Side 1 av 2

hvilken tennplugg til 3S-GTE? haster litt...

Legg innLagt inn:15 mai 2007 15:04
av premo
må skifte tennplugger på st205'en og har fått høre fra tidligere eier av bilen og etter litt søk her på forumet at NGK BCPR7ES er pluggene jeg bør ha. men så får jeg også høre det at pluggene jeg bør ha er NGK BKR6EP-8.

motoren min er godt modifisert og jeg kjører på 1.2 i ladetrykk.

håper noen kan hjelpe ganske kjapt :)

Legg innLagt inn:15 mai 2007 15:33
av Andy_Celica
ngk bcpr7es eller denso iridium ik 22 kan jeg anbefalle, hadde det på st205 en og kjørte også 1,2 kilo trykk.

Legg innLagt inn:15 mai 2007 15:49
av sleeper
bkr7e funker også bra... ( vanlig kobberplugger som ikke koster skjorta...)

(ikke kjør med 6`r plugger!) så lenge du kjører såpass høyt trykk er det best og ha kaldere plugger, altså 7`r plugger..

Legg innLagt inn:15 mai 2007 16:05
av premo
ok, tror jeg går for 7'ern. men er det noen som har erfaringer med BKR6EP-8 i 3s-gte? er BKR6EP-8 original-pluggene i bilen forresten?
( http://www.gtfours.co.uk/stuff/facts/205/facts.htm )

takk for raske svar.

plugger

Legg innLagt inn:15 mai 2007 21:38
av cryptor
ville annbefalt denso irdium ik22 el ik24 og samtidig justert åpningen på pluggene til 0,65

Legg innLagt inn:15 mai 2007 21:58
av Amund
Kjører alltid med NGK BCR8ES, litt uggen når det er kaldt ute, med kald motor. men fungerer ellers ypperligt på såpass trykk 8)

Re: plugger

Legg innLagt inn:15 mai 2007 22:40
av sleeper
cryptor skrev:ville annbefalt denso irdium ik22 el ik24 og samtidig justert åpningen på pluggene til 0,65
har aldri testet selv , men har hørt MYE negativt ang iridium plugger! spesielt hvis åpninga blir endret på de.. ( hint: deler som detter av pluggen og ødelegger motor..)

Legg innLagt inn:02 jul 2007 21:13
av larsst185
tar opp denne posten litt.Trenger nye plugger å vurdere å gå for plugger som er to grader kaldere en standard.hva er forskjellen på 7 pluggen du sleeper bruker og 8 pluggen amund bruker.sånn rent bortsett ifra at 8 pluggen er kaldere?

Legg innLagt inn:02 jul 2007 21:20
av larsst185
den 8 pluggen er vel strengt tatt en 2 takts plugg.mye brukt i sny scootere.

Legg innLagt inn:02 jul 2007 21:39
av sleeper
larsst185 skrev:tar opp denne posten litt.Trenger nye plugger å vurdere å gå for plugger som er to grader kaldere en standard.hva er forskjellen på 7 pluggen du sleeper bruker og 8 pluggen amund bruker.sånn rent bortsett ifra at 8 pluggen er kaldere?

forskjellen er at den 8`r plugger har forsenket senter.. slik at den ikke står så langt ute i firbrenningkammeret..

vet at mange har bra resultater med den pluggen, men min motor ville ikke ha den.. ( prøvde for litt over 1 mnd siden)

Legg innLagt inn:02 jul 2007 21:42
av Mr2 Mk2
jeg kjøre med 8`er plugger, (kremt Amund sine 8`er plugger faktisk).Fungerer helt greit, men er som Amund sier at den er noe uggen når det er kaldt.Ikke noe stort problem though...Om det er noe bedre enn 7`er plugger eller originale det aner jeg ikke :roll:

Legg innLagt inn:02 jul 2007 21:50
av larsst185
jeg lever noe farlig for tiden med min bil.Bilen går rikt som fy likevel forsvant plutselig isolatoren som er rundt senter elektroden på plugg 3 og 4 å bilen slutta gå på 3 og 4.Satte så inn denso iridium 22 plugger å har kjørt kun kort tid og i går slutta det å gå på syl 3.Viser seg at samme har skjedd igjen.Lurer på hvor alt blir av egentlig :roll:
Uansett sånn er det å kjøre uten ordtlig ems,men rart den har funka fint til nå og at jeg aldri har vert i nærheten av å kjøre magert. :?

Legg innLagt inn:02 jul 2007 22:03
av sleeper
larsst185 skrev:jeg lever noe farlig for tiden med min bil.Bilen går rikt som fy likevel forsvant plutselig isolatoren som er rundt senter elektroden på plugg 3 og 4 å bilen slutta gå på 3 og 4.Satte så inn denso iridium 22 plugger å har kjørt kun kort tid og i går slutta det å gå på syl 3.Viser seg at samme har skjedd igjen.Lurer på hvor alt blir av egentlig :roll:
Uansett sånn er det å kjøre uten ordtlig ems,men rart den har funka fint til nå og at jeg aldri har vert i nærheten av å kjøre magert. :?

trur nok du burde slutte og kjøre med iridium plugger.. de knekker fortere en vanlige plugger.. ( tuppen på de!)
alle delene som detter av blir jo med x antal ganger opp og ned.. så er jo bare og håpe at stempel, topp og ventiler ikke har tatt skade.. :cry:

Legg innLagt inn:02 jul 2007 22:05
av larsst185
den går merkelig nok som nidelven enda.Skulle likt å se inne forbrenningskammeret mitt likevel :?

Legg innLagt inn:02 jul 2007 22:19
av sleeper
larsst185 skrev:den går merkelig nok som nidelven enda.Skulle likt å se inne forbrenningskammeret mitt likevel :?
nidelven?