Side 1 av 2

enda en "elektrisk turbo" fra ebay. morsomme disse

Legg innLagt inn:14 jun 2007 23:14
av sindrejl
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-M ... enameZWD1V

mye tull dem finner på... sjekk denne linken og se på grafene, den som finner 5 feil vinner en klem på neste treff:

http://www.mimousa.com/info/blowerinfo.asp

Legg innLagt inn:14 jun 2007 23:25
av celica_st185
tror jeg dør av latter :lol: :lol: :lol:

Legg innLagt inn:15 jun 2007 00:20
av Stiansen
celica_st185 skrev:tror jeg dør av latter :lol: :lol: :lol:
Jeg også :lol:

Legg innLagt inn:15 jun 2007 08:07
av CelicaTurbo
mye tull der ja, spesiellt i teksten, men også grafen er jo bare vås, hk og dreiemoment krysser ved ulike turtall mellom de to resultatene, om du kan si at hk/dreiemoment krysser i det hele tatt, og hk grafen faller jo på typisk vis mens dreiemomentet ligger ganske flatt, det er jo en selvmotsigelse.. Tenker den grafen der er tegnet i paint gitt.. :lol:

Legg innLagt inn:15 jun 2007 08:50
av Elstad
Haha, det der er latterlig

Legg innLagt inn:15 jun 2007 08:52
av defred
Hadde vært kurant vis trimming hadde vært så enkelt. Tydlig at verden vil bli lurt.

Legg innLagt inn:15 jun 2007 15:31
av Th4 Ghost
hahaha, genialt :P

Legg innLagt inn:15 jun 2007 16:29
av Kilgallon
:lol:

Legg innLagt inn:15 jun 2007 17:27
av Larsen
Vet at dette bare er tull. Det er vel ikke første gange dette er diskutert heller, men tankten bak det er jo ikke så dum. Ingen av disse viftene kan suplere nok luft å øke trykket i manifoilen noe særlig og spesielt ikke rundt maks turtall. Grunnen er fordi at en kompressor krever store mengder effekt, noe som dynamoene på vanlige biler ikke klarer å levere. En dynamo på en bil kan lever ca. 1 kilowatt. Kompressorer kan ta så mye som 50% av effekten på en bil. Altså si 120Kw på en 240 Kw motor...

Men jeg fant en side hvor de bruke en kraftig elektrisk kompressor(finner den ikke igjen nå), sammen med et eget batteri. Ideen var å bruke batteriet som energikilde hvor du bruke kompressoren i ca.60-120 sekunder for så å lade den opp igjen.

Legg innLagt inn:15 jun 2007 20:01
av mr2cato
http://streetdesign.no/?go=produkt&id=5973

Sant som du sier. Ideen er god, men det er alt for puslete!

Legg innLagt inn:15 jun 2007 20:03
av sindrejl
Larsen skrev:Vet at dette bare er tull. Det er vel ikke første gange dette er diskutert heller, men tankten bak det er jo ikke så dum. Ingen av disse viftene kan suplere nok luft å øke trykket i manifoilen noe særlig og spesielt ikke rundt maks turtall. Grunnen er fordi at en kompressor krever store mengder effekt, noe som dynamoene på vanlige biler ikke klarer å levere. En dynamo på en bil kan lever ca. 1 kilowatt. Kompressorer kan ta så mye som 50% av effekten på en bil. Altså si 120Kw på en 240 Kw motor...

Men jeg fant en side hvor de bruke en kraftig elektrisk kompressor(finner den ikke igjen nå), sammen med et eget batteri. Ideen var å bruke batteriet som energikilde hvor du bruke kompressoren i ca.60-120 sekunder for så å lade den opp igjen.
men det var helt meningsløst fordi prisen var like høy som å kjøpe en hel 3sgte motor :D for å forklare, det de brukte var faktisk 3 kraftige elektriske rc motorer ment for rcbåter. samt en fet dc konverter og batteri baki og masse styr :) morsomt prosjekt, men den var helt abnormalt stor og dyr :P

Legg innLagt inn:15 jun 2007 20:05
av sindrejl
vel den ifra streetdesign er jo helt på bærtur.. er så liten og puslete at det er tragisk. den jeg linka til hadde iallefall en litt større motor :P

Legg innLagt inn:15 jun 2007 20:30
av tojo
:lol: Har bestilt 2stk så nå blir det Supra TFour :D

Legg innLagt inn:15 jun 2007 20:42
av Larsen
tojo skrev::lol: Har bestilt 2stk så nå blir det Supra TFour :D
Det sies vel at hvert klistremerke øker effekten med 15 Hk :D

Legg innLagt inn:15 jun 2007 21:47
av sindrejl
Larsen skrev:
tojo skrev::lol: Har bestilt 2stk så nå blir det Supra TFour :D
Det sies vel at hvert klistremerke øker effekten med 15 Hk :D
jøss *løpe ut og klistre bilen full av trd merker*