TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ok. Flytende pakning pÃ¥ lakken. Hvordan fÃ¥ bort?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #247185  av Doffen696
 
Hei.
Etter lakkering så stod MR2'n min inne på et verksted i nesten et år. Så selvfølgeli har det kommet flytende pakning (eller silikonbasert guffe) i flekker litt rundt på bilen. Dette er litt irriterende, siden lakken er gullende perfekt med unntak av flekkene, MEN jeg er litt usikker på å gnikke dette vekk. Fikk vekk en flekk med å ta den forsiktig med neggelen, men tør ikke å gjøre dette med resten av flekkene da jeg er redd for å skade lakken. Så her kommer spørsmålet?

Tar lakkrens dette? Tenkte jeg kunne behandle bilen med lakkrens og så polere den. Men har aldri brukt lakkrens før. Eller har noen et bedre tips?

PS: Lakken er orginal rød, med perlemorslakk over.

 #248386  av 323F GTX
 
Om det bare er silikon så hefter det dårlig på blank lakk, så er nok bare å pille det av :) har du klarlakk så skulle det ikke være noe problem. Fikk slik guffe på mazdaen min. Tørket det bare av med en fille etter det var stivnet.

 #248445  av Mr2Even
 
Ikke bruk neklene det kan bli riper. Man får kjøpt en sånn leire lignende klump som man tar bort tjære og asfalt flekker på biler med. Den kan kanskje være bra? Den fås hvertfall kjøpt hos Bilextra

 #248484  av mr2cato
 
Mr2Even skrev:Ikke bruk neklene det kan bli riper. Man får kjøpt en sånn leire lignende klump som man tar bort tjære og asfalt flekker på biler med. Den kan kanskje være bra? Den fås hvertfall kjøpt hos Bilextra
claybar ?