Side 1 av 1

Servopumpen og vakumslange

Legg innLagt inn:30 apr 2007 09:09
av kennethx
Lurer på om det er noen som vet hvordan servopumpen virker. Jeg tenker da på at det er en vakum slange som går inn på den. Er dette for å oppnå "progresiv" servo?

Jeg spør fordi jeg har vært å kjørt autoslalom, og må si at når jeg ligger med gasspådrag på 1. gir, så virker det som servoen er fullstendig fraværende.

Er det mulig å koble om slik at servopumpen får for "fullt" hele tiden, bilen vil bli veldig lett på rattet i høy fart da, men det kan jeg leve med. Vil pumpen ta skade av å kjøres på "fullt" over lengre tid?

Legg innLagt inn:30 apr 2007 13:28
av Peak
Du har 2 vakumslanger som går på en ventil, når du har motoren på tomgang og skal ratte høyre eller venstre så slipper ventilen vakum igjennom mellom de 2 vakumslangene og da får motoren høyere turtall, som skal gjøre det lettere å svinge.