Side 1 av 1

Hvordan rewire bensinpumpa på st185 til å gå 12v konstant?

Legg innLagt inn:08 aug 2007 08:35
av wickeddark
Noen som kan gi en beskrivelse til en som er litt "electronically challenged"?
Om hvordan jeg skal modifisere releet?

Sliter med at motoren magrer ut i områder den ellers er rik i til tider... Skjønner ikke no. Når skal den pumpa switche over forresten? Går det på turtall eller turbotrykk?

Legg innLagt inn:08 aug 2007 09:50
av kennethx
Reléet ligger i en liten sikringsboks på venstre side fremme i motorrommet når du står forran motoren. (normalt sett høyre side av bilen i kjøreretning)

Det er gult, ta det ut og lask de to rette pinnene, husker ikke hvilke i hodet. Kan sjekke når jeg kommer hjem hvis ikke noen andre har skrevet det innen da...

Legg innLagt inn:08 aug 2007 10:02
av SuperZite
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... I/FI46.htm

Ta en titt her så ser du sjemaet.. Lask over fule pump relay fra pinne 3 til 2 da vil den gå hele tiden for fult hele tiden.

Skal du bare teste ta ut rele og lask over +B og FB i service kontakt da skal også pumpa gå hele tiden.

Legg innLagt inn:08 aug 2007 15:19
av wickeddark
Takker og bukker.

Med å laske så mener dere koble sammen?

Legg innLagt inn:08 aug 2007 15:41
av SuperZite
Jepp.. Koble samme..

Legg innLagt inn:08 aug 2007 20:01
av Peak
Hvorfor blir dette gjort?

Legg innLagt inn:08 aug 2007 20:36
av wickeddark
Hehe, skjønte ikke no jeg. Skal de rewires inne i releet? Eller skal jeg ta bort releet og koble direkte nedi stikket, eller skal jeg på ett eller annet vis koble sammen to av pinnene i releet? Såvidt jeg såg, så stod alle pinnene samme vei, så er de de to med hull i, eller de uten som skal kobles sammen?

Legg innLagt inn:08 aug 2007 22:29
av kennethx
ta vekk relet, gjemm det på en lur plass, og koble sammen pinne 2 og 3 i sokkelen med en ledingsbit, også kallt en lask, ergo utrykket laske ;)

Legg innLagt inn:08 aug 2007 22:44
av Peak
Peak skrev:Hvorfor blir dette gjort?
:roll: Er det noe formål med å gjøre dette eller er det bare for å teste?

Legg innLagt inn:08 aug 2007 22:50
av SuperZite
Peak skrev:
Peak skrev:Hvorfor blir dette gjort?
:roll: Er det noe formål med å gjøre dette eller er det bare for å teste?
Gjøres for at bensin pumpa skal gå for fult hele tiden, koble seg uten for motstand som gjør at pumpa ikke går for fult, se link lengre oppe med skjema.
wickeddark skrev: Hehe, skjønte ikke no jeg. Skal de rewires inne i releet? Eller skal jeg ta bort releet og koble direkte nedi stikket, eller skal jeg på ett eller annet vis koble sammen to av pinnene i releet? Såvidt jeg såg, så stod alle pinnene samme vei, så er de de to med hull i, eller de uten som skal kobles sammen?
Funnet ut av det?

Legg innLagt inn:09 aug 2007 06:33
av Peak
SuperZite skrev:
Peak skrev:
Peak skrev:Hvorfor blir dette gjort?
:roll: Er det noe formål med å gjøre dette eller er det bare for å teste?
Gjøres for at bensin pumpa skal gå for fult hele tiden, koble seg uten for motstand som gjør at pumpa ikke går for fult, se link lengre oppe med skjema.
Er det noe effekt å hente ved det? eller for å få jevnere trykk..? Skjønner ikke helt hvorfor dette blir gjort.

Når kommer pumpa inn for fult ved original CS?

Legg innLagt inn:09 aug 2007 07:22
av wickeddark
Da skjønner jeg! Takker alle sammen

Legg innLagt inn:09 aug 2007 07:38
av CelicaTurbo
Det blir vel her gjort som en del av feilsøk, men ellers har det ingen hensikt og gir ingen fordeler med standard fuelrail ihvertfall, snarere ulemper som trykkforskjeller mellom injektorene ved lavt/medium bensintrykk.

Legg innLagt inn:09 aug 2007 10:34
av wickeddark
Ja dette er feilsøk. Jeg driver å mapper inn en piggyback ecu, å den gir magrere blanding blanding når pumpa er i 6v, kontra nå i 12v på samme område. Så jeg tror jeg lar den stå i 12v fremover, virka sterkere på lavt turtall også ser det ut til.

Re: Hvordan rewire bensinpumpa på st185 til å gå 12v konstan

Legg innLagt inn:26 sep 2011 08:27
av Petter 900 T
Det er også en feilkilde mindre, ikke alltid lett å finne sånne feil i veikanten hvis (når) det går i stykker...

Grunnen til at det er sånn orginalt er for å ikke sirkulere bensinen mer enn nødvendig. Det sliter mer på pumpa, samt at bensinen blir varm.