A-GE her i landet :wink:

(ikke skyt meg om noen andre allerede har gjort det)
Slik jeg har skjønt det så vil ikke en 4a-ge topp passe på en 7a-fe, pga ge og fe har forskjellige olje og vann kanaler.

Legg innLagt inn:05 mai 2007 11:00
av Rebel-Rider
4A-GE toppen skal passe som hånd i hanske på 7A-FE blokka. Det er blitt bygget 7A-GE/GTE motorer med både 16v og 20v topp

http://www.turbofast.com.au/mr2.html

http://www.aeu86.org/forum/viewtopic.ph ... light=7age[/url]

Legg innLagt inn:06 mai 2007 21:02
av Henrik
sindrejl skrev:
4A-GE skrev:
Henrik skrev:Kommer helt ann på kilometer stand.

4age som har passert 200 000 km pleier å begynne å bruke olje og få skjørtebank.
Min har kjørt 320.000 og lager ikke en eneste ulyd. :P
godt holdt 4age'r er UTROLIGE motorer.. fatter ikke at dem tåler så mye :)
Er ikke mange av de som har gått 300k og fortsatt ikke lager lyd.
som regel er det slutt på 200k da kommer olje forbruket å skjørtebanken, gjerne i sammenheng ved at blien skiftre eier.

Jeg må ærlig innrømme at jeg har vanskelig for å tro at motoren din ikke har noen anntydning til skjørtebank etter så mange kilometer.

Men hvis det er fakta er jo det gull.

Mine har ihvertfall begynt å "kødde" på rundt 200k...