Side 1 av 2
TOYOTA F1 bilen
Legg innLagt inn:04 mai 2007 13:51
av Mr2Even
Toyota F1 bilen :
Overall weight: 600kg including driver and camera
Horsepower: Approximately 740bhp
Revolutions: Maximum 19,000rpm, as required by FIA rules.
Dette går nok unna!
Må være drømmejobben å kjøre denne
http://www.toyota-f1.com/public/en/f1car/tf107.html
Legg innLagt inn:04 mai 2007 17:00
av Larsen
De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Legg innLagt inn:04 mai 2007 18:45
av Stiansen
Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Var de ikke opp mot 900 hk for et par år tilbake da?
Men sinnsykt alikevel.. 740 hk på 600 kg.. Og 19 000 omdreininger..

Legg innLagt inn:04 mai 2007 20:15
av Larsen
Stiansen skrev:Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Var de ikke opp mot 900 hk for et par år tilbake da?
Men sinnsykt alikevel.. 740 hk på 600 kg.. Og 19 000 omdreininger.. 
Mente det jeg også, men det har vist kommet nytt regelment om v8 og 2.4 liter.
Gullalderen var jo på midten av 80 tallet da turbo motoren var tillatt

Legg innLagt inn:04 mai 2007 20:18
av CelicaGT
Bilen er tydligvis ikkje bra nok, siden dei ikkje vinner løp

(kan vere at dei som kjører dei ikkje er heilt i eliten

)
Legg innLagt inn:04 mai 2007 20:49
av Mr2Even
Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Nå veide jo bilen mye mer før også er nok teknologien i motoren og i bilen på et helt annet plan enn før 80 åra.. så svak er den nok ikke vel

Legg innLagt inn:04 mai 2007 22:40
av Stiansen
Mr2Even skrev:Larsen skrev:De begynner å bli ganske "svake" de motorene nå iforhold til hva det var før.
Nå veide jo bilen mye mer før også er nok teknologien i motoren og i bilen på et helt annet plan enn før 80 åra.. så svak er den nok ikke vel 
Jepp, du sier noe der.. Vi har nok kommet en del lenger.. Er ikke bare føreren som kjører lengre

Legg innLagt inn:05 mai 2007 00:58
av Larsen
Skal ikke klage på at det er dårlig. Fjæring og aerodynamic er nok kommet langt siden 80 tallet, men hvis du sammenligner spesifikasjonene så er ikke de nye så imponerende.
Her er spec fra en bmw 1500cc motor på 80 tallet. Disse bilene veide da 580 kg...

Legg innLagt inn:05 mai 2007 01:11
av sleeper
5.5kg trykk! DA begynner vi og snakke overladning på høyt plan!

Legg innLagt inn:05 mai 2007 01:17
av Andy_Celica
sleeper skrev:5.5kg trykk! DA begynner vi og snakke overladning på høyt plan! 
og 11500 rpm, tenk å hatt den motoren i noe annet da

Legg innLagt inn:05 mai 2007 02:44
av kennethx
5.5kg faktisk...hehe....hva skal man si liksom.....

God said...let there be boost....and there was boost...
Legg innLagt inn:05 mai 2007 07:09
av celica_st185
Fy faen så rått å hatt en slik motor

varer nok ikke lenge da....
Legg innLagt inn:05 mai 2007 07:25
av sindrejl
celica_st185 skrev:Fy faen så rått å hatt en slik motor
varer nok ikke lenge da....
varer som oftest (ikke alltid det engang) et løp med hardkjøring

Legg innLagt inn:05 mai 2007 14:08
av Stiansen
5,5.. Dæven.. 1300 hk på 580 kg

Says it all

Legg innLagt inn:05 mai 2007 14:26
av Larsen
Morsomme er at det er på 1500cc. Så et program på discovery for en stund siden om det. Der sa de at BMW faktisk kjøpte opp brukte 1500cc motorbolker fra vanlige bmw'er til formel 1. De mente vist at hvis den ikke var sprekt etter 100'000 km så ville den ikke gå istykker under et løp heller....