Side 1 av 1

Vurderer å selge bilen.. Men til hvilken pris?

Legg innLagt inn:15 mai 2007 21:58
av FireWalk
Har hatt MR2 i mange år nå. Både MR2 GTI og MR2 Turbo.

Har hatt min mr2 turbo i 2 år, og iløpet av den tiden har jeg byttet så å si alt som er å bytte på bilen. Det var en del problemer med den i begynnelsen pga en motor som var ganske gåen. Denne ble byttet, og etter det var det ikke noe mer problemer.

Jeg satte meg et mål om at denne bilen skulle restaureres slik at den ble så god som ny. Og nå som jeg er i mål og bilen er i daglig drift uten noe problemer innser jeg at det er ikke det å KJØRE bilen som driver meg, men å drive å mekke, forbedre og bygge på den som driver meg.

Lurer derfor på å selge den og kjøpe noe annet jeg kan "begynne på".

Bilen er totaloverhalt både innvendig og utvendig. Det finnes ikke rust på den, den har en ny motor som har gått ca 100.000 km nå (japansk import motor) som i tilleg er trimmet (se specs under).

Dette er jo en prosjekt bil til de grader. Spørsmålet er jo, hvor mye kan jeg forvente å ta for den? er ikke interessert i å selge bilen KJAPT, men selger den til rette vedkommende for riktig pris (må være en entusiast som vet å ta vare på den og ikke noen ypling som vraker den etter en uke).

Det som er gjort med den er (og nå er det ikke sikkert jeg husker å få med alt), men i grove trekk:

Specs:
- ABS bremser
- Airbag
- Dempere byttet for 2 år siden.
- Nyoverhalte bremser forran og bak.
- Nye bremseskiver og bremseklosser
- Hjul lager, fjerbenslager, stab stag, foringer og div slitedeler nylig byttet.
- Elektriske vinduer.
- Servostyring.
- Cruise control.
- Alarm.
- Fjernstyrt sentral lås.

Utvendig:

- Komplett Kaminari Aerodynamics styling kit.
- Hvite park/blinklys kit fremme.
- Hvite tåkelys
- Revision6 LEED baklys med doble ryggelys istedetfor 1 ryggelys og 1 tåkelys.
- KO racing TKO Eksos anlegg med store krommede enderør. 2x 7" krommede potter.
- TRD rear-spoiler.
- valsede hjulbuer for å få plass til 18" felger med spacere.
- spacere.
- Bilen er senket 45mm (?) mener jeg å huske.
- Bilen blir nylakkert nå om noen uker. Eventuelt kan kjøper få bestemme farge selv etter kjøp siden jeg har en gratis lakkering til gode hos lakkerer.
- 18" AEZ felger.
- S strober. Samme type som utrykkings kjøretøy bruker. Disse er inmontert i parklys klusteret i front. Kan velge mellom blått, hvitt, gult og rødt blinkened varsel/utrykking lys. Tøft å ha på show :-)
- 18.000.000 collor undercar LEED kit. Gir et flott lys. Kan settes til å skinne i veldig mange forskjellige farger, eller blinke/skifte farge i ferdigprogramerte mønstre, eller i takt med musikken via innebygget mic. Følger med fjernkontroll.

Innvendig:

- Nytt skinn interiør fra leatherseats. Dørtrekk samt setetrekk er byttet ut.
- Nytt trekk rundt ratt.
- Lakkerte plastikk deksel i kupe (blank svart flygel/piano lakk) Altså et veldig eksklusivt og diskrèt utseende.
- Shortshift. 92+ girspak.
- HKS EVC boostcontroller /m LCD skjerm. Bygget inn i en tilpasset glassfiberform der askebegeret satt.
- Inne ute temperaturmåler
- Hvite instrumentskiver /m upgrade inverter. Kan velge mellom 2 farger på nattestid.
- Garmin Nuvi 360 GPS navigasjon (kan følge med mot tillegg i pris)
- BLITZ Turbotimer.
- A-stolpe holder for 2 instrumenter. Eksostemperatur og A/F Ratio.
- Dioder for indikasjon av: shiftlight, Tenningsbank, vann-tank nivå, og injeksering av vann/metanol blanding.

Bilstereo:

- Sony CD/mp3 spiller (husker jammen ikke specs på den i farta)
- JBL 1000 10" subwoofer
- Cerwin vega frontsett
- Rockford 4 kanals forsterker.
- Commander (festet til rattet)

Motor:

