Side 1 av 1
dyno test og fusking:(
Legg innLagt inn:30 apr 2007 21:02
av styggen82
Hei sann
Var just og bremset bilen, tenkte jeg skulle sjekke før jeg gjorde noe med bilen:)
første tur kjørte vi rolig opp og la 6. gir, ved fire tusen rpm falt turbo trykket. kjørte en tur til og dro ut alle gir, kom da på ca seks tusen rpm før trykket falt.... hvorfor?
han med dyno mente det var en manuell turbo trykk sensor av noe slag som slapp ut trykket....
anbefalt meg også og kjøre en "scanner" på motor for å sjekke for sikkerhets skyld, noen som har det i rogalands området?
har orginal trykk måler som ikke viser hva trykk jeg ligger på, bare + eller -
Men har aldri opplevd dette ved gate kjøring, har dratt ut nesten alle gir og aldri opplevd fusking.
Fikk målt 271,9 hk på bakhjula
Moment på 487nm og 318 hk i motor....
hadde også ca 260 hk på hjula ved 3000 rpm....
Legg innLagt inn:01 mai 2007 20:02
av styggen82
bumpi bump
Legg innLagt inn:01 mai 2007 21:13
av Andreazz
Morn, Kjetil! Hva du til Bakke å gjorde dette?
Legg innLagt inn:01 mai 2007 21:36
av styggen82
Andreazz skrev:Morn, Kjetil! Hva du til Bakke å gjorde dette?
jepp var det, er du på land igjen nå eller? så forresten din dyno test, 750 nm?????? noen ide om hvorfor jeg mistet trykket totalt? lekkasje eller motor beskyttelse?
Legg innLagt inn:02 mai 2007 19:00
av Andreazz
Reiser i land i morgen! Kan gi en lyd i helgen

Legg innLagt inn:02 mai 2007 19:41
av styggen82
Andreazz skrev:Reiser i lang i morgen! Kan gi en lyd i helgen 
Fine!!
Legg innLagt inn:02 mai 2007 19:42
av styggen82
ingen forslag på boost problemet?
Boost Problemer?
Legg innLagt inn:04 mai 2007 21:19
av tvaksvik
Du har en JDM Supra, ikke sant?
Hvilken fart viste måleren da trykket falt?
Husk at dersom du har en JDM Supra så er den begrenset til 180 Km/t. Skal du få bilen til å overstige denne farten blir du nødt til å investere i en "Top Speed Delimiter".
Husk at du heller ikke kan øke ladetrykket over 1 bar før du har investert i en "Fuel Cut Defender" for å fjerne begrensingen på innsprøytningen.
Var dette nytt for deg?
Re: Boost Problemer?
Legg innLagt inn:04 mai 2007 22:46
av styggen82
tvaksvik skrev:Du har en JDM Supra, ikke sant?
Hvilken fart viste måleren da trykket falt?
Husk at dersom du har en JDM Supra så er den begrenset til 180 Km/t. Skal du få bilen til å overstige denne farten blir du nødt til å investere i en "Top Speed Delimiter".
Husk at du heller ikke kan øke ladetrykket over 1 bar før du har investert i en "Fuel Cut Defender" for å fjerne begrensingen på innsprøytningen.
Var dette nytt for deg?
nope, farts sperra er fjernet, men nåla går bakover når jeg kommer på 120.... Har bestillt Boost kontroller, trenger jeg "Fuel Cut Defender" utenom?!?
snakket med en som Japanauto bruker til sine supraer og han sa det skjedde pga at turboene ladet for mye og dermed slapp trykket ut fordi det blei for høyt, dette pga mye motstand når bilen stod på rullene... vet ikke om det stemmer men bilen går som bare det ellers, var kun på rulla dette skjedde.. har som sagt hatt ca5200-5500 rpm på 6 gir før, men da på lande vei.

Takker for alle inspill og siden jeg er ny i turbo gamet så kom gjerne med tips og hint:)
Boost Problemer?
Legg innLagt inn:05 mai 2007 00:09
av tvaksvik
Ok, I see.
Boost Controlleren har bare i oppgave å regulere ladetrykket, den har ikke direkte kontroll med innsprøytningen, så ja, du må nok ha en fuel cut defender i tillegg, ellers vil du nok ikke få noe utbytte av Boost controlleren dersom du stiller den til over 1 bar.
At det er mye motstand i rulla? Det synest jeg hørtes litt rart ut, ville nok heller tro at det var det totalt motsatte. Men jeg har ikke benktesta bilen min enda, så jeg tør ikke å bevege meg inn på den påstanden. Sikkert mange her på forumet som har erfaringer med dette.
Legg innLagt inn:05 mai 2007 00:41
av Andy_Celica
Hvis du er intresert så har jeg en slik "fuel cut defenser" liggende, uåpnet, den kommer fra greddy istede for hks så min heter boost cut controller, akkurat den samme bare fra en anne produsent en de som lager fuel cut defenser og det er hks.
Re: Boost Problemer?
Legg innLagt inn:05 mai 2007 05:11
av styggen82
tvaksvik skrev:Ok, I see.
Boost Controlleren har bare i oppgave å regulere ladetrykket, den har ikke direkte kontroll med innsprøytningen, så ja, du må nok ha en fuel cut defender i tillegg, ellers vil du nok ikke få noe utbytte av Boost controlleren dersom du stiller den til over 1 bar.
At det er mye motstand i rulla? Det synest jeg hørtes litt rart ut, ville nok heller tro at det var det totalt motsatte. Men jeg har ikke benktesta bilen min enda, så jeg tør ikke å bevege meg inn på den påstanden. Sikkert mange her på forumet som har erfaringer med dette.
som sagt, jeg er ingen ekspert.
bilen er jo orginal, kun catback og fartssperre.... men uansett tror jeg ikke det er noe galt med bilen, har jo ingen problemer på veien. er vel bare sikkerhets systemer som skal beskytte motor.
jeg ville sjekke hva som var i bilen før jeg begynnte å gjøre noe med den:)