TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EU-kontroll:verksted i Oslo,utstyr til senka bil?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #255735  av Lady_in_MR2

Fikk beskjed på NAF Sollerud om at de ikke kunne ta EU- kontroll på MG`n min fordi den var for senka. De fikk den ikke oppå bukken for bremstesten.....
Noen som kan anbefale meg et verksted i Oslo hvor de greier å få tatt EU kontroll på en senka bil??
Begynner å haste litt nå den skulle ha vært godkjent i juni....

Mvh Marie :)

#255756  av cameleon

i all verden :shock: montert på hydrauliske dempere som har stoppa ved bakken eller? :lol:

#255757  av ErikG

Du får ta en tur på biltilsynet. De bør greie det. De må ha vært utrolig grinete for å ikke ta eu på senka bil. man greier jo alltids å få en bil opp på bukken. Bruker selv klosser jeg kjører opp på så blir det ikke noe prob.

#255773  av jumbo

Ville holdt meg unna BT, men det går vel på de fleste verksteder med litt velvilje

#255795  av PÃ¥l

Jeg tok testen på NAF, der sa de at bilen var for lav til å ta en bremsetest, men bilen gikk gjennom likevel. Spørs hvilket verksted det er tipper jeg :)

#255964  av castman

Finn et verksted der de ikke tar bilen på bukken, hehe :wink:

#255966  av jumbo

Om du står helt fast har jeg et verksted her i Kongsberg som kan anbefales, som har bremsetest nedsenket i gulvet isteden for i bukk.

#255975  av BrennaRacing

Er ikke no problem å ta eu på BT, så lenge du ikke har en hel haug av ulovlige ting montert på bilen da :D Da slipper du hvertfall det problemet med at verksteder finner opp feil som egentlig ikke er der for å tjene mer penger på bilen. Du kan jo ta med bilen til Mekonomen på Manglerud (inne i garasjen på senteret)

#256128  av cameleon

Uansett hva folk sier så hold deg unna BT. Kan komme med en rekke eksempler på folk som kjører med helt orginale og vanlige biler som tidligere er blitt godkjent uten problemer på verksted, men etter en tur innom BT, så er resultaten noe helt annet. Finn deg heller et verksted :!:

#256129  av 300zx-tt

Har vist noen biler hos BT,ikke noe problem,de skal ikke tjene penger i etterkant...

Hvis de finner noe så bør man være glad for det,og ordne det som kan være trafikkfarlig,i motsetning til hva andre mener...

Men seff,hvis du har haugevis med ulovlige ting på bilen,så må du vise ett annet sted....

#256132  av jumbo

Det er en haug ting BT kunne finne på å pirke på som jeg absolutt ikke skal være glad for i det hele tatt.

Det trenger ikke være farlig eller problematisk bare fordi BT finner på å pirke på det. De pirker på alt mulig, inkludert en haug byrokrattull som har null og niks med sikkerhet å gjøre.

#256361  av Lady_in_MR2

Takk for svar alle sammen!

Fant et verksted 4 min unna meg, så jeg sender den dit. Har ikke masse ulovlig montert på bilen, men holder meg unna BT uansett. Så får jeg heller bare krangle litt om de kommer opp med noe som synest urimelig å måtte fikse på;)

#256469  av Biggen

Uansett hvor en viser bilen for EU kontroll, så er det alltid den siste sjekken som er tellende. Viser en bilen på BT og de skulle pirke på mye "bullshit" så bare vis den på nytt et annet sted....!

#256532  av FireWalk

Det enkleste er vel om man kjenner noen som er bilmekaniker. Så lever du inn bilen på verkstedet, han kikker på bilen og godkjenner den. Så får du heller en lapp med hva som eventuelt må byttes ut.. så kan du gjøre det selv når du har tid/penger. :)

Ang det med bukker så skjønner jeg problemet. Har selv en veldig lav bil som aldri går oppå bukker. Har derfor med meg planker som jeg kjører bilen opp på slik at labbene på bukken går under bilen uten problem. :)