Side 1 av 2

Turbo på Celica 7afe?, har fått et tilbud

Legg innLagt inn:24 jul 2007 20:53
av MR_T
Hei

Har fått et tilbud på turbo på Celica'n bilen min,et kit på 200hk og et annet på 280hk, kittet de anbefalte er dette: http://www.streetlevelperformance.com/T ... 0Kits.aspx

Noen som vet om dette skulle la seg montere? Vil tro det er endel problemer siden ikke alle har kjøpt dette settet?

T.R

Legg innLagt inn:24 jul 2007 23:08
av Larsen
På kjøp/salg delen er det en som selger turbokit til 7AFE motoren.

Legg innLagt inn:24 jul 2007 23:58
av larsst185
200 og 280 hk på 7a-fe?nah skeptisk.Hva følger med i settet?om den kun er turbo så tror jeg ikke det spøtt på det vertfall..

Legg innLagt inn:25 jul 2007 00:03
av larsst185
det virker for meg meeeget mistenkelig at noen med peiling påstår at det er mulig å oppnå 200 eller 280 pålitelige hk på en 7a-fe med ?? 116hk originalt,uten å gjøre noe med komp og eller tenning/bensin.Da fatter ikke jeg hva jeg knøler med når jeg prøver å nå 250-260 pålitelige hk på en motor som originalt har 204... :roll:

Legg innLagt inn:25 jul 2007 07:57
av MR_T
Larsen skrev:På kjøp/salg delen er det en som selger turbokit til 7AFE motoren.
Tror ikke jeg kjøper det kittet, han skulle jo ha det bare gr. turbolyden og ikke noe effekt.

larsst185:
Det står på linken hva som følger med, Det var slik at turboen klarer max 200 og 280hk mens effekten man får er ca 30% og på Extreme versjonen får man 56% mer hk, forskjellen er med og uten intercooler og større turbo.
Det er Bolt-ON på Corolla med samme motoren som Celica'n men noen mod'er må nok gjøres

Legg innLagt inn:25 jul 2007 08:02
av Larsen
Kan ikke skjønne hvordan du skal greie å oppnå 200 Hk på orginal kompresjon og innmat. Ville mye heller ha valgt en mer egnet motor til overladning.

Legg innLagt inn:25 jul 2007 12:18
av CastrolCelica
Ja, jeg skulle ha den pga lyden, å derfor skrudde jeg ned turbotrykket, men skrur du det opp, vips så får du effekt^^ :P

Legg innLagt inn:25 jul 2007 12:32
av larsst185
skal du montere turbo kun pga lyden?

Legg innLagt inn:25 jul 2007 13:11
av aneriks
larsst185 skrev:skal du montere turbo kun pga lyden?
= dyr lyd

Legg innLagt inn:25 jul 2007 15:50
av MR_T
larsst185 skrev:skal du montere turbo kun pga lyden?
Jeg skal ikke det nei, skal ha mer HK, men CastrolCelica skulle det mener jeg og ha lest

Legg innLagt inn:25 jul 2007 17:04
av CastrolCelica
Altså, alle kjøper jo turbo for å få mer HK, men i første omgang var det lyden å draget det gikk ut på, for å få mer effekt må man jo ha mer enn bare turbokit, som datasprut o.l. Så i første omgang var det å montere for lyden sin skyld, for så å stille opp trykket samt kjøpe de nødvendige delene som trengtes for dette.

Legg innLagt inn:25 jul 2007 17:38
av Magne
CastrolCelica skrev:Altså, alle kjøper jo turbo for å få mer HK, men i første omgang var det lyden å draget det gikk ut på, for å få mer effekt må man jo ha mer enn bare turbokit, som datasprut o.l. Så i første omgang var det å montere for lyden sin skyld, for så å stille opp trykket samt kjøpe de nødvendige delene som trengtes for dette.

?????

Man får da ikke lyd og drag uten trykk... og med trykk følger mer effekt.

Legg innLagt inn:25 jul 2007 18:04
av CastrolCelica
Nei, man skulle faktisk tror d, men jeg kjørte ikke på mer enn 0.4 - 0.5 bar, å dere vil ikke tro lyden! Den var helt sinnsyk!:)

Legg innLagt inn:25 jul 2007 18:16
av larsst185
0,4-0,5 bar er faktisk ganske mye på en vanlig aspirert motor.Fatter ikke at det holder i hop.

Legg innLagt inn:25 jul 2007 18:17
av CastrolCelica
Nei, de fleste har sagt d:P Men 7-AFE tåler visst en trøkk med andre ord 8)