Side 1 av 1

Hjelp, motorn ryker no inni h..!

Legg innLagt inn:12 jul 2007 18:40
av CastrolCelica
Etter at jeg monterte turbo så har motorn begynt å ryke no inni satan. Tenkte først det var turboen som var gåen siden d lakk olje ned i intercooler osv, så kjøpte ny turbo som jeg monterte på idag, men den ryker like jævli enda! Røyken er av type tykk og hvit!

Eneste jeg har gjort med selve turboen er å snudd sneglehuset 180 grader, for at alt skal passe, det vil da si at oljetrykket som skal inn står pekt nedover, og oljetrykket ut står oppover, men om man anvender samme slangene så skal da vel ikke det ha noe å si?

Noen som vet om råd?:S Trenger råd snarest mulig...

Legg innLagt inn:12 jul 2007 18:51
av sindrejl
eh går bilen som den skal? Tjukk hvit saftig røyk er jo klassisk topp-pakningsproblem da.. og da går ofte bilen bare på 3 og en halv sylinder eller lignenden

Legg innLagt inn:12 jul 2007 18:56
av CastrolCelica
Hm...bilen går jo som den skal, uten at den småhakker på høye turtall osv, men da kan jo være pga dårlig blanding. Men det minker ivertfall ikke med vattn på bilen da.

Legg innLagt inn:12 jul 2007 19:06
av T23 Turbo
Mit norsk er ikke så godt, olie tilførsel skal ind OVENI turbo, og afgang olie fra turbo skal vende NEDAD, har du lavet det sådan ?

Legg innLagt inn:12 jul 2007 19:07
av CastrolCelica
Den var slik orginalt, men nå har jeg snudd turbinen 180 grader, så oljen INN vender nedover, og olje UT vender oppover..har det noe å si?

Legg innLagt inn:12 jul 2007 19:11
av T23 Turbo
Ja det dur ikke, olie udgang SKAL vende nedad..
Du kan løsne skruer på kompressor side og udstødningsside, og dreje hele center, så afgang olie vender nedad....

Legg innLagt inn:12 jul 2007 19:15
av CastrolCelica
Men hvorfor begynner det å ryke sånn av at de har byttet plass?

Legg innLagt inn:12 jul 2007 19:19
av T23 Turbo
Olie kan ikke kommer væk, det løber ud ved tætningsring i turbo, og bliver brændt af på udstødningssiden...

Legg innLagt inn:12 jul 2007 19:20
av CastrolCelica
Ok, tusen tusen takk! da prøver jeg det imorgen! Men er pakningen ødelagt av den grunn nå da?

Legg innLagt inn:12 jul 2007 19:25
av T23 Turbo
Nej det tror jeg bestemt ikke...

Legg innLagt inn:12 jul 2007 21:56
av sleeper
Hm... ikke for og være en kødd.. men du burde VIRKELIG ta kontakt med noen som har litt mer peil på motor før du begynner!! ( er egentlig MEGET overrasket at den motoren din ikke har rasa enda... :roll: )

Legg innLagt inn:12 jul 2007 22:22
av CastrolCelica
Hehe, men det er ikke jeg som skrur da, har 2 mekanikere som skrur, men de har ikke HELT peiling på turbo og trimming, men de er forsiktige med å ikke ødelegge noe, SÅPASS peiling har de;)

Legg innLagt inn:12 jul 2007 22:36
av sleeper
CastrolCelica skrev:Hehe, men det er ikke jeg som skrur da, har 2 mekanikere som skrur, men de har ikke HELT peiling på turbo og trimming, men de er forsiktige med å ikke ødelegge noe, SÅPASS peiling har de;)
da ville jeg funnet noen andre mekanikere til og skru! hvis de ikke vet hvem vei et lagerhus på en turbo må stå engang så har de ingenting og gjøre rundt en motor som skal turbokonverteres og gjøre aleine!
greit nok at de er forsiktige med og ikke ødelegge noe når de skrur, men det stopper ikke ting fra og gå til H... når du kjører.. :wink:

Legg innLagt inn:12 jul 2007 23:09
av CastrolCelica
Problemet var jo at den turboen jeg kjøpte allerede var stilt 180 grader rundt, å derfor ikke funket, å når selgern sier at den ska funke så må man gå utifra d, men vi har nå ivertfall funnet ut hva årsaken er nå da. Å når det gjelder annen skruing, så er det mye snakk om å bare tenke logisk;)