Side 1 av 1

Camber foran..

Legg innLagt inn:05 jul 2007 17:44
av Bacardi8
Hvordan stiller man camber foran? Har ikke gjort dette før så er redd for å gjøre feil.. Hjulene står alt for mye / \...jeg må ha de mest mulig I I..

Legg innLagt inn:05 jul 2007 18:13
av CelicaTurbo
hvis det er MR2 mk2 du har så tror jeg ikke det er mulig å stille camber på dem uten å bruke enten krashbolter eller annet for å få det til. Kun spissing og caster kan justeres. Er det en MR2 mk1 derimot så kan camber justeres orginalt.

Legg innLagt inn:05 jul 2007 18:17
av Bacardi8
Det er nok en mk2.. Hva er crashbolter? Sliter med litt for breie felger og TEIN understell..trenger bare 2-3 mm..kjører allerede med 6mm spacer så jeg må hente de en annen plass.. Ut ifra mr2oc.com så skal det være greit med 8" breie felger foran..men hos meg tar de i..:(

Legg innLagt inn:05 jul 2007 18:22
av Larsen
Twosrus har forlengede studs til hjulene slik at du kan bruke større spacere.

Legg innLagt inn:05 jul 2007 18:25
av Bacardi8
Larsen skrev:Twosrus har forlengede studs til hjulene slik at du kan bruke større spacere.
Ja, har vert inne på den tanken også, men bilen må være klar til onsdags morgen klokka 08.00..da kjører jeg til gatebil..selv om det ser mørkt ut nå igjen.. :cry:

Legg innLagt inn:10 jul 2007 18:00
av japse-gnmfr
hva er krash bolter ta gjerne me bilder

Legg innLagt inn:10 jul 2007 18:42
av Mr2 Mk2
du kan bestille "camber bolter" hos toyota, selvom ikke alle klarer å finne dem.Men du kan justere litt med de originale også, på min har jeg bare satt i en litt tynnere bolt øverst.Men da er jo faren litt større for at den evt vil "justere" seg litt selv etter endel kjøring.(store humper etc) altså det du må gjøre er å løsne de 2boltene på støtdemperen, men er ikke akkurat å anbefale å bare justere så det ikke tar borti, hehe.En hjulstilling kan være greit så du ser om det er way off.

Legg innLagt inn:10 jul 2007 19:50
av Larsen
Jeg har bestilt noe deler jos twosrus på fredag forige uker. De ligger på postkontoret idag....

Legg innLagt inn:24 jul 2007 14:13
av japse-gnmfr
vil dette da si at en mr2 mk2 vil skræve/ \ selv etter en firehjulskontroll hvis den er senket??

Legg innLagt inn:24 jul 2007 14:58
av Larsen
japse-gnmfr skrev:vil dette da si at en mr2 mk2 vil skræve/ \ selv etter en firehjulskontroll hvis den er senket??
Alle biler har statisk negativ camber. Det kommer bare ann på hvor mye. Fordi hjuloppheng er designet slik at Hjulet som komprimeres (ytre hjulet foran og bak i en sving) får mer camber da du svinger. Derfor blir camberen for stor da du senker og den må justeres med 4hjulskontroll.

Legg innLagt inn:26 jul 2007 00:37
av kvassheim
må bare få legge til at min var på 4-hjulskontroll i dag, og OH MY GOD 8)
det ble en helt annen bil å kjøre etterpå! på mine kw-coilovere er det øverste av festehullene på fjærbeinet nede ovalt, slik at du ved hjelp dette kan justere camber både foran og bak. Har også hørt om folk som har frest opp det øverste av hullene i fjærbeinet for å jukse til camber-justering på en camry, men skeptisk til den løsningen der..
Forøvrig mener jeg på at mr2 sw20 har justerbar spissing foran og bak, samt justerbar caster foran