Ace's -91 Mr2 mk2
Legg innLagt inn:27 jun 2007 23:29
Da var det på tide å opprette en prosjekt tråd.
Tenkte litt på saken at jeg kun skulle legge ut en masse bilder i etterkant jeg ble ferdig, men dette kan jo ta sin tid og det er vel kanskje litt av vitsen med prosjekttråd at man kan spørre etter hint og råd ettersom prosjektet går sin gang .....
Planene ved kjøp av bilen var egentlig å ha en bil som så alright ut og hadde kjøreegenskaper i behold. Noe videre kjøp av styling eller tuning var egentlig ikke med i planene, men jeg har nok blitt bitt av basillen slik som andre her inne. Mye vil ha mer er det noe som heter.
Det begynte så smått med litt innkjøp av litt anlegg , Styling i form av sideskjørter fra Japan og Apexi filter som måtte på.
Bestilte meg et intake til luftfilteret som jeg hadde tenkt å tilpasse apexi filter i utgangspunktet for å få det lengre ned i luftegangen. Fikk visst med et K/N filter som et lite attåt siden eksosen brukte endel lengre tid hos coaters en meninga i utgangspunktet.... Så kom gjerne med deres mening.


Frontsett

Forsterker til frontsett

Bruk av skive for å tilpasse frontsett i dør

Fikk en DEH 9600 spiller til en billig penge (angrer egentlig på dette den dag i dag ettersom jeg godt kunne tenke meg å installere carputer)

Siden det ikke var så mange som hadde gått for noen større bassere en 8" på den tiden falt valget på disse. Forsterker ble av typen p3001(har desverre ikke bilde for øyeblikket)

PÅ samme tiden fikk jeg også filter fra Japan , samt sideskjørter. Problemet med filter var at det manglet adapter =/ Laget derfor til adapter og varmeskjold i alu.
Når det gjaldt sideskjørtene trengte disse minimalt med tilpassning
Filter

Adapter + Alu.fester

Filter på plass , -borring av hull til luftmengdemåler

Sideskjørter org.

Prøve montering

Pussing og grunning. Brukte vannslipepapir + sort matt farge for å få en jevn flate

bil uten sideskjørtene (dårlig kvalitet)

Tilbake fra lakkering

Festing av netting (brukte sort sikaplex

LIming av sideskjørter (man bruker det man har =)


Sideskjørter ferdig montert

Fikk tak i et brukt dino ratt. (er endel mindre en vanlige ratt)

Hadde i utgangspunktet -91 baklys, men fikk tak i nye til en billig penge fra Kake her på forumet. Ettersom han skulle bytte ut sine i nye pga en liten sprekk i ene baklykt. har desverre ikke bilder av selve byttet. Men kjøpt altezza baklykter chrome svarte. Senterplater, lås sylinder og ryggelys ble kjøpt org. fra toyota

Fikk på denne tiden også pakke fra speedhut

Fra

Til

Skjønt på denne tiden at det nå kun var å fortsette galskapen og bestilte meg nye speil fra japan og fikk tak i felger fra en lokal shappe. Felg valget falt på TSW vulcano felger mens speil var av Ganador typen(fikk disse stjålet ved lakkering, men fant de tilbake på et ganske så komisk vis)
Speil

Innmaten i speil (tatt ut for lakkering. Vil muligens ikke anbefale folk å ta ut dette ved lakkering ettersom det var et sant helvete å få på igjen uten å måtte ripe opp nylakk=/ )

Felger bak

Felger forran


hadde samtidig vært i kontakt med diverse av folket her på forumet angående det å få tak i et turbo rearclip, men fant vel egentlig ganske fort av de som kjenner noen som kjenner noen vil alltid stå i første rekke. Og at mange av disse som får tak i disse motorene ofte har mer enn 1 ball i lufta av gangen. Tok derfor saken i egne hender (Fikk noe info av Dr.Ling her på forumet) som hadde vært igjennom samme prosessen med å hente inn motor fra Japan. Igjennom RPM-Garage i Hong Kong. Satt en stund å siklet på diverse 93-95 motorer men fant ut at jeg skulle slå til på en gen3 -97 som jeg fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til på.
Tok ca 1 mnd før motoren var på plass, men det var verdt det


