Side 1 av 2

En liten gladhistorie-giroljetilsetning for MR2 :)

Legg innLagt inn:25 mai 2007 18:50
av Corolla GT
Har slitt med at 2-gear på Mr2en har vært litt ugrei.

Så på forumet her at mange anbefalte Redline MT90 gearolje. Dette hjalp ikke spesielt mye på min bil da den fortsatt virket som sync ringene til annet gear var slitt.

Så jeg dro rundt å hørte på gearkasseoverhalling, alt ifra 7-14!!! tkr visst jeg setter bort jobben. Endelbilligere visst jeg selv tok ut kassa.

Var beredt på å bli xxxx kroner fattigere, men så pratet jeg med en kjenning som pleier å kjøre mye transaksel Alfa og han tipset meg om Omega gearkasseolje tilsettning. Tenkte jeg skulle prøve dette først, så tømte av litt av redline olja og fylte på gearoljetilsettningen. 300 ml..


Å det hjalp !! :D MYE.

Ingen problemer i det hele tatt, funker fint ifra 1-2 ved høyt turtall, 3-2 i turtall :wink:
Gearskiftene på alle gir ble mye bedre!

Gjett om jeg er glad nå :D

Råeste olja jeg hr vært borti, men den kostet endel !!

For 300 ml kostet den 420 kr på Mekonomen, men dette er ingen ting i forhold til ei overhalling..

Tenkte jeg måtte dele dette, visst noen andre sliter med det samme kan dere prøve, fungerte iallefall helt topp her :D

Legg innLagt inn:25 mai 2007 18:59
av OrIoN89
hehe.. Hva heter den da? =) Sliter med det samme problemet. Inn i andre giret, ut av 4, og inn i revers.. ;/

Legg innLagt inn:25 mai 2007 19:55
av Doffen696
Tips så flere kan få med seg dette om de opplever det samme: Endre tittelen litt, fra f.eks. "En liten gladhistorie" til "En liten gladhistorie-slapp overhaling på girkassen" eller "En liten gladhistorie-giroljetilsetning for MR2" :) For dette kan jo spare mange for utgifter.

Legg innLagt inn:25 mai 2007 20:02
av Sven
Denne bør jo blir satt som prioritert

Legg innLagt inn:25 mai 2007 21:29
av erling
OrIoN89 skrev:hehe.. Hva heter den da? =) Sliter med det samme problemet. Inn i andre giret, ut av 4, og inn i revers.. ;/
Revers er ikke synkronisert, så det må du nok leve med :wink:

Hva sliter du med "ut av 4"?

Legg innLagt inn:26 mai 2007 00:26
av celica_st185
Har samme problemet med 3.gir på min, må kanskje prøve dette før jeg begynner arbeidet med å skifte gearkassen :)

Legg innLagt inn:26 mai 2007 04:43
av Krabbe
Min kasse kan "klunke" litt når jeg skifter gir på kald bil, og kan være litt tung å få i gir om dere skjønner.. Er dette tegn på slitte sync-ringer? har nylig hatt på MT-90 uten å merke noe særlig forskjell...

Mr2 AW11

Legg innLagt inn:26 mai 2007 11:14
av Corolla GT
Her har dere bilder :


Den heter Omega 915 Special Gear Oil Booster (Ohm merke istede for O)

Bilde

Bilde

Beklager dårlige mob. bilder....
Litt reklamasjon av bilen også :wink:

Legg innLagt inn:26 mai 2007 11:15
av Corolla GT
Doffen696 skrev:Tips så flere kan få med seg dette om de opplever det samme: Endre tittelen litt, fra f.eks. "En liten gladhistorie" til "En liten gladhistorie-slapp overhaling på girkassen" eller "En liten gladhistorie-giroljetilsetning for MR2" :) For dette kan jo spare mange for utgifter.

Done .. :D

Legg innLagt inn:26 mai 2007 17:11
av OrIoN89
erling skrev:
OrIoN89 skrev:hehe.. Hva heter den da? =) Sliter med det samme problemet. Inn i andre giret, ut av 4, og inn i revers.. ;/
Revers er ikke synkronisert, så det må du nok leve med :wink:

Hva sliter du med "ut av 4"?
Den er veldig tung å få ut av 4'd, av en eller annen grunn.. Virker som den ikke altid vil ut, og da er det bare å dobbelt clutsje.. =/ hmm :roll:

Legg innLagt inn:27 mai 2007 16:58
av Doffen696
Corolla GT skrev:
Doffen696 skrev:Tips så flere kan få med seg dette om de opplever det samme: Endre tittelen litt, fra f.eks. "En liten gladhistorie" til "En liten gladhistorie-slapp overhaling på girkassen" eller "En liten gladhistorie-giroljetilsetning for MR2" :) For dette kan jo spare mange for utgifter.

Done .. :D
Kjempegreier.. Hehe.. Oil Booster. Ha en onkel som solgte slike produkter for et par år siden. Hmmm, kanskje han har noe liggende til overs i garasjen. Fikk mye oljerenser som fjernet ventiltikking og lignende på en gammel *kremt* Escort *host*.....
Effektive saker, men må brukes som angitt i bruksanvisningen, ellers *poff* :P

Legg innLagt inn:28 mai 2007 18:12
av ælen2
Veit omega har bra produkta men...
Korr rasert va gire dit da?
Ska tru hvordan den tilsetninga e i forhold t boxa som har LS Diff montert? Dem er jo veldig sensetiv med tanke på slippmidel i oljen!

jaa

Legg innLagt inn:29 mai 2007 01:37
av Mr.Maximuz
na blei jeg dritglad! har reist rundt jorda i 5maneder med bilen i baktankene, jeg var sikker pa at jeg matte overhale driten! bare i 2.gir jeg sliter litt, og tror virkelig detta kan gjore susen! :P

hjem om 1 dag, av med presening, polere bil, sette pa sommerdekk, hente skilter, montere dashbord, KJOPE ny girolje og girolje tilsettning!

noen som kan gi meg en step by step pa bytte av eksisterende olje (hvor mye olje tar kassa? lokalisering av tappeskruene..) er litt gronn nar det kommer til girkassa. :oops:

Legg innLagt inn:29 mai 2007 22:10
av ælen2
Ganske synlig 14mm tappeskrue under boxen.

Når du ska fyll på skrur du ut en litt større skrue ca 20mm, plassert mot torpedovegg/cupe. (det er et hvitt klistermerke på denne org.)

Når du fylle på så ska du fyll t d renn over ut d skruehullet.

Påfylling skjer på toppen, skru ut den skruen med et lokk på (lufting)
Denne å er ca 20mm. Litt vanskeli å kom t uten søl uten ei fænci trakt.

Tru d går ca 3,8L på en turbo 3sgte box.
Vanskeli å si korr my som går på din, litt avhengig av hvilken diff å div.
Men kjøp 4L flyll t d renner over den nevnte skruen mitt på boxen.

Redline MT90 funke bra da. Viss du har LSD i boxen din kan det være en tanke å kjøpe til slippmidel tilsetting. Det har redline også.

Legg innLagt inn:29 mai 2007 22:23
av Mr2Even
GTI kassa tar 2,8L.

Idag kjøpte jeg også denne Omega boosteren :wink: Får se hvordan effekten blir da..