TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal kjøpe Toyota supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #243599  av Rotta

Heisann. Endelig er drømmen i ferd med å gå i oppfyllelse. Var hos japan auto igår å snakket med de og ble enig om at de skulle skaffe meg en Supra TwinTurbo 93-98 mod til rundt 120000.
Det kunne ta 5-6 uker før jeg får den

Har aldri hatt en bil av slik ''klasse'' før og er forholdsvis blank med tanke på motor og trimming generelt. Hehe, gleder meg mer enn en liten unge. Jeg antar at bilen kommer i original stand og lurer derfor på åssen jeg kan hente ut mest mulig effekt på letteste måte på supraen, og selvfølgelig holde budsjettet nede. Rundt 450-500 hk hadde passet meg jævli bra :) Hvor er det lettest å hente hestene?

Kommer helt sikkert til å spørre en del her inne på forumet fremover :)

mvh rotta
 #243628  av Ivar

Rotta skrev:Heisann. Endelig er drømmen i ferd med å gå i oppfyllelse. Var hos japan auto igår å snakket med de og ble enig om at de skulle skaffe meg en Supra TwinTurbo 93-98 mod til rundt 120000.
Det kunne ta 5-6 uker før jeg får den

Har aldri hatt en bil av slik ''klasse'' før og er forholdsvis blank med tanke på motor og trimming generelt. Hehe, gleder meg mer enn en liten unge. Jeg antar at bilen kommer i original stand og lurer derfor på åssen jeg kan hente ut mest mulig effekt på letteste måte på supraen, og selvfølgelig holde budsjettet nede. Rundt 450-500 hk hadde passet meg jævli bra :) Hvor er det lettest å hente hestene?

Kommer helt sikkert til å spørre en del her inne på forumet fremover :)

mvh rotta
Du er klar over at man ikke får skilt på høyrestyrte supraer for øyeblikket?

#243634  av arctic_celi

Også finnes det mange til salgs privat også... tror det er mulig å gjøre et kupp på noen av de.

Hva skal du bruke din til da? Banebil eller samleobjekt?
 #243635  av Rotta

Ja, det er jeg selvfølgelig klar over. Prøveskilter er en god ting :P når jeg ikke skal kjøre på bane. Skal vel ikke være no problem å få prøveskilter noen dager i måneden. Det er verdt å betale 225kr iblandt for å cruise litt på veien også antar jeg :)

#243636  av Rotta

arctic_celi skrev:Også finnes det mange til salgs privat også... tror det er mulig å gjøre et kupp på noen av de.

Hva skal du bruke din til da? Banebil eller samleobjekt?
Det blir nok i hovedsak banekjøring og som sagt prøveskilter i helgene. Er det forresten noen som har no erfaring med åssen det er å få prøveskilter f. eks en helg? En kamerat har skyline Gts 32 og han har ikke hatt no problem med det foreløpig.

#243644  av sx-4-ever

Ja, du kan få prøveskilter når en du vil.. Men max 10 dager i strekk.

#243672  av Rotta

sx-4-ever skrev:Ja, du kan få prøveskilter når en du vil.. Men max 10 dager i strekk.
10 dager i strekk burde vel holde :)
Har vel egentlig bare tenkt til å kjøpe prøveskilter i de helgene det er meldt fint vær :twisted: .

#243673  av Rotta

Hvordan er det med chipping/mapping av disse bilene. Er det noe å hente ved bare å gjøre dette eller er det noe annet som anbefales?

#243680  av tojo

Rotta skrev:Hvordan er det med chipping/mapping av disse bilene. Er det noe å hente ved bare å gjøre dette eller er det noe annet som anbefales?

Chipping er nok ikke det første man anbefaler,ta en titt her
ang. trimming osv : http://www.mkiv.com/techarticles/index.html

Kjøpeguide: http://www.mkiv.com/buy_a_supra/index.html
 #243690  av azt

Ivar skrev:Du er klar over at man ikke får skilt på høyrestyrte supraer for øyeblikket?
høyre fra japan ja. finns høyre i england og. får regga de solgt ny i england...

#243874  av Rotta

tojo skrev:
Rotta skrev:Hvordan er det med chipping/mapping av disse bilene. Er det noe å hente ved bare å gjøre dette eller er det noe annet som anbefales?

Chipping er nok ikke det første man anbefaler,ta en titt her
ang. trimming osv : http://www.mkiv.com/techarticles/index.html

Kjøpeguide: http://www.mkiv.com/buy_a_supra/index.html
Thanks mye nyttig info der ja :) Også på FAQ siden dems. Er forholdsvis fersk på supra og trimming, er det noen Eksosanlegg, induction-kit, BPU parts som er å foretrekke fra en produsent i forhold til en annen eller er det omtrent det samme med tanke på kvalitet,effektytelse osv?

Genialt med et forum der andre har prøvd ting før meg :)
 #243941  av sindrejl

azt skrev:
Ivar skrev:Du er klar over at man ikke får skilt på høyrestyrte supraer for øyeblikket?
høyre fra japan ja. finns høyre i england og. får regga de solgt ny i england...
jo men de er ikke noe billigere enn normale lhd :P

#244072  av Kilgallon

Grattis med ny bil da :wink: Håper du blir fornøyd med bilen de finner til deg.

#244201  av Rotta

Kilgallon skrev:Grattis med ny bil da :wink: Håper du blir fornøyd med bilen de finner til deg.
Hjertelig takk for det :) Ja, er det forresten noen som har no peiling på standen på bilene japan-auto importerer? Er det generell god stand på dem? Negative/positive erfaringer med å handle bil derfra?

mvh rotta

#244239  av Kilgallon

Rotta skrev:
Kilgallon skrev:Grattis med ny bil da :wink: Håper du blir fornøyd med bilen de finner til deg.
Hjertelig takk for det :) Ja, er det forresten noen som har no peiling på standen på bilene japan-auto importerer? Er det generell god stand på dem? Negative/positive erfaringer med å handle bil derfra?

mvh rotta
Når du skal handle bil av han for 120k, så må du nok regne med at bilen har rullet en del, samt at den kan være stygg i lakken ol.
For skal du han en fin bil som er TT, manuell og som ikke har rullert så langt hos han så må du nok opp med en del tusen til.