Lov volt på +B til ECU
Legg innLagt inn:14 jul 2007 11:32
Monterte Apexi S-AFC i forrige uke men oppdaget da at +B "main relay" på ECU kun leverte 8 volt istedenfor 12v. Dette skal være +12v som skrus på sammen med tenningen. Pga den lave volten så skrudde ikke apexi-saken seg på, og jeg måtte koble den til kontinuerlig 12v BATT på ECU istedet.
Jeg har søkt en del og funnet ut at +B kommer fra et relé i sikringsboksen i motorrommet, og det reléet ser ut til å fungere fint, og det er 13 volt som går ut fra releet. Jeg har testet kontinuiteten fra releet til +B men da får jeg ingenting gitt.. så, først og fremst: er det noen andre som har opplevd dette og kan gi noen tips?
Annet som kanskje kan være relatert er at klokken i dashen ser ut til å miste strøm når tenningen skrues av, og når døren åpnes! Jeg antar det skyldes at jeg rev ut en ganske jalla stereo-installasjon fra den dashen men alle løse ledninger baki der er isolert.
Motoren starter fint og ingenting ser ut til å påvirkes av den lave volten på den ecu-pinnen.
Jeg har søkt en del og funnet ut at +B kommer fra et relé i sikringsboksen i motorrommet, og det reléet ser ut til å fungere fint, og det er 13 volt som går ut fra releet. Jeg har testet kontinuiteten fra releet til +B men da får jeg ingenting gitt.. så, først og fremst: er det noen andre som har opplevd dette og kan gi noen tips?
Annet som kanskje kan være relatert er at klokken i dashen ser ut til å miste strøm når tenningen skrues av, og når døren åpnes! Jeg antar det skyldes at jeg rev ut en ganske jalla stereo-installasjon fra den dashen men alle løse ledninger baki der er isolert.
Motoren starter fint og ingenting ser ut til å påvirkes av den lave volten på den ecu-pinnen.