Side 1 av 1

dauer ut og motorlampe lyser! Trenger hjelp

Legg innLagt inn:09 mai 2007 18:47
av Sulun
min st185 er ikke fresk. når den blir varm dauer den ut på 3-4000 rpm og motorlampe lyser. jeg slipper gassen og lampen slukker å jeg får igjen turtall. var slik for 14 dager siden også, da byttet jeg bare fra kn filter til org filter. så har den gått bra til i sta, da var det samme tullet igjen!!

noen som skjønner hva jeg mener/kan hjelpe meg med å finne ut hva det er?

Legg innLagt inn:09 mai 2007 19:15
av Ca-raae
Har du lest ut feilkode da?

Legg innLagt inn:09 mai 2007 19:16
av sleeper
sjekk for feilkoder.. så får du vite hva den klager poå ivertfall..
(siden du har byttet filter vil jeg gjette på feil med afm)

Legg innLagt inn:09 mai 2007 19:22
av kennethx
Som sagt, sjekk feilkoder:

http://www.ts-ogn.no/content/view/16/27/

Legg innLagt inn:10 mai 2007 19:11
av Sulun
aha slik man gjør d. takker.

men lampa lyser jo bare akkurat da den dauer og blir borte når jeg har sluppet gassen. den lyser ikke hele tiden. så da blir vel dette litt vanskelig. eller vil den blinke feilkode selv om den ikke lyser hele tiden?

men etter bilen sto en time så har det ikke skjedd igjen ennå.

Legg innLagt inn:10 mai 2007 19:17
av donk2k
Slik leser du de av... Hvis det har blinket skal det være lagret i hjernen..

-Skru av tenningen.
-Finn diagnosekontakten. Denne er en liten grå boks i høyre bakkant av motorrommet, merket "Diagnosis"
-Åpne lokket og lokaliser kontaktene "TE1" og "E1"
-Bruk en liten lednings-stump til å lage forbindelse mellom disse kontaktene.
-Skru så på tenningen (ikke start motor) og les av kodene som fremkommer av "Check engine" lyset.
-Eks. kode 52 = lampen blinker fem ganger, så en liten pause, og to nye blink.
-Blinker lampen kontinuerlig er det ingen feil.

Legg innLagt inn:10 mai 2007 20:03
av Larsen
Hørtes ut som du har fått fuel-cut

Legg innLagt inn:20 mai 2007 14:09
av Sulun
fikk feilkode 34
turbocharger pressure - abnormalturbocharger pressure
- turbocharger
- airflowmeter/manifold /turbocharger pressure sensor
- ecu

Legg innLagt inn:28 mai 2007 20:13
av Gt-4-Ever
Har du fcd?

Legg innLagt inn:28 mai 2007 23:36
av larsst185
holder det å slå av og på tenninga etter at dette skjer?isåfall har du fått fuelcut

Legg innLagt inn:29 mai 2007 15:46
av Sulun
ja det er nok fuelcut da ja.
men er ikke det på 1,2 på CS? åsså går den på 0,7 til vanlig. syns det er rart at den da lader over 1,2 med bare eksos.

Legg innLagt inn:29 mai 2007 18:20
av kennethx
hadde det på CS'en min for mange år siden, problemet gikk bort når tenningen ble justert, den lå ned mot 9 grader.