Side 1 av 1
dempere
Legg innLagt inn:22 mai 2007 16:15
av roste1
hei, jeg hadde min mr2 til Eu kontroll i dag. det gikk ikke så bra. hehe
Jeg må bytte en demper, men da bytter jeg vel alle?
Noen som vet hordan dempere som er bra på den? og pris?
og hvor jeg bør kjøpe det?
Lurer på å senke den litt, men ikke mye. Og jeg må ha papirer på de da.
siden jeg skal ha de for å eu kontrolere den.
dette er en mr2 91 modell mk2 typen med Abs
takk
Legg innLagt inn:22 mai 2007 17:14
av lasse
Jeg kjører med gule koni på min, litt stiv pris, men jeg er kjempefornøyd, kjøpte mine på rodin & co, (importøren) vet ikke om de selger direkte til privatpersoner, jeg fikk ordna igjennom en bekjent.
Må ihvertfall bytte begge på akselen, går fint an å vente med å bytte de to siste.
Legg innLagt inn:22 mai 2007 17:35
av guffen85
skal også kjøre på gul koni når jeg får dem på:D
gav 8500 med fjærer
Legg innLagt inn:22 mai 2007 20:05
av kake
Skal du senke bilen mer enn '93 høyden ville jeg ha valgt gule koni. De gir en "smooth" demping med grei kontroll.Holder du bilen til ca '93 høyden hadde jeg vurdert Bilstein B6 sport. Slaglenden på de er tilpasset '93 høyden. En mer sofistikert demper enn koniene (Bilsteinene er høyttrykks ettrørs dempere og er raskere enn koniene). Koniene har regulerbar lavhastighets rebound som kan være kjekt å ha til fintuning. Bilsteinene kommer komplett med fjærbein så du slipper å skru ut demperne. Koniene er innsatser. Et prisgunstig alternativ er Kyb Agx, men jeg vil overhode ikke anbefale de. 4 bilstein B6 sport dempere med fjærbein får du til ca 6000,- hos
http://www.auto-trio.no
Skal du ha fjærer også, samt kanskje nye mansjetter og lenkearmer ? Det blir fort endel kroner ekstra. Har selv H&R coilovere på min (Bilstein opp-ned dempere på disse), og disse er enkelt og greit fantastiske. Koster litt mer, men absolutt verdt de ekstra pengene. Mansjetter og lenkearmer foran følger med. Disse får du også skrevet i vognkortet.
Legg innLagt inn:22 mai 2007 21:15
av roste1
takk alle sammen.. Jeg MÅ ha det godkjent.. siden det er p.g.a eu kontroll jeg skal bytte...
Når jeg først skiver er er det 2 pungter til som jeg fikk 2 feil på.
det er for høy avgass. hadde 1,8 i utslipp. har lekk i eksos ut fra motor, kan det ha så mye å si? eller defekt kat?
3 var at bremsene bak tar ulikt. er dette jusering? hvordan vet jeg når det er likt? må ha rulle?
Noen nær kongsberg som liker å skru? hehe som kan ta dette fort...
Jeg har ikke peilig ikke hall og liten tid, jobber sævt mye om dagen..
Legg innLagt inn:22 mai 2007 23:10
av jumbo
Jøss, en MR2 til i Kongsberg? Faen meg på høy tid så jeg kan begynne å kjøre litt mer gris og skylde på andre!
Ang. avgass hørtes det rart ut, men er jo generelt en drøss mulige forklaringer... kanskje vurdere å starte i andre enden først, tenningskomponenter, filter, etc med mindre du vet at disse er i orden.
Bremser som tar ujevnt er vel i 9 av 10 tilfeller klosser som bør byttes.
Legg innLagt inn:22 mai 2007 23:23
av roste1
hehe jaja, men ikke kjør gris. hehe jeg har nok bøter. hehe
men du kan skru på bilen min, hvordan farge har du? rart jeg ikke har sett dag da.
tror klosser og skiver er bra.
om noen her har lyst å skru å bor i nærhenten av konsberg så si ifra.
jeg har super mye jobb om dagen. og må godkjenne bilen min.
og versted har lang ventetid...
takk
Legg innLagt inn:22 mai 2007 23:42
av jumbo
Vel, blir ikke noe grisekjøring med det første gitt - gjorde det bra nok tidligere i vår så er fotgjenger for tiden
Har en svart 92, har vært i daglig bruk i kongsberg siden 2002
Skruing er jeg generelt lite tess til er jeg redd, men vi må fikse et lite møte med bilkikking en dag

Legg innLagt inn:23 mai 2007 09:35
av ArildM
OT:
http://www.bot.as ?
Må kjøre etter de alternative fartsgrensene da men men, holder som regel de da
Har fått ei bot etter medlemskap, var på en fotoboks, ble betalt den

Legg innLagt inn:24 mai 2007 21:13
av roste1
da er koni bestilt. med 30mm senging, håper den ikke blir så veldig lav.
hva sier dere om det? hater lave biler. hehe har hatt noen av de. og de blir fort stygge under. hehe
takk for hjelpen alle sammen:P
Legg innLagt inn:24 mai 2007 21:43
av kake
Hva slags fjærer ble det da? Koni er fine dempere det.
Legg innLagt inn:24 mai 2007 21:54
av roste1
lurer på om det var koni det også jeg, han fikk inn bare en type sebke fjærer som var godkjent
Legg innLagt inn:26 mai 2007 13:11
av guffen85
er fjær beine like på en mr2 turbo å en gti???
kjøpte koni dempere å dem var for lange foran? feil demper eller feil fjær bein ???
Legg innLagt inn:26 mai 2007 15:26
av Larsen
guffen85 skrev:er fjær beine like på en mr2 turbo å en gti???
kjøpte koni dempere å dem var for lange foran? feil demper eller feil fjær bein ???
Det er inge forskjell på fjærbenene. Noen ble levert med bilstein eller ohlins, men de kan det ikke byttes innstats på. Hvis de er for lange så tipper jeg kansje at de har byttet om bak/fremme