Side 1 av 1
Anti-lag system
Legg innLagt inn:06 jul 2007 08:37
av Steinawarjar
Som jeg har forstått det har WRC utgaven av Celica'n (1994) mulighet for et anti-lag system, altså det ligger noen deler av det allerede i bilen. Men går det an å sette et anti-lag system på den "vanlige" GT4? I så fall, hvor får man tak i det nødvendige utstyret og er dette noe som hadde kunnet bli skrudd av og på med en bryter om man trikset det til litt?
Jeg synes de er rart om det ikke går, ettersom det skal være eksakt samme motor i begge bilene. (Hva forskjellen på dem er, er diskutert _mange_ ganger tidligere, så jeg vil ikke starte det på nytt)
Er det noen her som tilfeldigvis har noen tegninger av tilkoplinga til et anti-lag system?
Legg innLagt inn:06 jul 2007 11:00
av sindrejl
om du ikke vil skifte turbo 5-10 ganger i året, samt overhale motor relativt ofte anbefaler jeg deg det ikke.
andre her inne er flinkere til å forklare hvorfor, men blir en skikkelig ubrennbar suppe som skal gjennom turbo and thats not good
Legg innLagt inn:06 jul 2007 11:16
av defred
Du kan f.eks. motere Motec motorstyring på bilen for og få anti lag, men som nevt over er det ikke anbefalt og montere det til gatebruk, det sliter enormt på motor og turbo. Det som skjer er at bensin dysene står helt åpent og spruter på fullt trykk likt, tenningsrekefølgen snus til motsatt rekefølge og at gass sjeldet blir åpnet 5 grader, da antennen uforbrent bensin i eksosanlegget og eksosen får mye raskere hastighet, da bremser ikke eksosen turboen og trykket faller ikke så raskt. Man kan koble det over bryter slik at du kan aktivisere det ved f.eks banekjøring. Jeg har det på gasspedalen slik at jeg aktiviserer det når jeg gir full gass.
Legg innLagt inn:06 jul 2007 11:30
av CelicaTurbo
Antilagsystemet på st205 kan nok flyttes til st185 uten så alt for mye stress men det har overhodet ingen hensikt siden det er vanskelig, om ikke umulig, å aktivere det som er montert på st205. Det står der kun av homogaliseringsårsaker.
Som defred skriver, skal du kjøre noe slikt er det enklere å montere datasprut som støtter antilag. Men vær forberedt på mye vedlikehold av turbo om du skal kjøre med slikt ofte

Legg innLagt inn:07 jul 2007 16:33
av Steinawarjar
Takk for svarene. Jeg har ikke i tankene å bruke dette på vanlig kjøring, men som sagt var jeg nyskjerrig om det kan skrus av og på til f.eks banekjøring.
defred; om du har det slik er det jo tydeligvis veldig mulig, takk!
Datasprut som støtter antilag, noen tips der, kanskje nettsteder med mer informasjon?
Et spørsmål til, "rev limiter" (
http://www.takakaira.com/performance/main.html) noen her som har det? Hvor skadelig er dette for bilen?