Side 1 av 3
Lexus IS200 med turbo, noen med erfaring der?
Legg innLagt inn:05 mai 2007 21:53
av Neo
Jeg og en kompis som har samme bil driver og småprater litt om turbo til is'en. Han har undersøkt litt og vi kunne ifølge han få turbo ferdig montert på bilen for 30000kr. ca 0.5 ladetrykk og rundt 250 hk. Men er fremdeles litt skeptisk, etter mine erfaringer når det gjelder turbo så må stempel og stempelringer og div byttes. Men ifølge dem han pratet med trenger man ikke det på så lavt ladetrykk, motoren skal vist tåle en oppgradering på 100 hk uten problem.
Hva mener dere?

Legg innLagt inn:06 mai 2007 11:40
av lexusrider
Den bør nok tåle 0,5 bar ja... 30 000kr går vel det visst ein gjer ein del sjølv... har tenkt på gjera det samma sjølv
men 250 hk er vel litt mykji å håpe.. vil e tru..
husker ikke hvor mye ladetrykk tte-kompressorkitet har.. men det gjer jo berre 204hk... er vel 0,3-0,4 bar trykk meinar eg å hugse...
Legg innLagt inn:06 mai 2007 11:45
av Neo
lexusrider skrev:Den bør nok tåle 0,5 bar ja... 30 000kr går vel det visst ein gjer ein del sjølv... har tenkt på gjera det samma sjølv
men 250 hk er vel litt mykji å håpe.. vil e tru..
husker ikke hvor mye ladetrykk tte-kompressorkitet har.. men det gjer jo berre 204hk... er vel 0,3-0,4 bar trykk meinar eg å hugse...
Akkurat, så man trenger ikke bytte noe motordeler på så liten turbo? Mener ladetrykket på kompressor er 0.5 bar. Kan hende 250 hk var litt mye, men man får vell mer hk av turbo enn kompressor
Legg innLagt inn:06 mai 2007 11:59
av lexusrider
Neo skrev:lexusrider skrev:Den bør nok tåle 0,5 bar ja... 30 000kr går vel det visst ein gjer ein del sjølv... har tenkt på gjera det samma sjølv
men 250 hk er vel litt mykji å håpe.. vil e tru..
husker ikke hvor mye ladetrykk tte-kompressorkitet har.. men det gjer jo berre 204hk... er vel 0,3-0,4 bar trykk meinar eg å hugse...
Akkurat, så man trenger ikke bytte noe motordeler på så liten turbo? Mener ladetrykket på kompressor er 0.5 bar. Kan hende 250 hk var litt mye, men man får vell mer hk av turbo enn kompressor
nei det burde funke å ikkje skifte motordeler med det ladetrykket... er jo org innvendig me tte-kitet så..
antall hk kommer ann på feks mengda luft turbo/kompressor leverer, bensintilførsel, tening, flow i systemet osv osv.
henter jo hester på porte topp, sikre lav nok lufttemp (intercooler), bruke ein ettermarknads sprut (elecromotiv, autronic, feks)....
så det er sikkert ikkje umuleg, å få ut 250 på 0,5bar, men det må ein nesten prøve for å finne ut...
Legg innLagt inn:06 mai 2007 12:06
av Neo
lexusrider skrev:Neo skrev:lexusrider skrev:Den bør nok tåle 0,5 bar ja... 30 000kr går vel det visst ein gjer ein del sjølv... har tenkt på gjera det samma sjølv
men 250 hk er vel litt mykji å håpe.. vil e tru..
husker ikke hvor mye ladetrykk tte-kompressorkitet har.. men det gjer jo berre 204hk... er vel 0,3-0,4 bar trykk meinar eg å hugse...
Akkurat, så man trenger ikke bytte noe motordeler på så liten turbo? Mener ladetrykket på kompressor er 0.5 bar. Kan hende 250 hk var litt mye, men man får vell mer hk av turbo enn kompressor
nei det burde funke å ikkje skifte motordeler med det ladetrykket... er jo org innvendig me tte-kitet så..
antall hk kommer ann på feks mengda luft turbo/kompressor leverer, bensintilførsel, tening, flow i systemet osv osv.
henter jo hester på porte topp, sikre lav nok lufttemp (intercooler), bruke ein ettermarknads sprut (elecromotiv, autronic, feks)....
så det er sikkert ikkje umuleg, å få ut 250 på 0,5bar, men det må ein nesten prøve for å finne ut...
Nei det er sant du sier noe der. Skulle tro at utskifting ikke er nødvendig, det var det vi fikk bedskjed om å. Du har og tenkt og gjøre det, hvor skal du skaffe turbo? Montere turbo kan man vell gjøre selv, om man kan det da
Legg innLagt inn:06 mai 2007 12:18
av lexusrider
tja.. har jo lyst te det da... har eit par andre bilproskjekt og.. men
Turbo kjøper e vel hos protrim.. sannsynlegvis... bra priser der..
har du sett noen som har satt turbo på is 200 ?? bortsett frå nicoloco...
Legg innLagt inn:06 mai 2007 12:32
av Neo
lexusrider skrev:tja.. har jo lyst te det da... har eit par andre bilproskjekt og.. men
Turbo kjøper e vel hos protrim.. sannsynlegvis... bra priser der..
har du sett noen som har satt turbo på is 200 ?? bortsett frå nicoloco...
Hva slags prosjekt holder du på med?

.. Selv driver jeg på med anleggsprosjekt nå, er snart ferdig.. Nej har ikke sett noen med turbo, bare jeg og en kompis så langt så prater om og montere. Men som du sier, har fryktelig lyst og montere

Legg innLagt inn:06 mai 2007 12:59
av lexusrider
Neo skrev:lexusrider skrev:tja.. har jo lyst te det da... har eit par andre bilproskjekt og.. men
Turbo kjøper e vel hos protrim.. sannsynlegvis... bra priser der..
har du sett noen som har satt turbo på is 200 ?? bortsett frå nicoloco...
Hva slags prosjekt holder du på med?
.. Selv driver jeg på med anleggsprosjekt nå, er snart ferdig.. Nej har ikke sett noen med turbo, bare jeg og en kompis så langt så prater om og montere. Men som du sier, har fryktelig lyst og montere 
proskjekt og proskjekt... driv no å fikser ting.. ein av bilene her:
http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3278
den andre er det ikkji gjort noko me så det er ikkji verdt å nemne vel... gammel opel det og.. coupe det da:)
anlegg seie du.. noen bilder du har lagt ut noe sted enn? enn va har du gjort??
Legg innLagt inn:06 mai 2007 13:05
av Neo
Legg innLagt inn:06 mai 2007 14:08
av lexusrider
ja det er bra:) legg ut bilder du... men dette har vel blitt litt offtopic kan du si..
hmm...
Legg innLagt inn:06 mai 2007 16:50
av csstian
Du trenger ikke å bytte stempel å råder før du går opp mot 0,7-0,8. Er rådene som er det svaksete legget der.TTE kompressoren lader med 0,3 men får reimhjul til 0,5 og 0,7. Kjøpte et reimhjul hos alpinelexus å han hadde bremset sin bil til 226 hk på hjulene med 0,4 i laddetrykk.Men var ikke tte kompressor.Har planer om 0,7 på min men må da bytte dyser,bensinpumpe å montere emanager.Å da vil jeg tro å håpe man nermer seg 250 på hjulene.Men det finner men ut etter en tur til Bjørnstad bil.Så håper stempel å råder holder,for di kostet mye peng.
Legg innLagt inn:06 mai 2007 16:52
av Syns
Hvordan er det med turbo/kompressor med automatkassa? Noen som vet?
Legg innLagt inn:06 mai 2007 17:09
av Neo
csstian skrev:Du trenger ikke å bytte stempel å råder før du går opp mot 0,7-0,8. Er rådene som er det svaksete legget der.TTE kompressoren lader med 0,3 men får reimhjul til 0,5 og 0,7. Kjøpte et reimhjul hos alpinelexus å han hadde bremset sin bil til 226 hk på hjulene med 0,4 i laddetrykk.Men var ikke tte kompressor.Har planer om 0,7 på min men må da bytte dyser,bensinpumpe å montere emanager.Å da vil jeg tro å håpe man nermer seg 250 på hjulene.Men det finner men ut etter en tur til Bjørnstad bil.Så håper stempel å råder holder,for di kostet mye peng.
Såpass ja, har ikke tenkt og hente ut så mye at jeg må bytte stempel og råder. Bare for og få litt mer guffe, som du sier skal man begynne og bytte mange deler for og få mer effekt blir det fort penger. Da skal jeg serriøst begynne og vurdere turbo til bilen, fått runt 210-220 hk hadde blitt nice

..
Legg innLagt inn:06 mai 2007 17:13
av csstian
Legg innLagt inn:06 mai 2007 17:15
av csstian
Her var det jeg kjøpte kompressoren min.Men det var streetdesign som bestillte den for meg.Her har di også en del.
http://www.tdi-plc.com/catalog/index.ph ... 1824b1e757