Side 1 av 2
Hjelp ang kaldstart trengs....
Legg innLagt inn:23 mai 2007 09:38
av wickeddark
Ser ikke ut som bilen vet at motoren er kald, fordi den går skikkelig dårlig de ti første sekundene. Den brukte også å ligge på rundt 1500 omin frem til det ble lunk i motoren. Nå ligger den på 800 hele tiden. fikk koden 24 som er tempgiver i innsug såvidt jeg forstod, men tror det var fordi jeg satte på tenningen uten den plugga i når jeg testa kompen med toppdekselet av... Den ble hvertfall borte når jeg kobla av batteriet og kjørte diagnose tingen på nytt...
Legg innLagt inn:23 mai 2007 10:09
av defred
Kjører du med orginale tennplugger?
Legg innLagt inn:23 mai 2007 11:02
av wickeddark
Nei,
Det er ngk plugger som er en grad kaldere. De var nevnt på siden her som det mann måtte ha når mann skal øke trykket litt.
Legg innLagt inn:23 mai 2007 12:43
av defred
Kan bli litt vanskligere og starte den med kaldere plugger, ble den slik etter du byttet plugger?
Vis ikke prøv og feilsøke kaldstartsysytemet bruk denne linken og les derfra:
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /FI/FI.htm
Legg innLagt inn:23 mai 2007 22:44
av wickeddark
Har kjørt siden i vinter med de pluggene som var i. Har prøvd nye plugger også. Var lite eller ingen endring.
Men skal se på linken i morgen, takker for den.
Legg innLagt inn:24 mai 2007 13:42
av CelicaTurbo
kaldstart dyse eller kaldstart bryter, sannsynligvis det siste siden turtallet går så lavt hele tiden. Kaldstart bryter er igrunn er tempsensor, og ikke en bryter som sådan, sjekk BGB for diagnose:
http://www.celicatech.com/93rmsour/1993 ... ldstar.pdf
http://www.celicatech.com/93rmsour/1993 ... ldstar.pdf
eller muligens
http://www.celicatech.com/93rmsour/1993 ... gineco.pdf
Legg innLagt inn:15 jun 2007 07:28
av wickeddark
Tar den her opp igjen,
Har selvsagt ikke hatt tid å feilsøke enda, men om jeg napper ut kontakten som ligger under spjeldhuset, vil den da deaktiveres, eller vil bilen gå i limp mode?
Og finnes det flere kontakter som har innvirkning på denne?
Leste gjennom noen poster ang det samme, og var en som nenvte nån plugger i radioator?
Legg innLagt inn:15 jun 2007 08:18
av Larsen
wickeddark skrev:Tar den her opp igjen,
Har selvsagt ikke hatt tid å feilsøke enda, men om jeg napper ut kontakten som ligger under spjeldhuset, vil den da deaktiveres, eller vil bilen gå i limp mode?
Og finnes det flere kontakter som har innvirkning på denne?
Leste gjennom noen poster ang det samme, og var en som nenvte nån plugger i radioator?
Hvis du drar ut kaldstartdysen så vil ikke bilen gå i nødmodus.
Legg innLagt inn:15 jun 2007 08:50
av wickeddark
Er det noen mulighet å tvangskjøre den på?
Vet forrige eier av en annen bil jeg hadde, laget til en bryter da den temp føleren som aktiverte den ikke virka, slik at den kunne skrues av og på manuelt.
Legg innLagt inn:15 jun 2007 09:04
av larsst185
Var det ikke noe tull med slangen som går til tomgangsmotoren under spjeld huset på bilen din?Er denne som regulerer opp tomgangen ved kald motor og forøvrig holder rett tomgang ved varm motor.
Legg innLagt inn:15 jun 2007 09:13
av wickeddark
larsst185 skrev:Var det ikke noe tull med slangen som går til tomgangsmotoren under spjeld huset på bilen din?Er denne som regulerer opp tomgangen ved kald motor og forøvrig holder rett tomgang ved varm motor.
Det er ikke den som går rett inn på bunnen av spjeldhuset det er tull med nei. Legger ved ett bilde av slangen jeg tenker på.
Er den slangen med en grønn ring rundt.
Om jeg lar den stå mellom luftfilter og AFM nå så blir det jo det samme som å henge den i friluft. Siden luftmengdemåleren er tatt vekk.
Legg innLagt inn:15 jun 2007 15:14
av wickeddark
Da har jeg forsket litt, kobla inn alt på orginale plasser igjen, og da funker kaldstart. Men nå slår den seg ikke av igjen
Motoren var så varm at vifta startet, og den røyk mye. Nappa så ut pluggen på kaldstartdysa og da gikk tomgangen opp med 3-400 omin, og røyken forsvant. Stilte da ned blandingen å den går da fint på 900 omin. Men regner med den da ikke vil gå på tomgang når den er kald...
Kan jo selvsagt lage en bryter som bryter ene ledningen. Men hadde jo vært flott med automatikken....
Legg innLagt inn:15 jun 2007 16:08
av Larsen
Hva skjedde med Bgb testingen. Er jo tydelig at kaldstart bryteren din ikke fungerer...
Legg innLagt inn:15 jun 2007 16:38
av wickeddark
Larsen skrev:Hva skjedde med Bgb testingen. Er jo tydelig at kaldstart bryteren din ikke fungerer...
Den virker jo, den bare skjønner ikke at den må slå seg av

Legg innLagt inn:15 jun 2007 16:42
av Larsen
wickeddark skrev:Larsen skrev:Hva skjedde med Bgb testingen. Er jo tydelig at kaldstart bryteren din ikke fungerer...
Den virker jo, den bare skjønner ikke at den må slå seg av 
Trodde det var oppgaven jeg. Vet at hvis temp sensoren til vifta i motorommet ikke fungere så går den hele tiden.