Side 1 av 1
bytte turbo på mr2
Legg innLagt inn:24 mai 2007 19:07
av aneriks
hvordan er den og bytte med motoren i? er det noen som har noen gode triks eller?
Legg innLagt inn:26 mai 2007 14:04
av BT-GTI
ta ut motoren er super triks nr1

. mitt andre luretriks i ludo er å bruke varme opp boltene som holder turboen fast. de har vært utsatt for ekstremvarme og kulde og sitter garantert helt potte tett fast kjør på med alt av guffe som det sår at vil løsne ting la det så over natta og prøv forsikktig å ta løs turboen samme med manifoilen. katta skal du vel ikke bruke så det funker overdrevent maktbruk
Legg innLagt inn:28 mai 2007 19:14
av aneriks
fikk den fint av var ikke så veldig vanskelig som jeg hadde forestilt meg igrunn..
Legg innLagt inn:28 mai 2007 23:41
av marlboro1310
Kan jeg spørre hvorfor du bytta turboen?

Legg innLagt inn:29 mai 2007 06:58
av aneriks
marlboro1310 skrev:Kan jeg spørre hvorfor du bytta turboen? 
den lakk olje i store dimensjoner

Legg innLagt inn:29 mai 2007 07:53
av sindrejl
derfor burde noen gi ham en ct26 snurrbo i en forrykende fart så aneriks kan bli med til acr

Legg innLagt inn:29 mai 2007 09:18
av aneriks
sindrejl skrev:derfor burde noen gi ham en ct26 snurrbo i en forrykende fart så aneriks kan bli med til acr 
hehe.. jeg har en til, men den er ikke noe serlig bedre den så vet ikke om jeg i det hele tatt gidder og montere den..for se er max power treff til helga og så kan være jeg monterer den for en dag..blir vel til at jeg kjøper en ct27 tenker jeg..
Legg innLagt inn:29 mai 2007 09:48
av Larsen
Har et overhalingssett liggende hvis du trenger?
Legg innLagt inn:29 mai 2007 09:55
av aneriks
Larsen skrev:Har et overhalingssett liggende hvis du trenger?
hvor flink må man være for og montere det vet du det?? har aldri åpnet en turbo før..
Legg innLagt inn:29 mai 2007 11:58
av Larsen
Det er ikke veldig avansert. Nå har jeg kun tatt de fra hverandre for å funnet ut at begge ikke kan brukes for min del da. Det er to ting som krever litt arbeid og det er å dele eksos huset og å få av c klipset på kompressorhuset.
Overhalingssette passer da kun ct26 med standard størelse på akslingen(Ikke overhalt før). Hvis en av turboene du har er keramisk så ville jeg gått for den. De er en del bedre enn de med stålvifte.
Her er en liten guide på engels
http://socalsupras.com/tuning/turborebuild.html
Hvis du først skal gjøre det så kan jeg helt sikkert bistå litt per pm også.
Legg innLagt inn:29 mai 2007 12:10
av aneriks
mye skal du ha for det kittet?
Legg innLagt inn:29 mai 2007 13:30
av Larsen
pm sendt