Side 1 av 1
dårlig plugg? Kan eksperter ta en titt?
Legg innLagt inn:03 jul 2007 00:31
av sindrejl
Har ikke tid til å legge ut bildet nå, men dere plugg-eksperter. Jeg sjekket plugg nr.1 i all hast bare for å se åssn den har det.
Den var helt køl-svart rundt kanten og selve midten var knall-hvit.... pluggen i seg selv så hel ut bortsett fra sterk misfarging. Hva tyder dette på? Kan samtidig si at bilen går ikke helt "170hk"aktig. føles treig og er sikker på at en 156hk vil kjøre fra meg nå.
Legg innLagt inn:03 jul 2007 00:43
av Larsen
Mener det ikke er så uvanlig. Det at den er hvit i midten kan tyde på at den går litt magert til tider. Helt perfekt så skal den være lys brun, men litt sot rundt.
Legg innLagt inn:03 jul 2007 00:46
av sindrejl
Larsen skrev:Mener det ikke er så uvanlig. Det at den er hvit i midten kan tyde på at den går litt magert til tider. Helt perfekt så skal den være lys brun, men litt sot rundt.
ah ok så soten er normalt.. da er det ikke så veldig ille da egentlig

om tenninga funker som den skal så retter jeg mistanken mer mot katalysator. Bortsett fra en sær ting.. på tomgang vibrerer nåla ganske mye, altså 50-100rpm opp ned rapidly. stusser veldig på hva det kan komme av
Legg innLagt inn:03 jul 2007 01:32
av Larsen
Tror du må over generelle ting ihvertfall. Sjekk tenning, dårlige tenningskomponontert, feilkoder, vakum lekasjer, tps justering, tett katalysator/luftfilterosv.
Legg innLagt inn:03 jul 2007 08:40
av CelicaTurbo
Det høres ca normalt ut, men det bør igrunn være en lett gulfarge i tippen da. Angående tomgangen, jeg håper fremgangsmåten for å sjekke diagnose
som beskrevet her også passer for din bil og motor men jeg antar det. Sjekk om du får noen feilkoder, spesiellt 51 "no IDL signal". Får du den koden er det pga at trottlesensoren din ikke forteller ECU at du ikke rører gasspedalen og at motoren derfor skal gå tomgang, og da vil motoren normalt gå litt tungt på lavt turtall.