- 3S-GTE motor. 2.gen j-spec. Gått ca 100.000 km. byttemotor Importert fra japan.
- Megasquirt Datasprut, PCV 3.0 /m extention board. og knocksense tenningsbank detection system.
- HKS EVC boostcontroller og elektronisk solenoid.
- Garret GT3071R turbo kit fra KO racing.
- Tial ekstern wastegate
- 3" downpipe
- 3" TKO eksos anlegg fra KO racing. Krommede potter og enderør.
- Greddy Intercooler (sidemontert).
- 10" SPAL vifte /m rele og eget ledningsnett.
- Vann/metanol innsprut fra Coolingmist. Dualstage kit.
- Megaspark (direktegnist). 2 doble coiler. (1 coil for hver plugg). (DIS. Distributorless Ignitition system. Altså er det ingen fordeler på denne bilen.)
- Nye tennplugg kabler
- Greddy oil catch tank.
- Wolfkatz TOP feed fuelrail
- Walboro inline bensinpumpe
- Aeromotive bensintrykksregulator.
- Simens deka 750cc dyser.
- Apexi power intake
- HKS SSQV dumpventil.
- T-VIS styres av datasprut
- Boosh bankesensor.
- Innsugsluft temperatur sensor montert i gassspjeldhus.
- Krommede intercooler rør.
- Giver for eksostemp i downpipe.
- Inovate LC1 Bredbåndslambda (datamodul) kit og Boosh bredbåndsensor.
- MAP sensor.
- Ny reg-reim.
- HFH nylig byttet.
- alle vakum slanger byttet ut i samco slanger.
- Nytt ledningsnett for datasprut. (ligger paralelt med gammelt ledningsnett).
- Launch control
- Ny klutsj
- Overhalt girkasse
- ++ div slitedeler.

Programvare følger med. Com/USB kabler for LC1 og datasprut er ferdig lagt opp inn til cupe.

Jeg har sikkert glemt mye, men dette er iallefall det viktigste.
Bilen blir mappet hos bjørnstad bil innen kort tid i det jeg driver og monterer den nye turboen fra KO racing nå.

Blir vel til at jeg bruker bilen ut sommeren, men skulle gjerne likt å vite hva jeg kan ta for den?

Dette er en bil som er påkostet noen hundre tusen nå... er fullstendig klar over at jeg ikke får igjen noe i nærheten av alt jeg har lagt ut på den, men burde da få litt over gjennomsnittet iallefall siden den er så påkostet, har så mye ekstra utstyr og er strøken både innvendig og utvendig, og i god teknisk stand.

Er noen små bugs som kommer av at orginal ECU ikke er koblet til lenger, men dette har ingen innvirkning på motor. Dette er da ting som at turtall ikke øker når varmetråder aktiveres f.eks, men det har ingen praktisk betydning siden datasprut uansett øker tomgangen om den skulle bli for lav.

Diverse orginale deler kan følge med. Som orginalt eksosanlegg, fuelrail og div deler. Orginal vinge bak ++.

Effekten er vanskelig å spå, men turboen skal kunne levere til rundt 600 hk ifølge KO racing. Tar dette med en klype salt, men etter mapping burde den ikke være under 350 hk.

Om man vil ha en "orginal" bil er det bare å senke turbotrykket til det orginale via HKS EVC boostkontrolleren.
Noen som har noen antydninger om pris jeg kan forvente å få?

Dette er bare en "forespørsel" og således ingen salgsanonse, derfor postes den her og ikke i kjøp / salg forumet.

Om noen vil se bilder eller mer info finnes dette i prosjekt forumet her.

Legg innLagt inn:15 mai 2007 22:54
av cameleon
Er også viktig å få med at dette er en GODKJENT Mr2 Turbo. Ikke noe Gti med motorbytte :wink:

Legg innLagt inn:15 mai 2007 23:07
av FireWalk
cameleon skrev:Er også viktig å få med at dette er en GODKJENT Mr2 Turbo. Ikke noe Gti med motorbytte :wink:
Riktig. Det er en orginal MR2 turbo, så alt er godkjent. Motor, Senking, lite skilt bak osv. Alt er godkjent i vognkort. :)
Ingen problemer med biltilsynet ved kjøp av denne bilen nei! :) (Noe du sikkert kan skrive under på at er noe herk) :P

Legg innLagt inn:15 mai 2007 23:11
av jumbo
cameleon skrev:Er også viktig å få med at dette er en GODKJENT Mr2 Turbo. Ikke noe Gti med motorbytte :wink:
Hey!

Jeg tar offense av det der! :lol:

Legg innLagt inn:15 mai 2007 23:27
av Mr2Even
Hva? selger du barnet ditt???!!!! :shock:

Legg innLagt inn:15 mai 2007 23:43
av cameleon
jumbo skrev:
cameleon skrev:Er også viktig å få med at dette er en GODKJENT Mr2 Turbo. Ikke noe Gti med motorbytte :wink:
Hey!

Jeg tar offense av det der! :lol:
Hehehe :lol:
Din bil er selfølgelig i samme klasse sånnsett som Eiriks :D

Legg innLagt inn:15 mai 2007 23:44
av cameleon
FireWalk skrev:(Noe du sikkert kan skrive under på at er noe herk) :P
Kjeft`n din :mrgreen:

Legg innLagt inn:16 mai 2007 00:01
av inzane2012
firewalk, hva med å ta min gti i innbytte, så kan prøve å få til en mr2 gti med skikkelig na tuning;) hehe