TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Insekter!

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #251682  av Kewm
 
Hvordan fjerner dere insekter ol. på fangeren? Prøver med høytrykkspyler når jeg vasker bilen, men er redd for å spyle vekk lakk om jeg holder den alt for nært. Insektene sitter faen som støpt når man spyler normalt. :(

 #251702  av peterK
 
Det som ble nevnt som et ' kjerringråd ' tidligere her på forumet var å gni det inn med margarin / smør, for å så rubbe det med fingrene, then vaske av.

Finnes også utallinge insect-removers blandt alle vaskeproduktene i hyllene!

Ikke gå må med sterk lut iallefall!

 #252018  av Gt-4-Ever
 
Ha på en såpe m/avfettning eks. Microsit (Cartec) la virke en liten stund og spyl av med høytrykkspyler hjelper å spyle lenge på samme området. Gammel flueskit må nok rubbes/poleres bort da det etser i lakken. Går i 90% av tilfellene helt bort så man slipper lakkering.

Vask bilen ofte når det kommer fluer/måseskitt på bilen. Mye bedre enn å måtte lakkere bilen.

 #252050  av sindrejl
 
Marcus skrev:Denne ligger noen hakk ned på lista:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=23506
hey marcus!! velkommen til forumet :D

 #252066  av Marcus
 
Takk takk Sindre ;)

Bare synd jeg ikke regga meg her inne med en gang jeg var innom her da dere kjøpte dere MR2. Har jo vært innom forumet en del ganger de siste åra ;)

 #268387  av Ovis
 
kjøp innsekt-svamp

 #268398  av sindrejl
 
Ovis skrev:kjøp innsekt-svamp
den er jo steinhard og ment til vinduer, kjøp innsekt-svamp om du hater lakken din sier jeg bare.

 #268410  av kenobi_
 
sindrejl skrev:
Ovis skrev:kjøp innsekt-svamp
den er jo steinhard og ment til vinduer, kjøp innsekt-svamp om du hater lakken din sier jeg bare.
He he :D