Side 1 av 1
Væske under pluggkabler
Legg innLagt inn:17 mai 2007 18:54
av Mr. 1
Har litt problemer med at det kommer væske inn i 2 av pluggrommene, under pluggkablene. Det er de to på høyresida, altså passasjersida.
Det er ikke vann, væsken er altfor tyktflytende.
Jeg har dessuten satt på plastdeksel over topplokket slik at regnvann ikke kommer inn.
Hva kan årsaken være? Jeg tror det er frostvæske...
Motoren hoster fælt og jeg må blåse pluggkablene og pluggrommet en gang i uka med trykkluft
Legg innLagt inn:17 mai 2007 18:57
av BT-GTI
kan være at topp pakkninga har gått/ på vei til å gå, og kjølevannet trenger inn og opp til tennplugene,men er ikke sikker. har du måttet fylle kjølevann i det siste?
Legg innLagt inn:17 mai 2007 19:16
av Mr. 1
hmm det minker faktisk litt frostvæske, i ekspansasjonstanken. Men det er snakk om ca 3 centimeter på ca 2 måneder. Så hvis det er frostvæske som kommer inn, er det pga dårlig toppakning?
Legg innLagt inn:17 mai 2007 19:56
av BT-GTI
mest sannsynelig for motoren blir kjølt ned av vann og de kanalene vannet renner igjenom blir stoppet av topp pakninga ogkanalene de renner igjenom, og hvis det er rift eller hull osv i den så ledes vannet, pga trykket, et annet sted enn det burde. men hvis vannstandet din ikke ar blitt mindre enn hva den er nå så er det vel ikke mye vann som trenger igjennom.
Legg innLagt inn:17 mai 2007 20:49
av larsst185
kan ikke komme kjølevann i plugg hullene med mindre du har sprekk i toppen,noe som er meget usansynlig.sikker på at det ikke er olje som er dær?
Legg innLagt inn:17 mai 2007 22:41
av Pingu
hadde samme problem på min

har den inne t overhaling nu
på min bil var det olje som var kommet på pluggledingene, og den mest sannsylige årsaken at ventiltettningene va gåen.
Legg innLagt inn:18 mai 2007 14:15
av larsst185
Du får heller ikke olje på pluggledningen om ventil tettingene er gåen.Da mangler de som skrur for deg litt grunnleggende kunnskap om oppbygginga av en motor.Er en hovedårsak til olje i plugghull å det er gåen topp deksel pakning (IKKE TOPPAKNING) og eller løse skruer til toppdekselet.olje i forbrenninga er en annen sak å da kan toppakning,stempelringer og ventiltettinger spille inn.
Legg innLagt inn:18 mai 2007 20:47
av Pingu
Okay

va bare d æ trudde. men uansett, bytta toppdeskel pakninga for ei tid tilbake, men d ble ikke noe bedre, så gidda ikke driv å pirke mer med d. biln brukt en del olje oxo, så va d bæst å bare få den overhalt

Legg innLagt inn:28 mai 2007 20:13
av Mr. 1
Da var problemet forhåpentligvis fikset. Åpna det svarte dekselet der pluggkablene går inn i. Virka som om frostpluggen på høyre sida lakk.
Jeg åpna pluggen og det rant ut masse frostvæske, måtte suge ut væsken slik at det ble tørt der. Tok da lock tight på jengene til frostpluggen og skrudde den på igjen.
Motoren virker bra nå, får vente noen dager nå og se om det varer
