Side 1 av 1
Toppakning..dyr sak?!
Legg innLagt inn:29 mai 2007 01:27
av Mr.Maximuz
Jeg har ulyder nar jeg girer til 2.gir hurtig! tok den til et verksted og de trodde sync ringen var gaen/slitt ut. Noen som vet hva det koster a overhale dette? han pa verkstedet hadde ikke erfaring med mr2 og kunne ikke gi meg et estimat.
Dessuten bruker den mye olje (et par draper pa bakken etter a ha vrt parkert ei stund), de mente det var toppakkningen, er dette et styr a fa byttet i samme slengen? hvilken pris ser jeg pa?
Legg innLagt inn:29 mai 2007 01:38
av Mr.Maximuz
det var forst na jeg sa innlegget med girolje tillsettning! sa bare glem den delen! na trenger jeg bare a bytte toppakningen! noen som vet hva et verksted tar for jobben? noe jeg kan gjore selv? jobber med en gjeng mekanikere, riktig nok ikke bilmekanikere men det gjor nok nytta!
Legg innLagt inn:29 mai 2007 08:45
av Larsen
Mr.Maximuz skrev:det var forst na jeg sa innlegget med girolje tillsettning! sa bare glem den delen! na trenger jeg bare a bytte toppakningen! noen som vet hva et verksted tar for jobben? noe jeg kan gjore selv? jobber med en gjeng mekanikere, riktig nok ikke bilmekanikere men det gjor nok nytta!
Toppaknings bytte er ganske dyr å bytte da det vanligvis betyr å ta ut motoren, men jeg vil heller tro at de sikter til topplokkpakningen. Altså den som forsegler kam og slik.
Topplokkspakningen er ikke så vanskelig å bytte. Du kan først prøve å dra til skruene før du går til et innkjøp.
Legg innLagt inn:29 mai 2007 08:51
av O1e
Hvis det drypper olje kan du jo se hvor det lekker.. Om det er ved toppdekselet skal du lett kan se det. Evt. ta motorvask først og se hvor det kommer fra..
Legg innLagt inn:29 mai 2007 12:57
av Mr.Maximuz
det er mulig det var det han mente..er et verksted som har sett pa det, ma ringe han nar jeg kommer hjem..ringer ei bjelle med toppdekselet. kanskje det kan bli en riktig sa billig rep.
takk takk..
Legg innLagt inn:30 mai 2007 08:57
av CelicaTurbo
det er definitivt flere andre årsaker enn toppakningen som kan føre til lekkasje også, så verkstedet bør være ganske sikker på den saken der før du får dem til å bytte for det er ingen billig operasjon. Om verksteder bare har gjettet seg frem til at den har skylden kan det fort bli et dyrt og unyttig verkstedsbesøk.
Som de andre sier, forsikre deg at det ikke er toppdekselpakningen først, det er vesentlig mer sannsynlig at det er synderen og den er mye enklere å bytte, noe du sannsynligvis kan gjøre selv om du er halvhjertet praktisk med verktøyet..