TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ting tar seg opp

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #1596  av henningl
 
Vil bare gratulere deg kristian med å endelig fått dreis på forumet :) Ting tar tid, men med tålmodighet har jo dette begynt å bli et meget bra forum med flere fornuftige brukere med mye kunnskaper :) 8)

 #1601  av CelicaTurbo
 
joda, trafikken har tatt seg bra opp og det er bra interessante diskusjoner her, bare håper vi kan fortsette det slik for det er eneste måten å holde de besøkende her :)

ellers, for de interesserte er det månedsstatistikk siden oppstart her:

http://www.ts-ogn.no/usage

Viser en jevn stigning i trafikk, med litt flat kurve nå i sommer for da var jo folk på ferie og det var generellt litt dødt rett før ferien også.. :)

 #1629  av Bjørni
 
Vil bare si meg enig i det henning sier: Dette forumet har vært til uvurderelig stor hjelp (har http://www.ts-ogn.no som startside) :D ! Selv har jeg ikke så vanvittig mye peiling på bil, men med dette forumet lærer jeg vanvittig mye!
All ære til webmaster!!!

 #1649  av CelicaTurbo
 
... og fremdeles mye som gjenstår da og som burde ha vært gjort.. burde ha vært flere som jobbet med det egentlig. Det er ikke det at det er så allt for mye jobb men jeg foretrekker også å holde mitt sosiale liv ved like skjønner dere :) Har kjøpt meg ny hjemme-maskin nå pga at min forrige røk, men om jeg får gang i den skal jeg kjøre server på den istedenfor og det tar nok en 10-20 arbeidstimer å få den opp i samme stand som nåværende maskin, og å endre designet og strukturen på sidene til å dekke flere toyota modeller blir nok en 20-30 timers arbeid kanskje? Største delen da vil være å samle informasjon om modeller osv.

vel, får se hva som skjer fremmover, i helgen bannet jeg over at jeg måtte skjerpe meg så kanskje jeg klarer det også hehe :)

 #4058  av erling
 
Most users ever online was 11 on Mon Jan 13, 2003 5:32 pm

En milepæl idag, begynner å dra seg bra til her. Nesten så jeg må begynne å tenke før jeg åpner kjeften.. :mrgreen:

 #4073  av MR2turbo
 
Det ser veldig bra ut! Tror nok at det tar seg videre opp når det blr utvidet til toyota sportsbiler :)

Vi burde kansje prøve å få til et Toyota-treff?

Hvis det er noe du vil ha no hjelp til på sidene, kristian, så hjelper jeg gjerne til :)

 #4082  av Goose
 
Toyota treff? Er med!


Webdesigns.no hjelper han gjerne med siden også :)

 #4112  av CelicaTurbo
 
Joda, 11 brukere er imponerende men jeg synes det begynner å gå tregt så jeg lurer på hvordan det var med så mange brukere? :?

ellers, Goose har tilbudt seg å hjelpe men jeg må først få strukturert ting. Har konsentrert meg om serveren først pga at jeg hadde problemer med ustabilitet ved installasjon av linux men har funnet ut av det nå. Endret litt på kabinettet til maskinen og kjørte ned hastigheten på alle vifter (det er 8 vifter i maskinen!) slik at den ville være stille med effektiv og har kjørt stresstesting i dag for å sjekke stabilitet og temperatur og maskinen bestod testen med glans :) Litt viktig at maskinen er stille siden jeg trossalt skal leve med den og viktig at den er stabil med tanke på hvilke oppgaver den skal gjøre.

Men men, jeg installerer linux på nytt i morgen og begynner å konfigurere systemet da.. tar nok fremdeles litt tid for jeg føler jeg har knapt nok tid til å besøke forumet. Er her jo stort sett bare en gang for dagen nå :)

 #4120  av jumbo
 
For det første: Kjempebra at det virker til å bli fler og fler aktive medlemmer på forumet.

For det andre (Kristian): Helt enig at det begynner å gå litt vel tregt. Forumet har egentlig gått litt for tregt hele tiden etter at jeg ble med, men jeg tror kanskje det har forverret seg en tanke i det siste...

Vet du konkret hvor skoen trykker, eller er flaskehalsen ukjent?

Det virker jo ikke som om jeg får så altfor ille overføringshastighet når transaksjonen først kommer igang... Det er den berømte ventetiden på +2 sekunder som er ille...

 #4123  av CelicaTurbo
 
joda jeg har en god ide om hvor skoen trykker, det er rett og slett en treg server. Forumet kjører nå på denne maskinen:

Pentium 150Mhz overklokket til 200Mhz med 64Mb minne.

Problemet er for lite minne til å kjøre database server og databasen begynner å bli ganske stor og kreve mye. Det går utover hastigheten fra siden fra siden blir grå til den begynner å laste (ca 2 sek), mens treg cpu og lite minne går utover hastigheten som brukes til å tolke php-scriptet (som tolkes hver gang det åpnes) og dette tar vel ca 2 sek også (det er tiden fra du trykker på link til siden blir grå).

Og denne maskinen skal overta:

Dual Celeron 366Mhz med 192Mb minne. Den kan overklokkes til 550Mhz og kjøre stabilt på det, grundig testet ved eget bruk :) Men da må jeg kjøre kjøling på fullt og da må jeg også flytte maskinen et annet sted i leiligheten slik at jeg får sove på natten, derfor prøver jeg 366Mhz først hvor maskinen er så godt som lydløs. Siden denne bruker to prosessorer blir det helt ypperlig for kombinasjonen av php-script og database når flere brukere er inne, samt at minne ikke skulle være noe problem. Det må rett og slett gå MYE bedre :) I tillegg tenkte jeg at jeg skulle teste en modul som cacher "ferdig tolkede" php-script slik at disse ikke blir tolket ved hver sidevisning og ytelsen går nok betrakelig opp bare pga det. Det vil jeg teste på en kopi av forumet før jeg lanserer får å vøre 100% sikker på at det ikke skaper problemer med noe. :)

Før jeg byttet forumprogramvare var forumet enda tregere enn det er nå, og det var pga tung forumprogramvare som rett og slett bare var tregt kodet og brukte treg database. Det var også grunnen til at jeg byttet forum.

Selve båndbredden skal være ganske brukendes for nå. Det går litt tregt av og til hvor dere ser at bildet dukker opp en-og-en men det er pga at jeg er slem og laster ned greier på privaten :)

Vel, dere får smøre dere med litt tålmodighet, men nå skal jeg hjem fra jobb og spise en grandiosa før jeg installerer linux nok en gang på den maskinen. Satser på at det går bra denne gangen :)

 #4132  av henningl
 
Nye serveren er helt ypperlig den.. det tør jeg vedde på :D Kjører man webserver som dette (linux/apache) trenger man ikke rå prosessorkraft, men om serveren har flere prosessorer gjør det underverker..

 #4135  av Goose
 
hvor hoster du forumet? er det på en adsl linje?

 #4179  av CelicaTurbo
 
ja jeg sponser jo ikke dere med dyre linjer av ren godvilje heller, da får dere klare dere med min adsl-linje :)