Side 1 av 2
import..vekt på mr2 mk1
Legg innLagt inn:04 aug 2007 08:48
av ijb
driver å ser på mk1 i tyskland da de ser ut som de er vanskelig å finne noken bil eg har lyst på i norge...

er de noen som vet hvor tung en mk1 er? så eg får sjekke avgiften på import

vist noen vet om en bra bil til salgs her må dere si fra

Legg innLagt inn:04 aug 2007 11:19
av ArildM
1060 i egenvekt på min Mk1 i fra 87.
Trur egenvekta ligger på rundt 1000kg.
Dro kortet mitt på 22,187,- hos tollvesnet i trondheim. Det er da ca alle avgifter som staten skal ha med unntak av momsing som enkelt regnes ut av kjøpesum
Tror jeg havnet på mellom 25-30'000 sammenlagt for importen når jeg regner alle dagene med prøveskilter og alle turene frem og tilbake mellom forskjellige etater osv.
Legg innLagt inn:22 aug 2007 13:03
av mr2pondus
Gå inn på toll.no. Der har de en god kalkulator for import av biler.Fyll inn tallverdiene og du har svart på sekunder.
Legg innLagt inn:22 aug 2007 13:34
av sindrejl
1010 var egenvekta på 86 modellen. så regn 1050 eller noe i den duren så er du sikra. er ikke store forskjellen uansett

Legg innLagt inn:22 aug 2007 14:54
av ijb
slo fra meg å importere da de ble alt for dyrt i forhold til norske priser på mk1. tror bra eksemplar av mr2 mk1 i norge kommer til å stige i pris i årene frem over

Legg innLagt inn:22 aug 2007 15:33
av mr2pondus
Ja mye mulig det.Jeg var inne på tanken om tysk og sveitsisk bil selv.Men jeg var griseheldig og fant en flott bil i Norge.Let med lys og lykte.Det finnes uoppdaget gull der ute!

Legg innLagt inn:22 aug 2007 15:35
av sindrejl
ijb skrev:slo fra meg å importere da de ble alt for dyrt i forhold til norske priser på mk1. tror bra eksemplar av mr2 mk1 i norge kommer til å stige i pris i årene frem over 
har leta en del i både tyskland og usa nå men alle gode eksemplarer koster mer enn en god mr2 mk2 så mk1 stiger faktisk bare i pris nå

Legg innLagt inn:22 aug 2007 15:50
av mr2pondus
Det er fett som pokker! Jeg skal gjøre mitt for å holde prisene oppe.
Når min en gang i fjern fremtid er ferdig,er den ikke for salg.
Da skal far på ferie da!!!
Men moroa koster, lakkjobben ligger an til og koste det dobbelte av bilen.

Legg innLagt inn:22 aug 2007 16:28
av ijb
har sett bilene som har vert til salgs på finn å auto db, har blitt solgt etter bare noen dager vist di har sett bra ut. så etterspørselen etter bra mk1 ser ut til å ver større en de som er tilgjengelig i norge. å med tanke på hva en må betale for import av en mk1 så skal en ikke se bort fra di norske prisene vil stige opp mot de det koster å hente en fra utlande.
har sjekket i usa , tyskland å sveits. en bra mk1 der i fra kommer på minimum 60000,-regga i norge

Legg innLagt inn:22 aug 2007 16:37
av ijb
Legg innLagt inn:22 aug 2007 16:40
av mr2pondus
Ja det er ikke urimelig det. Si til når du har funnet en bil.Jeg har overskudd av deler til 85-87 mod.
Hva gjelder bilene på Autodb,har prisene der vært ganske stive i det siste.
Spesielt på et par targa modeller.Det var en som gikk for over 60 lapper der,men det var en kompressor lada en.
Legg innLagt inn:22 aug 2007 16:43
av mr2pondus
TJa det hørtes kult ut.men da må min på tralle.Litt langt.Skal bytte motor og sånn og.4agze til fordel for den vanlige.
Et lakkverksted er da rene luksusen.
Jeg har benket meg heime på 200m2 men garasje.(Bor på gård)
Legg innLagt inn:22 aug 2007 17:09
av ijb
de vart til at eg kjøpe denne
har kjøpt den usett så de blir arti å se om eg har kjøpt
"katta i sekken"
gler meg som en unge til den annkomer

Legg innLagt inn:22 aug 2007 17:27
av mr2pondus
Den ser bra ut! Har du store planer for den?
Legg innLagt inn:22 aug 2007 17:46
av ijb
vet ikke hva eg skal gjør med den.er den bra,blir de sikkert til at eg beholder den orginal, med tanke på verdien som samleobjekt for fremtiden,er jo ikke mange årene til den er veteran

men noen små oppgraderinger blir de nok
