s: Toyota Celica GT4 1990 *ny pris*
Legg innLagt inn:03 jul 2007 20:35
Tenkte jeg skulle slippe å legge ut bilen min for salg, da jeg egentlig hadde kjøper på den, men han måtte trekke seg pga finansieringsproblemer.
Bilen er en 1990 modell importert fra Sveits av CelicaTurbo. Den har vært i hans eie fram til i oktober 2006, da jeg kjøpte den. Den var rullet 195.000km da jeg kjøpte den, nå har den akkurat passert 200.000km. CelicaTurbo har stelt pent med den, og hatt den på bane et par ganger. I mitt eie har den levd et relativt rolig liv pga jeg har vært plaget med den nesten helt fra starten med at den ikke har villet gå skikkelig. I min søken etter problemet har jeg byttet: fordelerlokk, rotor, plugger, pluggledninger, bankesensor, toppdekselpakning, lambda og luftmengdemåler. Nå går den i hvertfall skikkelig, og sparker fint i fra.
Modifikasjoner som er gjort:
- CT20B turbo fra 3.gen 3s-gte
- Mongoose 2,5" eksos fra downpipe
- Downpipe fra 3.gen 3s-gte (åpnere enn 2.gen)
- Mekanisk boost controller (to-stegs med bryter inni bilen)
- Kyb agx gassdempere
- eibach 30mm senkefjærer
- Rial 17" felger.
- Blitz turbotrykksmåler
- Girspake fra CS (litt kortere)
- Hose from hell er byttet.
- Apexi konfilter
- Turboxs dumpventil
- HKS turbotimer
Ang oljeforbruk opplyste CelicaTurbo at den brukte ca. 5-7dl på 5000-7000km da jeg kjøpte den av han. Dette stemte greit, men etter det oljeskiftet jeg har hatt på den tidligere i vinter, merket jeg at den begynte å bruke en god del mer olje enn den har gjort tidligere. Jeg skjønte ikke dette helt, men hadde mistanke om at motoren har blitt sotet (bilen har gått i nødmodus ganske lenge i vinter pga gåen bankesensor i tillegg til at den bare ble brukt på rolig kaldkjøring til og fra jobb), så jeg har tatt en motorrens på den for noen km siden, og jeg har ikke registrert noe oljeforbruk etter det.
Bilen har montert 2-stegs boost controller, og har blitt kjørt på henholdsvis 0.6 og 0.8 i ladetrykk. CelicaTurbo kjørte på 0.6 på vanlig vei, og kjørte 0.9-1bar da han brukte den på bane. Jeg har kjørt den på 0.6 nesten hele tiden, med unntak av noen skryteturer på 0.8. Min forrige celica var meget glad i olje, så etter den har jeg fått helt angst mot å kjøre hardt på kald motor. Har alltid ventet i 15-20min før jeg har begynt å dratt på litt.
Før jeg kjøpte den, tok CelicaTurbo en kompresjonstest på motoren som viste meget tilfredsstillende resultat. Han bemerket at den hadde noe oljesvetting fra baksiden av motoren, men mente at dette ikke var noe alvorlig. To av verkstedene jeg har hatt den på har bemerket dette, og har også sagt det samme som CelicaTurbo.
Når det gjelder rust, har forrige eier fikset det som var. Den hadde litt rust i den ene kanalen, dette har blitt sveiset og etterbehandlet. Da jeg kjøpte den, hadde den litt rust i venstre bakre hjulbue, dette har jeg fått fikset.
Kosmetisk er den veldig fin. Har fått mange spørsmål om den har vært omlakkert pga lakken skinner så fint, men så vidt jeg vet er den ikke det. Den har noe steinsprut nederst på venstre forskjerm, samt en pitteliten bulk i førerdøren.
Stereo er ikke stort å skryte av, men den har front- og bakhøyttalere fra Rockford Fosgate og en eldgammel og heslig clarion-spiller.
Negative ting med bilen:
- Den trenger nye dekk. Bakdekkene går greit å kjøre på, men framdekkene er det ikke mye igjen av.
- Den kan være litt vanskelig å få i revers av og til, men det er bare å sette den i første, før man setter den i revers igjen. En mekaniker sjekket dette, og sa at det kom av at clutchen var litt tørr (clutchen viser ikke noe tegn til slitasje), men det var ikke noe alvorlig.
- Den trenger nye bremseskiver, da det begynner å bli litt vandring på bremsepedalen. Han som egentlig skulle kjøpe bilen bemerket ikke dette da han prøvekjørte den, men jeg vil si at de bør byttes.
Håper dere spør, for jeg har sikkert glemt av å skrive noe.
Prisantydning: 95.000kr/BUD
Ny pris etter at forrige kjøper trakk seg: 90.000kr
Bilen er en 1990 modell importert fra Sveits av CelicaTurbo. Den har vært i hans eie fram til i oktober 2006, da jeg kjøpte den. Den var rullet 195.000km da jeg kjøpte den, nå har den akkurat passert 200.000km. CelicaTurbo har stelt pent med den, og hatt den på bane et par ganger. I mitt eie har den levd et relativt rolig liv pga jeg har vært plaget med den nesten helt fra starten med at den ikke har villet gå skikkelig. I min søken etter problemet har jeg byttet: fordelerlokk, rotor, plugger, pluggledninger, bankesensor, toppdekselpakning, lambda og luftmengdemåler. Nå går den i hvertfall skikkelig, og sparker fint i fra.
Modifikasjoner som er gjort:
- CT20B turbo fra 3.gen 3s-gte
- Mongoose 2,5" eksos fra downpipe
- Downpipe fra 3.gen 3s-gte (åpnere enn 2.gen)
- Mekanisk boost controller (to-stegs med bryter inni bilen)
- Kyb agx gassdempere
- eibach 30mm senkefjærer
- Rial 17" felger.
- Blitz turbotrykksmåler
- Girspake fra CS (litt kortere)
- Hose from hell er byttet.
- Apexi konfilter
- Turboxs dumpventil
- HKS turbotimer
Ang oljeforbruk opplyste CelicaTurbo at den brukte ca. 5-7dl på 5000-7000km da jeg kjøpte den av han. Dette stemte greit, men etter det oljeskiftet jeg har hatt på den tidligere i vinter, merket jeg at den begynte å bruke en god del mer olje enn den har gjort tidligere. Jeg skjønte ikke dette helt, men hadde mistanke om at motoren har blitt sotet (bilen har gått i nødmodus ganske lenge i vinter pga gåen bankesensor i tillegg til at den bare ble brukt på rolig kaldkjøring til og fra jobb), så jeg har tatt en motorrens på den for noen km siden, og jeg har ikke registrert noe oljeforbruk etter det.
Bilen har montert 2-stegs boost controller, og har blitt kjørt på henholdsvis 0.6 og 0.8 i ladetrykk. CelicaTurbo kjørte på 0.6 på vanlig vei, og kjørte 0.9-1bar da han brukte den på bane. Jeg har kjørt den på 0.6 nesten hele tiden, med unntak av noen skryteturer på 0.8. Min forrige celica var meget glad i olje, så etter den har jeg fått helt angst mot å kjøre hardt på kald motor. Har alltid ventet i 15-20min før jeg har begynt å dratt på litt.
Før jeg kjøpte den, tok CelicaTurbo en kompresjonstest på motoren som viste meget tilfredsstillende resultat. Han bemerket at den hadde noe oljesvetting fra baksiden av motoren, men mente at dette ikke var noe alvorlig. To av verkstedene jeg har hatt den på har bemerket dette, og har også sagt det samme som CelicaTurbo.
Når det gjelder rust, har forrige eier fikset det som var. Den hadde litt rust i den ene kanalen, dette har blitt sveiset og etterbehandlet. Da jeg kjøpte den, hadde den litt rust i venstre bakre hjulbue, dette har jeg fått fikset.
Kosmetisk er den veldig fin. Har fått mange spørsmål om den har vært omlakkert pga lakken skinner så fint, men så vidt jeg vet er den ikke det. Den har noe steinsprut nederst på venstre forskjerm, samt en pitteliten bulk i førerdøren.
Stereo er ikke stort å skryte av, men den har front- og bakhøyttalere fra Rockford Fosgate og en eldgammel og heslig clarion-spiller.
Negative ting med bilen:
- Den trenger nye dekk. Bakdekkene går greit å kjøre på, men framdekkene er det ikke mye igjen av.
- Den kan være litt vanskelig å få i revers av og til, men det er bare å sette den i første, før man setter den i revers igjen. En mekaniker sjekket dette, og sa at det kom av at clutchen var litt tørr (clutchen viser ikke noe tegn til slitasje), men det var ikke noe alvorlig.
- Den trenger nye bremseskiver, da det begynner å bli litt vandring på bremsepedalen. Han som egentlig skulle kjøpe bilen bemerket ikke dette da han prøvekjørte den, men jeg vil si at de bør byttes.
Håper dere spør, for jeg har sikkert glemt av å skrive noe.
Prisantydning: 95.000kr/BUD
Ny pris etter at forrige kjøper trakk seg: 90.000kr