Side 1 av 1

Motorfjusk GT4

Legg innLagt inn:11 aug 2007 15:51
av Jonny
Har hatt bilen inne og bytta reg.reim.
Merkelig nok får jeg fuelcut..(?) lettere nå enn før virker det som?
Har den først fått fuelcut så tåler den ikke ladetrykk (0,15bar)i det hele tatt før den rykker og lampa lyser (slokner fort)..

Har montert trimfilter og satt på Mongoose exos. men har ikke kjørt så mye med det før verkstedsbesøket.

Hadde ikke problem med fuelcut i det hele tatt før men er vel normalt
at når en monterer trimfilter og effektexos at den får høyere ladetrykk.

Synest det var så rart at den tålte ikke gasspådrag i det hele tatt etterpå..

Noen erfaringer??

Legg innLagt inn:11 aug 2007 19:12
av csstian
Etter fuelcut må du slå av å på tenning for å få turbo til å ladde igjen

Legg innLagt inn:11 aug 2007 21:10
av CelicaTurbo
Sportseksos vil føre til økt turbotrykk og det kan føre til at det øker så mye at du får fuelcut, spesielt om du også har byttet til en downpipe.. Om du ikke opplevde det før verkstedsbesøket så kan jo det skyldes tilfeldigheter, eller at det var varmere i været dagene før besøket enn det er nå (kaldere luft gir også høyere turbotrykk). Det er også en mulighet for at de har montert reimen feil slik at en kamaksel står feiljustert med en tann, det kan gi mer forbrenning i eksosen og dermed mer trykk men samtidig er en slik feil så dramatisk at du burde ha følt det som tap av effekt, så det er igrunn ikke sannsynlig.

Så, som csstian skriver, skru av og på tenningen så kan tillater ecu at du kjører med turbotrykk igjen, men kanskje det er kjekkest å skaffe seg en fuelcut defencer slik at du slipper det der ;)

Legg innLagt inn:12 aug 2007 19:53
av Jonny
CelicaTurbo skrev:Sportseksos vil føre til økt turbotrykk og det kan føre til at det øker så mye at du får fuelcut, spesielt om du også har byttet til en downpipe.. Om du ikke opplevde det før verkstedsbesøket så kan jo det skyldes tilfeldigheter, eller at det var varmere i været dagene før besøket enn det er nå (kaldere luft gir også høyere turbotrykk). Det er også en mulighet for at de har montert reimen feil slik at en kamaksel står feiljustert med en tann, det kan gi mer forbrenning i eksosen og dermed mer trykk men samtidig er en slik feil så dramatisk at du burde ha følt det som tap av effekt, så det er igrunn ikke sannsynlig.

Så, som csstian skriver, skru av og på tenningen så kan tillater ecu at du kjører med turbotrykk igjen, men kanskje det er kjekkest å skaffe seg en fuelcut defencer slik at du slipper det der ;)
Takker for svar. Er nok sånn,ja. Sjekket trykket på boostkontrolleren.... Har hatt boostcontrolleren på 1bar
og nå som jeg har trimfilter & eksos skyter trykket opp i over 1,1bar
og bilen fjusker! Trodde egentlig ikke at den skulle nå så høyt trykk så lett...
Noen som har montert fuelcut defencer? Stor jobb? Dyr sak?

Legg innLagt inn:12 aug 2007 20:20
av Mr2 Mk2
Jonny skrev:Noen som har montert fuelcut defencer? Stor jobb? Dyr sak?
Jeg har en HKS FCD til 3sgte du sikkert kan få kjøpe om det er aktuelt, helt ny men har rotet bort esken tror jeg. http://www.takakaira.co.jp/asp/table.as ... id=DEeAbBb]_>`\c?^

Legg innLagt inn:14 aug 2007 14:42
av Jonny
Mr2 Mk2 skrev:
Jonny skrev:Noen som har montert fuelcut defencer? Stor jobb? Dyr sak?
Jeg har en HKS FCD til 3sgte du sikkert kan få kjøpe om det er aktuelt, helt ny men har rotet bort esken tror jeg. http://www.takakaira.co.jp/asp/table.as ... id=DEeAbBb]_>`\c?^
Ja,kanskje?
Hvorfor selger du og pris?

Legg innLagt inn:14 aug 2007 21:51
av Mr2 Mk2
Jonny skrev:
Mr2 Mk2 skrev:
Jonny skrev:Noen som har montert fuelcut defencer? Stor jobb? Dyr sak?
Jeg har en HKS FCD til 3sgte du sikkert kan få kjøpe om det er aktuelt, helt ny men har rotet bort esken tror jeg. http://www.takakaira.co.jp/asp/table.as ... id=DEeAbBb]_>`\c?^
Ja,kanskje?
Hvorfor selger du og pris?
Pris kan vi sikkert bli enige om, skulle egentlig ha 2.gen så jeg bestilte denne.Men endte opp med en 3.gen og da hadde jeg ikke brukt for den.

Legg innLagt inn:15 aug 2007 07:37
av J. Paulsen
Kunne tenke meg den jeg å hvis den er regulerbar, kan prate pris hvis Jonny ikke skal kjøpe

Legg innLagt inn:01 sep 2007 23:55
av Jonny
J. Paulsen skrev:Kunne tenke meg den jeg å hvis den er regulerbar, kan prate pris hvis Jonny ikke skal kjøpe
Nei,trur jeg venter,justert ned boosten. Men takk for tilbudet.

Legg innLagt inn:03 sep 2007 10:40
av larsst185
Har verkstedet justert tenninga etter reg reim skiftet?

Legg innLagt inn:06 sep 2007 05:13
av Jonny
larsst185 skrev:Har verkstedet justert tenninga etter reg reim skiftet?
Vet ikke? Om det er vanlig så har de kanskje gjort det..?
Men ting fungerer ok nå etter å ha justern boosten. Såg etter maxboosten på boostkontrolleren og den hadde vert oppe i 1,23...
Det eneste som irriterer nå er at bilen rykker ved gasspådrag. Spesielt på lavt turtall. Merker det godt i svingete oppoverbakker på andre gearet.