Side 1 av 1

3S-GE

Legg innLagt inn:15 jan 2004 12:18
av memo
vil en 3S-GE motor fra en 94-95mod celica, passe i min 90mod ST182?
noen som vet? el-anlegg osv?

stemmer motorstyringen overens, eller må jeg bytte hele ledingsnettet?

-memo

Legg innLagt inn:15 jan 2004 16:31
av Christian
Var det så ille det som laget lyden i motoren din?
Hva var det?

Legg innLagt inn:15 jan 2004 16:38
av memo
vel, de antar at det er ventilene som slår borti stemplene..
i tillegg, så hadde jeg jo en sprekk/rip i toppen fant jeg ut, når jeg monterte på topp-pakning.. dvs. at det er stor sannsynlighet for at den sprekken sitter dypere, selv om toppen er helt plan nå...

da er plutselig veldig mye, veldig usikkert..

og bytter jeg f.eks topp, eller stempel, eller ventiler.. så kan det fort balle på seg..

da kjøper jeg heller en "ny" motor og pakker inn...

-memo

Legg innLagt inn:15 jan 2004 16:54
av CelicaTurbo
tror ikke det er så mange som har gjort dette før.. det sikreste er å bytte både ledningsnett og ECU sammen med motoren, men du hadde nok fått motoren til å gå med gammelt nett og ECU også men det er mulig du må trikse litt for å få det til (bl.a. har vel ikke 94+ 3S-GE TVIS-innsug?) og det er mulig at du ikke får full effekt av motoren siden motorstyringen trolig har litt andre tennings- og bensinmatriser..

rent fysisk er det meget god sjangs for at motoren passer flott..

Legg innLagt inn:15 jan 2004 18:17
av sindrejl
skal du bytte ledningsnett går du for 3s-gte ;)

Legg innLagt inn:15 jan 2004 19:11
av Goose
Kan ikke du kjøpe en bakpart fra en mr2 eller fornten fra en celica med 3s-GTE motor? når du først skifter motor så skift til noe rått da

Legg innLagt inn:15 jan 2004 19:40
av memo
prøv å ikke vik fra topic så fryktelig da.. ikke for å være frekk men.. dette er snakk om hvordan jeg skal få bilen på veien igjen, og jeg trenger svar på det jeg spurte ikke om, ikke tusen andre muligheter på ting som kanskje er mulig å gjøre.. :)

Legg innLagt inn:15 jan 2004 20:49
av Christian
Mange fristelser :wink:
Om du vil bytte hele motoren burde vel Egon i Danmark være veien å gå, Han skaffer deg nok en hel motor med ledningsnett om det er det du trenger :) http://www.motorimport.dk
Ser blandt annet at han har en 95mod 3s-ge liggende på hjemmesiden sin...

Som Celicaturbo skrev : Det er sikkert mulig uten å bytte ledningsnett, men det optimale er jo uansett å ha alt som hører sammen :)

Legg innLagt inn:16 jan 2004 08:32
av memo
et firma i danmark vil selge meg en 95mod 3s-ge, gått 88.000..

til 8.000,- ?

det hørtes "helt for jævli" billig ut?

nå vet jeg ikke prisene i danmark på biler generelt, så jeg vet ikke men..

det er eks.mva.

er det rip-off tror dere? for kjøpsloven osv gjelder vel neppe?

-memo

Legg innLagt inn:16 jan 2004 09:35
av CelicaTurbo
er det Gadbjerg Motorimport i Danmark så er det flere her som har gode erfaringer derifra ihvertfall. Hva en nyere 3S-GE er verdt vet jeg ikke helt men syntes den prisen hørtes grei ut, særlig med tanke på at ledningsnettet og ECU ikke er inkludert.

Legg innLagt inn:16 jan 2004 14:06
av Christian
Jeg solgte den gamle 91mod 3s-ge motoren min for 7000kr, komplett med girkasse, eksos, ledn. nett og ecu...
Min var gått 130k, beskjedent oljeforbruk :)
Prisen ligger nok i løypa den.

Legg innLagt inn:16 jan 2004 14:20
av memo
men fyren har jo ingen som helst papirer på noe... wierd...jaja

Kjøper jeg ny motor blir det fra Morten her på forumet, han virker som en allright kar..

får se hva det blir til.. skifter jeg/vi motor, blir vi å lage en framgangs-side på det, slik at dere kan sjekke om dere er interessert :)
bilder og slikt

Legg innLagt inn:16 jan 2004 19:06
av CelicaTurbo
fremgangsrapporter med bilder er vi ivhertfall meget glade i her :)

ellers høres motoren til Morten ut som en god ide, men siden den kommer fra en MR2 må du være forberedt på å flytte dynamo for den står litt annerledes, skal være veldig enkelt om du bare bruker brakettene fra din gamle motor. I tillegg er det jo servopumpen da men den er nok også enkel å feste, mulig du må bytte noen braketter her også. Vil også anbefale å finne et europeisk/britisk-befolket Celicaforum og søke etter info om noen har gjort dette før deg..