Side 1 av 1

nybilpris GT-4?

Legg innLagt inn:02 jul 2007 21:48
av Plenty
Hva var sånn ca. nybilpris for en Celica GT-4 for 1990-1993 modellen?

Legg innLagt inn:02 jul 2007 22:18
av larsst185
mener jeg har hørt 515 000 + -.men er ikke sikker.

Legg innLagt inn:02 jul 2007 22:59
av 2fast4u
Leita litt på nybilpriser på disse for en tid tilbake, og en av disse få GT4 CS som var produsert for Norge ble solgt ny 31/08-1992 for kr 380.000.- + årsavgift på kr 700.-
Denne bilen går i dag i Trondheim.

Men vet ikke sikkert om dette er riktig pris da mange andre her har nevnt andre priser som kan være mye høyere.


:wink:

Legg innLagt inn:03 jul 2007 01:03
av Tomera
Har en prisliste hvor det er oppgitt 550.000 for CS og 439.000 for GT-4.

Legg innLagt inn:03 jul 2007 09:56
av Helmer
Tomera skrev:Har en prisliste hvor det er oppgitt 550.000 for CS og 439.000 for GT-4.
Har sett den jeg å, men mener det var i danmark.

Legg innLagt inn:03 jul 2007 17:37
av castman
Nypris på st205 da? :wink:

Legg innLagt inn:15 okt 2007 13:25
av kaimagne
Jeg holder også på å sjekke dette, mtp alternativ metode for beregning av engangsavgift. Sjekker opp mot ST205 og Supra jeg da...

Har snakket med Toyota Norge ift Supra og Celica fra 94.
Supra MK4 er ikke solgt ny i Norge, så der hadde de ingen data.

ST202 står priset til 499.800 i 1994. ST205 er heller ikke solgt ny i Norge, men det er en bil med større motor og mere avansert teknologi osv, så den ville nok ha vært betydelig dyrere.

Supra fra 1988 uten turbo (235 hk) er oppgitt til 497.500.

Celica T-Sport 2001 er lik 402.000, 2002 er lik 405.300.

Har også hatt en lengre samtale med en saksbehandler hos Tollvesenet i Drammen, og dette er ingen plankekjøringsoppgave å beregne nybilpris, visstnok.
Det blir egentlig å ta utgangspunkt i tilsvarende biler solgt i Norge. For ST205 kan vel det være Lancer EVO og SX200 kanskje? Vet ikke om de er solgt ny i Norge, eller om alt er import.
For Supra så er vel ZX300 en god sammenligning, hva gjelder effekt og vekt. Jeg vet ikke om det er noen som sitter med nybilpriser der jeg, har ikke hørt med Nissan Norge...

Forøvrig så vil kalkulatoren gi mindre engangsavgift jo høyere nybilpris det er, og jo mere km som er kjørt.

Eksempel, ST205. 1395 kg, 1. gangsreg 1/7-94, engangsavgift etter vanlig beregning er lik 72.000. Tar utgangspunkt i ca 150.000 km, som gir et spenn ift beregningen på faktisk kjørte km på 225.000 km ned til 100.000.

Antatt nybilpris sett opp mot ST202 settes lik 700.000, bruktpris lik 210.000 gir engangsavgift på 64.000

Antatt nybilpris sett opp mot ST202 settes lik 600.000, bruktpris lik 210.000 gir engangsavgift på 75.000

Skjæringspunktet på nybilpris er på ca 625.000 for om det vil lønne seg eller ikke, med de andre faktorene inne.

Om man justerer bruktpris ned mot 180.000, så er man nede på hhv 55.000 kr og 65.000 kr ift 700 og 600 som nybilpris.

Men man får selvsagt ikke vite noe om hva prisene blir før etter at du har betalt full avgift, så klaget og bedt om alternativ beregningsmetode - som forøvrig er bindende... Sikkert mange privatpersoner som kommer til å prøve dette... :roll:

Edit: Googlet litt og fant følgende tabell, basert på faktiske saker! :D
http://www.toll.no/upload/Dokumenter/To ... 130907.pdf