Side 1 av 1

Mr2 følsom på plasseringen av luftfilter/tempføler..

Legg innLagt inn:26 jun 2007 22:49
av Mr2Even
Vil bare informere om at mr2en er nok veldig følsom på hvor luftfilteret og temperaturføleren står og hvor langt røret er fra luftfilteret inn til motoren. Jeg har prøvd meg litt fram, og fikk litt bedre karakter på bilen/motoren og lyden når jeg satte på lengre og kronglete rør, og filtert pekende ned på oversiden av luftinntaket. (Tempføleren ca midt på røret).

Jeg har også lagd et midlertidig varmeskjold av lydisoleringsmatte (med en sølvside) Funker bra :wink:

Legg innLagt inn:26 jun 2007 23:40
av marlboro1310
Er dette snakk om på koniske filter K/N & Greenstuff...eller soppfiltre,N/A eller på turbo?

Legg innLagt inn:27 jun 2007 13:06
av Mr2Even
marlboro1310 skrev:Er dette snakk om på koniske filter K/N & Greenstuff...eller soppfiltre,N/A eller på turbo?
Obs, dette er snakk om Greenfilter - konfilter

Plassering av konfilter

Legg innLagt inn:27 jun 2007 14:41
av Stølen
...Bør jeg endre vinkling eller skifte rør her..?

Legg innLagt inn:27 jun 2007 15:23
av lasse
Min erfaring er at hvis du setter filteret lavere, så får du mørkere lyd, mer brumming liksom, har ikke merket noe effektmessig, er vel uansett best med så rett rør som mulig? Virker mest logisk for meg ihvertfall, da blir ikke lufta "forsinket" pga svinger og sånt.

Re: Plassering av konfilter

Legg innLagt inn:28 jun 2007 09:10
av Mr2Even
Stølen skrev:...Bør jeg endre vinkling eller skifte rør her..?
Ja jeg hadde det sånn som deg før. Det er helt greit å ha det slik, men jeg har det nærmere luftuttaket(på oversiden) og jeg bruker aluminiomrør og et varmeskjold i mellom, men skjoldet tetter ikke helt gjennomstrømningen av luft til motoren(bare halvparten ca). Jeg synes det ble bedre slik som jeg har det nå.

Legg innLagt inn:28 jun 2007 09:20
av Mr2Even
lasse skrev:Min erfaring er at hvis du setter filteret lavere, så får du mørkere lyd, mer brumming liksom, har ikke merket noe effektmessig, er vel uansett best med så rett rør som mulig? Virker mest logisk for meg ihvertfall, da blir ikke lufta "forsinket" pga svinger og sånt.
Ja kanskje mer brumming ja, men for meg virker det nesten som de svingene jeg har på luftinnsugsrøret nå bedrer luftgjennomstrømningen.. For jeg tror at da har den mer luft samlet i rørene og kanskje svingene akselrerer lufta? Jeg fikk hvertfall litt raskere og mer riktig reaksjon fra motoren.

Jeg tror også at plasseringen av temp-sensoren er avgjørende for å få det optimalt(jeg har den bak varmeskjoldet)..