Side 1 av 1

hmmmmmmmmmmmm

Legg innLagt inn:11 jul 2007 08:14
av OrIoN89
denne kan slettes

Legg innLagt inn:11 jul 2007 08:25
av Larsen
Hvis du kjører med punkterte dekk så er nok enehver bil ganske uforutsigbar...

Legg innLagt inn:11 jul 2007 08:31
av Azrael
Fordi han punkterte kljørte han med vinterdekk :wink:

Du er nok ikke alene om å ha tatt en tur på jordet der, eller andre siden av veien for den saks skyld :lol: Alt gikk bra med deg og bilen håper jeg?

Legg innLagt inn:11 jul 2007 08:35
av hmsilset
Jeg har aldri hørt at mr2 er uforutsigbar.Alle mine har gjort akkurat det jeg vil :wink: Håper det ikke ble noen skader under!

Legg innLagt inn:11 jul 2007 08:51
av jan-erik
Huff da, godt det gikk bra.

Er nok helt sikkert dekkene som har vært avgjørende. Regner med du kom i retning fra Hønefoss mot Jevnaker. Den svingen der er jo også i tillegg feildosert så det holder, og blir skarpere i svingen, så fort gjort å måtte vri litt mer på rattet samtidig som bilen allerede krenger litt pga feildosert sving. Er vel ikke første mann som har kjørt ut i den svingen av hva jeg kjenner til etter å ha bodd i området hele mitt liv.

Men uansett viktig å ha relativt likt grep foran og bak på en bil uansett hva slags bil man kjører.

Legg innLagt inn:11 jul 2007 09:35
av Neemi
Jo takk......kjørte til jobb i morges og veibanen var utrolig sleip pga regnet.
Ene øyet mitt driver og tuller så jeg sleit med å se noe som helst.
(burde kanskje ikke kjørt bil, men var eneste måte å komme seg på jobb).
"Ser" og vet om rundkjøringen foran meg og alle bilene, så jeg bremser ned, men alt låser seg.
Var bare å justere mest mulig for å unngå å seile inn i rundkjøringa på alle bilene og smalt sideveis inn i midtrabatten istedet.
Kom meg på jobb med en noe ristende bil.
Bare glad det var starleten akkurat nå..

Legg innLagt inn:11 jul 2007 13:34
av Kilgallon
Så jo ut som om bilen klart seg kanske bra da, men spørs åssen understellet tok denne turen ut på jordet da.

Legg innLagt inn:11 jul 2007 22:37
av Doffen696
Hmmm.. Kanskje ræva på MR2'n kom uforutsigbar på deg ja.. Om du har dårligere dekk bake enn framme (dvs. dekk med dårligere kjøreegenskaper og grep) så er det stor fare for at du på sleipt føre, med dårlig konstruert sving lett kan få ut ræva. Om bilen begynner å komme bak (merk: MR2) så må man ikke tøtche bremsen. Da flytter tyngdepunktet på bilen seg fremover og bakdekka får mindre grep og ræva kommer fortere enn du greier å si: Ka i svarte he........ (Ikke det at det var det som nødvendigvis skjedde i ditta tilfellet her)


(Takk FireWalk for at du har skreve dette før. Lånte litt fra din leksjon på ÅGK forumet :P)

Edit. Tror en firhjulskontroll kan være greitt no

Legg innLagt inn:12 jul 2007 10:31
av Larsen
Azrael skrev:Fordi han punkterte kljørte han med vinterdekk :wink:

Du er nok ikke alene om å ha tatt en tur på jordet der, eller andre siden av veien for den saks skyld :lol: Alt gikk bra med deg og bilen håper jeg?
Sånn det var ja. Uansett ikke smart. Veldig synd da! Sikkert greit å ta bilen med til en måling og 4hjulskontroll ja.

Legg innLagt inn:12 jul 2007 11:03
av OrIoN89
Ingen dekk punktert ;) Ingen skader på bilen, så var veldig heldig :) Mr2en virker veldig uforutsigbar med de dekkene på vått føre. Gir absolutt ingen forvarsel før den slipper selv i hastigheter som 50 uten aks.

Det er helt klart dekkene sin skyld, men visste faktisk ikke at det kunne være så forskjell på vinterdekkene og gatesliksene på vått føre. Gatesliksene har ingen drenering, men har aldri sluppet på vått føre. Vinterdekkene er ubrukte, og man burde tro det lå bedre på veien enn det gjorde.

Kan det være noe med rullediameter og dekk dim forran kontra bak?
Har en anelse at det kan være at har så store og relativt tunge dekk å dra rundt forran kontra bak som har veldig tynne dekk, at baken tvinger se framover hele tiden. 225 forran, og 185 bak..

Legg innLagt inn:12 jul 2007 11:16
av OrIoN89
Larsen skrev:Sånn det var ja. Uansett ikke smart. Veldig synd da! Sikkert greit å ta bilen med til en måling og 4hjulskontroll ja.
Ja burde vel det, men klarte å bremse meg ned til trillefart før jeg kjørte ut merkelig nok. Tror det har skjedd minimalt med skade. Eneste som slo nedi, var enderøret, som var fyllt med leire.

Legg innLagt inn:12 jul 2007 13:15
av inzane2012
er jo ganske selvmotsigende at du alltid skal ha di dekkene med best mønster bak og ikke framme, dog, på en bil som mr2 er det kanskje ikke fullt så rart;)

Legg innLagt inn:15 jul 2007 22:07
av BT-GTI
mr2 er jo en bil som er litt skeschy å kjøre når det er vått og svingete... har merka at vekta må flyttes på for ikke å miste kontroll. enten så må man gasse eller dumpe clutchen og ratte som en gud for ikke å miste kontroll. ps er veien dårlig der du kjører. mr2 er veldig god på å spore med smale dekk på dårlige veier.. merka det når snøen smelta og vinterdekka satt på. det limte seg ikke akkurat til veien heller mere dansa opppå vei banen...