TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lakke plast

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #257267  av wickeddark
 
Driver å skal lakkere nedre del av en fanger, den er i sort plast. Har kjøpt plastgrunner, men den er helt blank. Kan jeg da bruke vanlig grå grunning først, eller må jeg lakke rett på plastgrunninga med fargen det skal være?

 #257277  av ijb
 
du må legge plast gruningen førs, så kan du legge en ton fyller eller en slipe grunning, så lakk. viktigt å vaske skikelig med plast reingjering så med vaskesprit før du legger på plast gruninga. lykke til :D

 #257290  av wickeddark
 
Ja vaska godt med tynner. Regna med det går bra?

Slipegrunning? hva er det?

 #257296  av ijb
 
no jobber eg med glasurit produkt ,så eg har mest erfaringer med de, vet ikke hva produkt du har til og lakke med så eg svarte litt generelt i sta og også no :wink: . eg vil ikke anbefale å bruke tynner til å vaske med, men de kan hende de går bra :wink:

 #257301  av |plumbo
 
grunden til at tynner er "farlig" på plast er at plasten reiser seg når den kommer i kontakt med tynner ;)

slipe grunding ( eller også kaldt fyller ) fyller bitte små riper og porer ( ikke store for de kommer tilbake etter hvert )

spray bok fyller sliper du med 500 HÅND SLIPE PAPPIR eller 800 vannslipings pappir ( vann slipings pappir blir grovere enn det korninga sier ) deretter kan du gå over med en fin pusse klut ( en grå en fra 3m er fin ) vask deretter med plast vask eller silikon fjerner og da er den klar til lakk ;)

Fra en som jobber nå med RM ( jobba før med dupont og glasuritt ) ;)

 #257317  av wickeddark
 
Okay :D

Takker for svar og hjelp!