I denne mnd med ventetid har jeg kjøpt inn litt diverse deler mot det som skulle skje der fremme samt gjort om litt på anlegget i bilen
Fra liten til stor 8"->10" p3 subber bak seter


Skreddersydde kasser for anledningen


Drev å puslet samtidig med en løsning i bagasjerom for ny forsterker samt kondensator (hentet litt ide'er her fra forumet + bilder fra anlegg i bagasjerom)


Prøvemontering av plate(dårlig kvalitet på bilde)

opplading av kondis.

Fikk tak i herdet glass fra glassmester. Ville ha dette selv om det er noe tyngre en plexi så blir plexi fort ripete og stygt. Hadde dette over 3001 forsterkeren og var allerede flere riper der når det stod montert i siden i bagasjerom

fikk også sniket inn 1 stk neon lys i hvert av rom'ene som er koblet til lyset i bagasjerom(beklager dårlig kvalitet) men dere skjønner poenget

Samtidig har det kommet noen deler fra japan og tyskland som skal monteres ettersom motoren kommer seg ut av rearcut og inn i bil.
Turbo timer og turbo hardness

TRD uppermounts

A-stople og instrument




TRD Stag forran og bak


Luftfilter (Dårlig kvalitet på bilde, Men denne gangen MED adapter =)

Har også bestilt meg TKO eksos system 2,5" downpipe med 3" eksos som jeg skal komme med bilder på ettersom ting faller på plass (Måtte jo ha sort chrome finnish ettersom jeg har sort finnish på bilen=)

Når det gjelder IC falt valget på Greddy. Spal vifte og festeanordning


Vil komme tilbake til update i arbeidet med motoren og skal prøve å få knipset endel bilder ettersom arbeidet stiger frem. har nylig kjøpt hus også som det må brukes endel tid på i sommer så må ta det litt som tiden strekker til.
Tenkte litt på saken at jeg kun skulle legge ut en masse bilder i etterkant jeg ble ferdig, men dette kan jo ta sin tid og det er vel kanskje litt av vitsen med prosjekttråd at man kan spørre etter hint og råd ettersom prosjektet går sin gang .....
Planene ved kjøp av bilen var egentlig å ha en bil som så alright ut og hadde kjøreegenskaper i behold. Noe videre kjøp av styling eller tuning var egentlig ikke med i planene, men jeg har nok blitt bitt av basillen slik som andre her inne. Mye vil ha mer er det noe som heter.
Det begynte så smått med litt innkjøp av litt anlegg , Styling i form av sideskjørter fra Japan og Apexi filter som måtte på.
Bestilte meg et intake til luftfilteret som jeg hadde tenkt å tilpasse apexi filter i utgangspunktet for å få det lengre ned i luftegangen. Fikk visst med et K/N filter som et lite attåt siden eksosen brukte endel lengre tid hos coaters en meninga i utgangspunktet.... Så kom gjerne med deres mening.


Frontsett

Forsterker til frontsett

Bruk av skive for å tilpasse frontsett i dør

Fikk en DEH 9600 spiller til en billig penge (angrer egentlig på dette den dag i dag ettersom jeg godt kunne tenke meg å installere carputer)

Siden det ikke var så mange som hadde gått for noen større bassere en 8" på den tiden falt valget på disse. Forsterker ble av typen p3001(har desverre ikke bilde for øyeblikket)

PÅ samme tiden fikk jeg også filter fra Japan , samt sideskjørter. Problemet med filter var at det manglet adapter =/ Laget derfor til adapter og varmeskjold i alu.
Når det gjaldt sideskjørtene trengte disse minimalt med tilpassning
Filter

Adapter + Alu.fester

Filter på plass , -borring av hull til luftmengdemåler

Sideskjørter org.

