Side 1 av 1
ct26/ct27/ct20b
Legg innLagt inn:22 mai 2007 09:49
av guffen85
tenkte på å bytte turbo etter hvert står en ct26 i min nå.
tenkte enten oppgradere eller så bytte til en av de andre her. men har lett litt på forumet her finner ikke noe ca spool up time å hva hk de vill gi.
jeg har ikke noe mere planer en rundt 250-260 hk på hjula. men vill ha en turbo som spooler litt fort opp å kan levere dette.
så hva mener dere???
Legg innLagt inn:22 mai 2007 09:49
av Andy_Celica
Da bør du få tak i en j-spec ct20b

Legg innLagt inn:22 mai 2007 09:51
av guffen85
Andy_Celica skrev:Da bør du få tak i en j-spec ct20b 
oki men da har jeg en på handa nå så få bare handle da:P
men må ikke mappe på nytt osv??
er bare plug and play??
Legg innLagt inn:22 mai 2007 09:52
av Andy_Celica
guffen85 skrev:Andy_Celica skrev:Da bør du få tak i en j-spec ct20b 
oki men da har jeg en på handa nå så få bare handle da:P
men må ikke mappe på nytt osv??
er bare plug and play??
Det er plugg an play, har akkurat samme flens og trenger ikke å mappe på nytt bare å begrense trykket på turboen det

Legg innLagt inn:22 mai 2007 09:53
av guffen85
Andy_Celica skrev:guffen85 skrev:Andy_Celica skrev:Da bør du få tak i en j-spec ct20b 
oki men da har jeg en på handa nå så få bare handle da:P
men må ikke mappe på nytt osv??
er bare plug and play??
Det er plugg an play, har akkurat samme flens og trenger ikke å mappe på nytt bare å begrense trykket på turboen det 
så moro. må få på en sånn en også snart da hehe

men stemmer det at det fule cut på 0.9 bar på gen 2 maskinen??
Legg innLagt inn:22 mai 2007 09:56
av Andy_Celica
Legg innLagt inn:22 mai 2007 09:59
av guffen85
Legg innLagt inn:22 mai 2007 10:02
av Larsen
Etter å ha lest litt på mr2oc så er vist ct26 j-spec den beste. Den har vist større åpning til eksosen enn det den vanlige ct26 har (drar bedre opp til rødlinjen), men har kraftigere aksel enn det en ct20 har slik at den kan kjøres på høyere trykk uten å havarere. Jeg har selv planer om å oppgradere en ct 26 j-spec til ct27 ganske snart.
Det er vist oppnåd 300 whp på en ct20 en gang men det var med kammer og race fuel.
Legg innLagt inn:22 mai 2007 10:04
av guffen85
Larsen skrev:Etter å ha lest litt på mr2oc så er vist ct26 j-spec den beste. Den har vist større åpning til eksosen enn det den vanlige ct26 har (drar bedre opp til rødlinjen), men har kraftigere aksel enn det en ct20 har slik at den kan kjøres på høyere trykk uten å havarere. Jeg har selv planer om å oppgradere en ct 26 j-spec til ct27 ganske snart.
er jo japan motor som står på min så regner da med at det er ct26j-spec som står på min allerede. kan ikke det stemme da???
Legg innLagt inn:22 mai 2007 10:09
av Andy_Celica
guffen85 skrev:Larsen skrev:Etter å ha lest litt på mr2oc så er vist ct26 j-spec den beste. Den har vist større åpning til eksosen enn det den vanlige ct26 har (drar bedre opp til rødlinjen), men har kraftigere aksel enn det en ct20 har slik at den kan kjøres på høyere trykk uten å havarere. Jeg har selv planer om å oppgradere en ct 26 j-spec til ct27 ganske snart.
er jo japan motor som står på min så regner da med at det er ct26j-spec som står på min allerede. kan ikke det stemme da???
Jo det stemmer nok det.
Men det som larsen skriver over her, så leveres tross alt en j-spec 3 gen med 255 ps og en 2 gen med 225 ps på ca samme trykk, så vil fortsatt tro at en ct20b vil yte mere en en ct26 hvis ikke så hadde jo toyota fortsatt ¨å bruke den.
Legg innLagt inn:22 mai 2007 10:11
av Larsen
Da står det som regel ceramic turbo på manifoilen.
Glemte å nevne at den også er keramisk så i likhet med ct20 turboen så spinner den opp ganske fort iforhold til stålaksel