Side 1 av 1
turbo trukk celica gt4 90 mod
Legg innLagt inn:10 jul 2007 10:06
av bluesmoke
hva er orginal trykk på turbo til gt4 90mod å hvor høyt trykk kan man kjøre uten å bytte div ting. f.eks hvor høyt kan man gå uten å stille bensin tilførsel osv
er lei av å måtte slite for å holde unna f.eks opel calibraer
hvor kan jeg bestille komplett kn filter til rimeligst pris? har spurt en gang før om dette. men gode tips er altid velkomne så vist det er noen som leser dette innlegget og vet dette så hadde det vært fint om dere svarte
takker for alle tips og svar
mvh
bluesmoke
Legg innLagt inn:10 jul 2007 11:06
av celica_st185
skift eksos, filter, plugger å sett opp trykket til 1.1, du kommer til å merke stor forskjell

Bør ikke kjøre mer enn 1.1 på orginal turbo...
Legg innLagt inn:10 jul 2007 11:23
av CelicaTurbo
Jeg ville nå ha begrenset meg til 1.0 om du vil holde ting litt tryggere.. 1.1 er mulig men du beveger deg i et grenseland. Husk som celica_st185 skriver, du må bytte til kaldere plugger før du skrur opp trykket. Husk også at du har fuelcut som du må gjøre noe med... søk litt på forumet så finner du svar angående det om du trenger det.
Legg innLagt inn:10 jul 2007 11:29
av celica_st185
CelicaTurbo skrev:Jeg ville nå ha begrenset meg til 1.0 om du vil holde ting litt tryggere.. 1.1 er mulig men du beveger deg i et grenseland. Husk som celica_st185 skriver, du må bytte til kaldere plugger før du skrur opp trykket. Husk også at du har fuelcut som du må gjøre noe med... søk litt på forumet så finner du svar angående det om du trenger det.
Stemmer det med Fuelcutdefenser ja

flemte å nevne den...
Legg innLagt inn:12 jul 2007 12:38
av bluesmoke
takker for alle gode tips og råd.
jeg har skaffet en turbo til st-185 som er oppgradert så den klarer nok 1.0 -1.1 jeg får være litt på den feige siden å ligge på 1.0 i trykk i starten da
Legg innLagt inn:12 jul 2007 12:46
av bluesmoke
celica_st185 skrev:skift eksos, filter, plugger å sett opp trykket til 1.1, du kommer til å merke stor forskjell
Bør ikke kjøre mer enn 1.1 på orginal turbo...
har du noen tips om hvor jeg kan handle en grei eksos til grei pris.
gjerne kn filter også for jeg har kikket litt å jeg finner nesten ikke noe til gt4 modeller bare vanlige celicaer å har du noe merke/nummer på pluggene
Legg innLagt inn:12 jul 2007 13:04
av larsst185
er ikke turboen som i utg punktet er problemet når det kommer til å kjøre med over 1 bar.Det første som røyk hos meg etter ca 6mnd med kjøring på 1,1-1,2 bar var toppakninga.med original ct26 turbo.
Legg innLagt inn:12 jul 2007 21:28
av bluesmoke
larsst185 skrev:er ikke turboen som i utg punktet er problemet når det kommer til å kjøre med over 1 bar.Det første som røyk hos meg etter ca 6mnd med kjøring på 1,1-1,2 bar var toppakninga.med original ct26 turbo.
så du mener toppakningen vil ryke ved 1.0 bar trykk. det er ikke lenge siden den ble byttet så det hadde vært kjedelig.
Legg innLagt inn:12 jul 2007 23:22
av bluesmoke
jeg kikket på eksos hos kollevold.no di skulle ha 6800 for mongoose eksos annlegg er det ikke noe rimeligere å få tak i. vist ikke er det noe bra ?
det er vel orginalt med katalysator på disse bilene å det tar vel noen hester det også så da hjelper det vel endel å bytte eksos ???
fant det her
http://www.mamut.com/kollevold/prodlist.htm
takker for all hjelp å gleder meg til helga å gatebil.
Legg innLagt inn:13 jul 2007 06:43
av Gt-4-Ever
Kjøp 3" Downpipe (XS-Power) og erstatt katalysator. Så kjøper du deg et 3" eksosanlegg (HKS?) i tillegg pluss luftfilter (HKS/K&N). Så trenger du en FCD (HKS). Da har du ca 220hk. Så kan du kjøpe deg 1 grad kaldere plugger (Denso/NGK) og en BC (Greddy/Apexi).
Har selv omtrent dette oppsettet, Betalte ca 14000,- for alt.
Har rundt 250hk når jeg kjører på 1 bar. Etter hva jeg har hørt.
Bilen drar godt ifra for å si det sånn.
Lykke til.
For forespørsel av deler så kan du høre med Neemi på forumet.
Legg innLagt inn:13 jul 2007 08:13
av larsst185
Skal ikke si det for sikkert at den vil det.Mest sansynlig ikke siden den nettopp er byttet.Men min erfaring er at den gjør det.men så har ikke pakninga nettopp vert byttet på disse.
Legg innLagt inn:13 jul 2007 20:34
av bluesmoke
Gt-4-Ever skrev:Kjøp 3" Downpipe (XS-Power) og erstatt katalysator. Så kjøper du deg et 3" eksosanlegg (HKS?) i tillegg pluss luftfilter (HKS/K&N). Så trenger du en FCD (HKS). Da har du ca 220hk. Så kan du kjøpe deg 1 grad kaldere plugger (Denso/NGK) og en BC (Greddy/Apexi).
Har selv omtrent dette oppsettet, Betalte ca 14000,- for alt.
Har rundt 250hk når jeg kjører på 1 bar. Etter hva jeg har hørt.
Bilen drar godt ifra for å si det sånn.
Lykke til.
For forespørsel av deler så kan du høre med Neemi på forumet.
takker så mye for tipsene
hva mener du om topp pakningen da som larsst185 sier så er det farlig for pakningen ? kjører du orginal pakning ?
Legg innLagt inn:14 jul 2007 07:04
av Gt-4-Ever
Har original toppakning. Har hørt snakk om at den må forsterkes når du nærmer deg 280-300hk.
Legg innLagt inn:14 jul 2007 11:18
av Larsen
Det er ingen grense for når en bør bytte toppakning. Greier man å holde seg unna banking så er mye gjordt.
Angående det med turboen så er det som begrenser hva du bør ta ut av trykk på eksos siden. Turboen greier fint å suplere nok luft på innsugsiden, men eksoshuset er for lite til at du får utbytte av det. Derfor får du ofte lite effekt økning av å bytte kompressorhjul som mange turbo firmaer reklamerer med.