Prøve montering

Pussing og grunning. Brukte vannslipepapir + sort matt farge for å få en jevn flate

bil uten sideskjørtene (dårlig kvalitet)

Tilbake fra lakkering

Festing av netting (brukte sort sikaplex
LIming av sideskjørter (man bruker det man har =)


Sideskjørter ferdig montert
Fikk tak i et brukt dino ratt. (er endel mindre en vanlige ratt)
Hadde i utgangspunktet -91 baklys, men fikk tak i nye til en billig penge fra Kake her på forumet. Ettersom han skulle bytte ut sine i nye pga en liten sprekk i ene baklykt. har desverre ikke bilder av selve byttet. Men kjøpt altezza baklykter chrome svarte. Senterplater, lås sylinder og ryggelys ble kjøpt org. fra toyota

Fikk på denne tiden også pakke fra speedhut

Fra

Til

Skjønt på denne tiden at det nå kun var å fortsette galskapen og bestilte meg nye speil fra japan og fikk tak i felger fra en lokal shappe. Felg valget falt på TSW vulcano felger mens speil var av Ganador typen(fikk disse stjålet ved lakkering, men fant de tilbake på et ganske så komisk vis)
Speil

Innmaten i speil (tatt ut for lakkering. Vil muligens ikke anbefale folk å ta ut dette ved lakkering ettersom det var et sant helvete å få på igjen uten å måtte ripe opp nylakk=/ )

Felger bak

Felger forran


hadde samtidig vært i kontakt med diverse av folket her på forumet angående det å få tak i et turbo rearclip, men fant vel egentlig ganske fort av de som kjenner noen som kjenner noen vil alltid stå i første rekke. Og at mange av disse som får tak i disse motorene ofte har mer enn 1 ball i lufta av gangen. Tok derfor saken i egne hender (Fikk noe info av Dr.Ling her på forumet) som hadde vært igjennom samme prosessen med å hente inn motor fra Japan. Igjennom RPM-Garage i Hong Kong. Satt en stund å siklet på diverse 93-95 motorer men fant ut at jeg skulle slå til på en gen3 -97 som jeg fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til på.
Tok ca 1 mnd før motoren var på plass, men det var verdt det


I denne mnd med ventetid har jeg kjøpt inn litt diverse deler mot det som skulle skje der fremme samt gjort om litt på anlegget i bilen
Fra liten til stor 8"->10" p3 subber bak seter


Skreddersydde kasser for anledningen


Drev å puslet samtidig med en løsning i bagasjerom for ny forsterker samt kondensator (hentet litt ide'er her fra forumet + bilder fra anlegg i bagasjerom)


Prøvemontering av plate(dårlig kvalitet på bilde)

opplading av kondis.

Fikk tak i herdet glass fra glassmester. Ville ha dette selv om det er noe tyngre en plexi så blir plexi fort ripete og stygt. Hadde dette over 3001 forsterkeren og var allerede flere riper der når det stod montert i siden i bagasjerom

fikk også sniket inn 1 stk neon lys i hvert av rom'ene som er koblet til lyset i bagasjerom(beklager dårlig kvalitet) men dere skjønner poenget

Samtidig har det kommet noen deler fra japan og tyskland som skal monteres ettersom motoren kommer seg ut av rearcut og inn i bil.
Turbo timer og turbo hardness

TRD uppermounts

A-stople og instrument




TRD Stag forran og bak


Luftfilter (Dårlig kvalitet på bilde, Men denne gangen MED adapter =)

Har også bestilt meg TKO eksos system 2,5" downpipe med 3" eksos som jeg skal komme med bilder på ettersom ting faller på plass (Måtte jo ha sort chrome finnish ettersom jeg har sort finnish på bilen=)

Når det gjelder IC falt valget på Greddy. Spal vifte og festeanordning


Vil komme tilbake til update i arbeidet med motoren og skal prøve å få knipset endel bilder ettersom arbeidet stiger frem. har nylig kjøpt hus også som det må brukes endel tid på i sommer så må ta det litt som tiden strekker til.