TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Datasprut

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #253968  av Lars Gunnar

Lurte på om det var noen som visste hvilken type AEM som virkelig passer til en Celica 1992 CS?
Har lest en del på http://www.aempower.com forumet og det sies en del motsetninger der om hva som er rett type.

AEM listings are wrong!
From the research I have done (toyota parts guy for 18 years), you have the wrong kit. They list the 30-1120 for the 90-92 Celica All-Trac Turbo and the 30-1121 for the 93-94 Celica All-Trac Turbo. The 92-93 have the same ECU, same goes for 90-91 having the same ECU. BTW, the '94 Celica ST205 never made it to US shores and had the 3RD gen 3SGTE, which is toyotally different. I think you need your vendor to swap you for the 30-1121. Good luck.

PS. I have a 1992 Celica ATT and I am going to order the 30-1121

#253973  av CelicaTurbo

Uten at jeg har satt meg inn i det, men det stemmer som det står at 93-94 alternativet har ingenting med st205 å gjøre for den bilen ble aldri solgt på amerikansk marked, det har med endret wiring på senere modeller av st185. Når denne endringen ble gjort på europeisk/japansk marked vet jeg ikke, men jeg er ganske sikker på at CS er av den nye revisjonen, og jeg er igrunn ganske sikker på at min september/90 st185 også var av denne typen når jeg sammenlignet forskjellene i wiringdiagrammer i Chiltons manualen min..