Side 1 av 1

Spm ang turboer

Legg innLagt inn:12 mai 2007 11:34
av wickeddark
Har funnet en kraftigere turbo til bilen, men den er kun oljekjølt. Den orginale har jo vann i tillegg. Er det ett stort minus å kun ha oljekjøling? Eller har det lite betydning?

Legg innLagt inn:12 mai 2007 12:12
av Larsen
Det er en liten ulempe. De som kun er oljekjølte var tidligere kjent for å varme oljen så mye at det kokset i turbohuset. Nå er riktignok de nye syntetiske oljene mye bedre enn før så det er nok ikke et problem. Er det greddy turbo du har fått tak i?

Legg innLagt inn:12 mai 2007 17:29
av wickeddark
Har ikke fått tak i enda, men vurderer å kjøpe. Det er en garret T4 det er snakk om. Jeg kjører kun på mobil 1 jeg, så tror ikke oljekvaliteten skal bli ett problem hvertfall.

Legg innLagt inn:12 mai 2007 19:29
av Larsen
Vet det er mulig å få tak i flenser til noe av orginal eksosen og manifoilen. Hvis du vil kan jeg sikkert finne linkene.

Legg innLagt inn:13 mai 2007 23:40
av wickeddark
Det har fyren som selger den. Så den skal passe på den. Men var bare litt bekymret siden den ikke hadde vannkjøling.

Legg innLagt inn:14 mai 2007 18:37
av 2fastgt4
noe du må huske er at det er mye viktigere at den turboen trenger mere tid på å skjøle seg ned enn en som også er vannavskjølt.

med andre ord hvis du ikke er vant til å la bilen stå litt på tomgang så bør du bli det med den 8)

Legg innLagt inn:14 mai 2007 22:39
av wickeddark
Er altid nøye med nedkjøling etter kjøring ja. Men skal kjøpe meg turbotimer da jeg begynner å bli sånn medium lei av å sitte å vente ;)

Eneste er jo at jeg har alarm, å skjønner ikke helt hvordan jeg skal kunne bruke alarmen da den vil gå med en gang motoren kutter vil jeg tro. Siden den reagerer på endringer i spenningen også.

Legg innLagt inn:14 mai 2007 22:50
av Larsen
wickeddark skrev:Er altid nøye med nedkjøling etter kjøring ja. Men skal kjøpe meg turbotimer da jeg begynner å bli sånn medium lei av å sitte å vente ;)

Eneste er jo at jeg har alarm, å skjønner ikke helt hvordan jeg skal kunne bruke alarmen da den vil gå med en gang motoren kutter vil jeg tro. Siden den reagerer på endringer i spenningen også.
Det går det. Er bare litt vanskligere å koble startsperra