Side 1 av 2

Manifolder til 3S-GTE

Legg innLagt inn:14 jun 2007 20:15
av larsst185
Hva er å oppdrive?hva er bra og dårlig?Er turboxs manifoldene fortsatt like crappy som før?

Legg innLagt inn:15 jun 2007 07:54
av CelicaTurbo
Med mindre du skal bytte til en turbo som ikke passer på orginal manifold, eller som ikke passer med adapter på orginal manifold (T3), så bør du vurdere det som står her:

http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=2 ... ld+exhaust

Det er en av flere tester som viser at andre eksosmanifolder gir en mager gevinst på lavere turtall, mens om du er ute etter effekt på turtall så er og blir den orginale best ;)

Legg innLagt inn:15 jun 2007 09:05
av larsst185
Er i grunnen bare det at den manilfolden jeg har (original),ser ut som fan.Hadde lyst på en som så litt penere ut.Har også noen små sprekker i den...

Legg innLagt inn:15 jun 2007 14:18
av kennethx
noen som har sjekket hva en ny koster på toyota? Hvis det i det hele tatt finnes lengre...

Legg innLagt inn:17 jun 2007 19:51
av GT4 CS
Kjøpte ny til min for ca 2 år siden, da kostet den litt over tusen lappen. Egentlig veldig billig :D

Legg innLagt inn:19 jun 2007 15:00
av larsst185
er mulig å få tak i manifold.men er to delenummre.en opp til 91 og en fra 91 til 93.tro hva som er forskjellen?

Legg innLagt inn:19 jun 2007 18:06
av CelicaTurbo
larsst185 skrev:er mulig å få tak i manifold.men er to delenummre.en opp til 91 og en fra 91 til 93.tro hva som er forskjellen?
Sannsynligvis kun antallet bolter manifolden er festet til blokken med? 7 eller 9 bolter..

Legg innLagt inn:19 jun 2007 20:01
av larsst185
trodde ikke det ble forandra før på 205en.hm.Lærer stadig noe nytt.

Legg innLagt inn:27 jun 2007 05:30
av GT4 CS
Har sett en st185 med den andre manifolden også, var to tommehull i den, så passer trolig for det??

Legg innLagt inn:28 jun 2007 11:32
av CelicaTurbo
GT4 CS skrev:Har sett en st185 med den andre manifolden også, var to tommehull i den, så passer trolig for det??
Det er mulig det, jeg har sett og hørt at en del sene st185 kom med hull for 9 bolter i toppen, men brukte en eldre 7-bolters manifold så de ytterste hullene var ubrukt.

Legg innLagt inn:28 jun 2007 11:48
av kennethx
mener og huske at jeg har 9 bolthull i toppen, men manifolden har bare 7 på CS'en min.

Legg innLagt inn:30 jun 2007 03:03
av GT4 CS
stemmer det, er to ekstra hull der, så man kan jo sette inn pinnbolter og skru den skikkelig fast og :D

Legg innLagt inn:30 jun 2007 09:37
av Magne
Noe annen forkjell på 205 vs 185 manifold enn 2 ekstra hull?

Går det an å modifisere en 205 manifold til å passe 185?

I så fall har C-one en deilig manifold... ;)

http://cgi.ebay.co.uk/C-One-Exhaust-Man ... dZViewItem

Legg innLagt inn:18 jul 2007 17:52
av BT-GTI
fant en billig en til celica på ebay pris ink frakt ble 200us dollar fikk jeg bedskjed om. airflowen er kanskje ikke så bra som andre merker men er mye bedre enn det orginale og skal du ha noe som ser pent ut så funker jo dette.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TURBO-He ... 0133074956

Legg innLagt inn:18 jul 2007 19:48
av CelicaTurbo
BT-GTI skrev:fant en billig en til celica på ebay pris ink frakt ble 200us dollar fikk jeg bedskjed om. airflowen er kanskje ikke så bra som andre merker men er mye bedre enn det orginale og skal du ha noe som ser pent ut så funker jo dette.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TURBO-He ... 0133074956
Mye bedre airflow enn den orginale? Har du tatt en titt på diskusjonen jeg linket til i andre post da, eller søkt annen info om eksosmanifolder på 3S-GTE? ;) Den manifolden der er jo en skikkelig berg-og-dal bane i forhold til den meget rette og direkte orginale manifolden :lol: