Side 1 av 1

Spørsmål angående girkasse

Legg innLagt inn:06 jun 2007 16:53
av Larsen
Jeg hadde egentlig tenkt til å overhale både motor og girkasse i sommer, men på grunn av tid så må jeg nøye meg med girkassa. Lurte da på for dere som har gjordt det før om det er mulig å skru av girkassa uten å måtte dra løs ledninger og kjølerør fra motoren? Traversen er alerede demontert.

Også lurte jeg på om det går ann å bytte svinghjul uten å balansere det mot veiva? Har nemelig et fidanza svinghjul og ny klutsj jeg vil montere.

Legg innLagt inn:07 jun 2007 22:14
av ælen2
Jeg var nettopp inni girkassa mi, tror ikke det er noe annet alternativ enn å ta ut hele motoren.
Men når traversen er borte er d jo overaskende snargjort å ta ut hele festen!
D er først når du åpner boxen at arbeidet åpenbarer seg!!
Tips: viss du skal presse av drev fra axlingene, legg mellom kobber eller aluplate, fort gjort at tennene på drevene sprekker ellersj.
Klok av skade! :)

Legg innLagt inn:07 jun 2007 22:32
av Larsen
Takk for svar. Fikk et lite hint på mr2oc om at det var fult mulig å demontere girkassa uten å ta ut motoren og det uten sånn motorløfter i tillegg. så jeg begynner vel å røske løs diverse tin etterhvert.

Da du drar ut drevene bruker du da så tre armet avdrager. Er det jeg tenker å bruke. Hvordan jeg får det sammen igjen vet jeg ikke da...

Legg innLagt inn:08 jun 2007 14:21
av mr2cato
Det går fint å ta ut kassa uten å ta ut motoren ja.

Jeg skifta clutch hjemme i den trange garasjen min, men garasjejekk og planker under kanalene. :P
Ikke en jobb jeg gleder meg til neste gang! 8)

Det verste var og komme til alle boltene som ligger hulter til bulter inni trange hull og alle hjørner! :?

Men det går da iallefall :D

Legg innLagt inn:08 jun 2007 15:11
av ælen2
Trur du bør kom dæ i nærhetn av ei presse, dem fleste drevan løsna først på 1000kg trykk så vidt æ kan erindre.

Men kikk på mr2tech.com/bgb (Big Green Book) Dær finn du et bra undelag på boxen!!