Side 1 av 1

Noen få korte spørsmål (90-gti)

Legg innLagt inn:25 jan 2004 18:31
av Master
Skulle skifte plugger på bilen da jeg oppdaget at 3. tennplugg badet i olje. Skal levere bilen til toyota for å få skiftet toppdekselpakning samt 4 ringer som visstnok står rundt pluggene.

Noe mer jeg burde få skiftet i samme slengen mens de har bilen min på verksted som ikke koster så altfor mye?

Tenker på ventiltetninger eller løftere eller noe.. har ikke så mye peiling, men har hørt at det skal redusere oljeforbruk.

Bilen bruker ca 1 ltr olje på 6000 km.

Håper på svar i løpet av kvelden!

Legg innLagt inn:25 jan 2004 20:50
av Christian
Har du prøvd å stramme toppdekselboltene dine, de har en lei uvane med å riste løs, stram de og lekasjen er 95% sikker borte :)

Oljeforbruket ditt virker ikke så høyt, men om du skal fikse det er det nok stempelringene eller ventiltettingene dine som må byttes.
Om du skal ha ett verksted til å gjøre dette koster det fort noen kr...

Legg innLagt inn:27 jan 2004 01:34
av Master
jeg prøvde å stramme på skruene, men virket ikke som om de satt noe særlig løst. Har fått ordnet med time på toyota for å få dem til å ordne det. Han fyrn på delelageret sa at det sto oppført 10 pakningsringer som skal brukes til ca der pluggene skrus neddi. samt toppdekselpakningen da. Vel, de sa det kom til å ta en times arbeid så blir neppe så dyrt. Takker for svar.

Forresten hvordan vasker dere motoren for å få den skikkelig ren for å kunne avdekke evt. oljelekkasjer? Greit nok at jeg bør bruke spesielle motorvaskemidler som fjærner olje og slikt, men hvordan kommer dere til f.eks baksiden av motoren nederst? Jeg har ingen plass jeg kan få heisa bilen opp for å få vaska den under. (hadde jo selvfølgelig vært det beste) Evt vet dere om hvor jeg f.eks kan få heisa opp bilen for å få en grundig undersidevask av motoren?

Legg innLagt inn:27 jan 2004 09:10
av CelicaTurbo
tannbørste duger til flere trange steder enn i kjeften :) Ellers, fint at toyota mente det ikke ville ta mye tid for det er egentlig en ganske rett frem jobb slik jeg har forstått det. Litt uventet at det var så mange pakninger for det er det ikke på 3S-GTE, der er det bare to pakninger mener jeg, en indre og en ytre pakning.

Legg innLagt inn:27 jan 2004 11:57
av Christian
Jeg bruker et avfettningsstoff som vi har på verkstedet, ett par runder med det så er alt borte.
Men det vi har er veldig kraftig, anbefales abselutt ikke på lakk og andre "sarte" ting :)

Legg innLagt inn:27 jan 2004 12:35
av kennethx
Sånne sterke avfetingsmidler har også en litt uheldig effekt på plast/gummi. :/

Legg innLagt inn:27 jan 2004 12:37
av Christian
Ikke ennå :wink: Men det skal ikke brukes for ofte nei...

Legg innLagt inn:27 jan 2004 13:16
av kennethx
hehe. gummi har en tendens til å bli fort morken, og plastik missfarget, falmet og porøs