Side 1 av 2

billig motortrim til celica'n?

Legg innLagt inn:03 feb 2004 12:35
av sindrejl
Kan noen gi meg gode tips for billige snarløsninger man kan ty til for å få litt mer respons ut av kjerra? (ja vet om luftfilter og eksos) :D

Legg innLagt inn:03 feb 2004 12:59
av CelicaTurbo
billige snarløsninger? den billigste jeg vet om er å stille tenningen frem noen grader og kjøre på 98-oktan.. burde gi noen hester ekstra men det er vanskelig å vite når du har stilt for mye frem, du kan få tenningsbank om du er for modig her og det går jo ut over levetiden til motoren. Om det er mye koksing i sylindrene slik at kompresjonen er høyere så kan det være at du ikke kan stille frem tenningen overhodet uten å oppleve bank.

...altså totalt gratis effekt, men med noe risiko..

jeg har hørt at man kan effektivt fjerne koks ved å koble fra en vakumslange og stikke den i en 1.5liter flaske med vann slik at vannet suges inn i motoren mens man gasses for å unngå at motoren kveles.. men jeg har ikke mot nok til å gjøre slikt mot min motor men er fristet, er redd for at det skal komme for mye vann for fort inn for det er absolutt ikke sunt (vann komprimeres jo ikke like enkelt som luft).

Legg innLagt inn:03 feb 2004 16:51
av Christian
Det er vel ikke så mye å gjøre, så sant man ikke vil åpne hele greia...kanskje en liten dose nx eller lignende? :wink:

Legg innLagt inn:03 feb 2004 21:23
av sindrejl
hehe, en ENORM nos flaske i bagasjerommet (utilkoplet) gjør nok susen

Legg innLagt inn:03 feb 2004 22:23
av Christian
Ja, spesielt utilkoblet :mrgreen:

Legg innLagt inn:04 feb 2004 13:41
av sindrejl
CelicaTurbo skrev:billige snarløsninger? den billigste jeg vet om er å stille tenningen frem noen grader og kjøre på 98-oktan.. burde gi noen hester ekstra men det er vanskelig å vite når du har stilt for mye frem, du kan få tenningsbank om du er for modig her og det går jo ut over levetiden til motoren. Om det er mye koksing i sylindrene slik at kompresjonen er høyere så kan det være at du ikke kan stille frem tenningen overhodet uten å oppleve bank.

...altså totalt gratis effekt, men med noe risiko..

jeg har hørt at man kan effektivt fjerne koks ved å koble fra en vakumslange og stikke den i en 1.5liter flaske med vann slik at vannet suges inn i motoren mens man gasses for å unngå at motoren kveles.. men jeg har ikke mot nok til å gjøre slikt mot min motor men er fristet, er redd for at det skal komme for mye vann for fort inn for det er absolutt ikke sunt (vann komprimeres jo ikke like enkelt som luft).
Tviler på det er så mye koksing da motoren har gått kun 140.000, men.. en vet jo aldri.. den vannløsninga hørtes fristende ut

Legg innLagt inn:04 feb 2004 14:36
av Christian
Bare å ta en kompresjonstest det, så ser du fort om du har koks der. Liten vits i å risikere noe før du har sjekka :wink:

Skulle jeg trimmet en sugemotor hadde jeg nok seriøst vurdert litt nx...

Legg innLagt inn:04 feb 2004 18:53
av sindrejl
har alt tatt kompresjonstest og den var helt toppers sa dem.. stillte frem 4 grader jeg! :twisted: ingen tenningsbank eller noe.. weird.. står vel på 14-15 nå

fikk en sinnsykt bedre respons.. trukke jeg skal innstallere noe nos system jeg nei :D dessuten.. sugemotor? er jo 3s-ge da ;)

Legg innLagt inn:04 feb 2004 19:27
av Christian
Prøver du å si at den suger, men at den ikke suger? :wink:

Legg innLagt inn:04 feb 2004 22:58
av sindrejl
stemmer!! :D

Legg innLagt inn:05 feb 2004 00:06
av CelicaGT
3sge- sucks
3sgt- blows
:D

Legg innLagt inn:05 feb 2004 14:12
av chris
sindrejl skrev:har alt tatt kompresjonstest og den var helt toppers sa dem.. stillte frem 4 grader jeg! :twisted: ingen tenningsbank eller noe.. weird.. står vel på 14-15 nå
Hvor/hvem fiksa dette?

Legg innLagt inn:05 feb 2004 21:10
av sindrejl
jeg! supermekanikeren personlig

Legg innLagt inn:05 feb 2004 21:44
av bose
CelicaGT skrev:3sge- sucks
3sgt- blows
:D
4AGE- swallows :D

Legg innLagt inn:05 feb 2004 23:46
av sindrejl
:lol: :lol: :lol: