TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• skrue pÃ¥ veiv foran supra mk4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #246601  av demon

noen som vet om den skruen er vanlig elle lix skrue? syns jeg har mye makt med latman men den vil ikke løsne.

eventuelt noen forslag på å løsne den?

#246613  av tojo

Ta den på starteren om den står i bilen ,evnt spesialverktøy.

#246624  av demon

starteren orker ikke dra den løs. :wink: :lol:
er derfor jeg lurer litt på om det er lix skrue der. :wink:

#246721  av azt

satt som et hælvete på min og. trodde det kanskje var linx først jeg og, men ser på rotasjonen, så er det logisk at det er vanlig. fikk akkurat plass til mutter trekkern hvis jeg tok ut radiatoren, også holdt jeg på en stund før den til slutt løsna.
 #246977  av FS-Styling.no

Satt som pokkern på min også.... få fram svart øyet og tenk stygge tanker.... evt en heftig krangel med dama først, så kommer den... funka som f til meg!!! HEHE!! :D

#247061  av defred

Vil tro at muttertrekker er løsningen, evt forleng en latmansarm med et jernrør e.l.

#247069  av 4A-GE

Kjør bilen i fjerdegir, latmannsarm, langt rør og brekk på.

Alle forsøk jeg har hatt med å ta den på starteren har endt med knukket veivbolt.

#248290  av Tvetern

Jeg sliter med akkurat det samme problemet. Og nå er motoren ute så nå er det vel enda verre :(

#248353  av Turbotrille

Du kan bruke multireimen, men da må du bytte den ut etterpå, eller eventuelt bruke en gammel en.

Du ligger den slik som vist på bildet, dette for å få låst veiven skikkelig, deretter bruker du en latmannsarm med rør utenpå, vi brukte dette på min bolt, røret vi satt utenpå er ca 1.5meter langt, så har dere noe å gå utifra. :)
Vedlegg
Bolt.jpg
Bolt.jpg (44.29 kiB) Vist 606 ganger

#248472  av azt

Turbotrille skrev:Du kan bruke multireimen, men da må du bytte den ut etterpå, eller eventuelt bruke en gammel en.

Du ligger den slik som vist på bildet, dette for å få låst veiven skikkelig, deretter bruker du en latmannsarm med rør utenpå, vi brukte dette på min bolt, røret vi satt utenpå er ca 1.5meter langt, så har dere noe å gå utifra. :)
faen ikke dumt. skal jeg bruke neste gang. takk for tipset!