MR2 på Nürburgring..!
Legg innLagt inn:09 aug 2007 14:41
Da har jeg nettopp vært på Nürburgring Nordschleife med min N/A MR2. Det er sikkert mange her på forumet som har tatt turen, men jeg har problemer med å finne tråder om banen eller turer dit. Derfor tillater jeg meg å åpne denne tråden.
Jeg har alltid vært utrolig fascinert av denne banen, og har besøkt den og kjørt der tidligere med andre biler. Noe av grunnen til at mitt valg falt på MR2 da jeg sist skulle bytte bil, var på grunn av den midstilte motoren og derav det syke veigrepet til en så billig bil å være. Tanken var fra dag en å ta denne bilen ut på Nordsløyfa og tyne den til maks...
Jeg dro ned som en del av en lengre bilferie for over to uker siden, og hadde først litt uflaks da det var veldig dårlig vær første dagen. Ble mye under-og overstyring, og lite g-krefter. Beste rundetid ble rundt 9:45, noe jeg forsåvidt var fornøyd med etter forholdene. Dessverre måtte jeg videre til Frankrike dagen etter, og kom ikke tilbake før etter ti dager (forsåvidt ti dager godt brukt, med cruising til Paris og rundt i Champagne-området- ANBEFALES!). Men da jeg var tilbake her i forrige uke var det som om elementene jobbet sammen med meg for å kapre gode rundetider og ekstreme opplevelser; sola skinte og temperaturen lå på milde 23-24 grader. Perfekt...!! Og med mye Falken-gummi igjen rundt felgene og nye bremseklosser burde dette bli den store dagen. Etter en runde konstaterte min ellers så fartsglade og tøffe samboer at dette holdt for hennes mage, og steig av. Mindre vekt tenkte jeg og dro ut på enda flere runder, og blei virkelig varm i trøya. Må forresten anbefale kombinasjonen 205-dekk foran og 245-dekk bak..! Understyrte ikke et øyeblikk på tørr asfalt, og hadde kun kontrollerte overstyringer. Jeg gjorde ei runde på 9:28, og var steike fornøyd med denne, siden det er to sekunder kjappere enn Auto Motor und Sport greide med en standard MR2 da den kom i 1990...! Bortsett fra senkning, gummi og effektanlegg/filter er doningen min pukke standard også. Men jeg fant ut at jeg måtte prøve en siste gang, da jeg fortsatt mente at trafikken hadde hindra meg litt (måtte faktisk kjøre forbi en dansk CAMPINGVOGN!). Jeg satte igang, og tok kjapt igjen en rimelig habil Porsche Cayman S, som tydelig syntes det var lite stas å ha en Toyota i speilet. Han ga jernet, og jeg hengte meg på. Som resultat av dette fikk jeg dragsuget hans i tillegg til at han brøyta unna treigere trafikk uten at jeg mista fart av dette. Til tross for at dreneringsbetongen i Caracciola-Karussell var sperret for arbeid, klinka jeg inn tiden 9:15 på denne runda. Da var jeg fornøyd og parkerte bilen for kvelden.
Jeg må bare understreke at det ikke finnes et mer magisk sted for en autofil å dra til, så dette anbefales ALLE med bensin i årene... Jeg legger ut noen bilder fra turen etter hvert.
Er der forresten noen interesse for å dele erfaringer og bilder hvis dere har vært på Ringen..? Hadde vært vanvittig morsomt å arrangere en MR2-tur, eller kanskje en TS-OGN tur til Ringen en gang...!
Er det noen interesse for det...?

Jeg har alltid vært utrolig fascinert av denne banen, og har besøkt den og kjørt der tidligere med andre biler. Noe av grunnen til at mitt valg falt på MR2 da jeg sist skulle bytte bil, var på grunn av den midstilte motoren og derav det syke veigrepet til en så billig bil å være. Tanken var fra dag en å ta denne bilen ut på Nordsløyfa og tyne den til maks...

Jeg dro ned som en del av en lengre bilferie for over to uker siden, og hadde først litt uflaks da det var veldig dårlig vær første dagen. Ble mye under-og overstyring, og lite g-krefter. Beste rundetid ble rundt 9:45, noe jeg forsåvidt var fornøyd med etter forholdene. Dessverre måtte jeg videre til Frankrike dagen etter, og kom ikke tilbake før etter ti dager (forsåvidt ti dager godt brukt, med cruising til Paris og rundt i Champagne-området- ANBEFALES!). Men da jeg var tilbake her i forrige uke var det som om elementene jobbet sammen med meg for å kapre gode rundetider og ekstreme opplevelser; sola skinte og temperaturen lå på milde 23-24 grader. Perfekt...!! Og med mye Falken-gummi igjen rundt felgene og nye bremseklosser burde dette bli den store dagen. Etter en runde konstaterte min ellers så fartsglade og tøffe samboer at dette holdt for hennes mage, og steig av. Mindre vekt tenkte jeg og dro ut på enda flere runder, og blei virkelig varm i trøya. Må forresten anbefale kombinasjonen 205-dekk foran og 245-dekk bak..! Understyrte ikke et øyeblikk på tørr asfalt, og hadde kun kontrollerte overstyringer. Jeg gjorde ei runde på 9:28, og var steike fornøyd med denne, siden det er to sekunder kjappere enn Auto Motor und Sport greide med en standard MR2 da den kom i 1990...! Bortsett fra senkning, gummi og effektanlegg/filter er doningen min pukke standard også. Men jeg fant ut at jeg måtte prøve en siste gang, da jeg fortsatt mente at trafikken hadde hindra meg litt (måtte faktisk kjøre forbi en dansk CAMPINGVOGN!). Jeg satte igang, og tok kjapt igjen en rimelig habil Porsche Cayman S, som tydelig syntes det var lite stas å ha en Toyota i speilet. Han ga jernet, og jeg hengte meg på. Som resultat av dette fikk jeg dragsuget hans i tillegg til at han brøyta unna treigere trafikk uten at jeg mista fart av dette. Til tross for at dreneringsbetongen i Caracciola-Karussell var sperret for arbeid, klinka jeg inn tiden 9:15 på denne runda. Da var jeg fornøyd og parkerte bilen for kvelden.

Jeg må bare understreke at det ikke finnes et mer magisk sted for en autofil å dra til, så dette anbefales ALLE med bensin i årene... Jeg legger ut noen bilder fra turen etter hvert.

Er der forresten noen interesse for å dele erfaringer og bilder hvis dere har vært på Ringen..? Hadde vært vanvittig morsomt å arrangere en MR2-tur, eller kanskje en TS-OGN tur til Ringen en gang...!
Er det noen interesse for det...?
