TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbo timer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #31725  av larsst185

Henta turbo timeren min idag.Sånn ser den ut.kommer tilbake med mer info om den når jeg har fått montert.
og en liten ting,om det er noen her som kan japansk så send en pm :lol:
Vedlegg
instrument 027.jpg
instrument 027.jpg (143.66 kiB) Vist 3764 ganger
instrument 022.jpg
instrument 022.jpg (131.25 kiB) Vist 3764 ganger

#31727  av Christian

Samme opplegget som på Greddy timeren min det :) Fant meg engelsk utgave på nettet, bare å søke :)

#31751  av CelicaTurbo

engelsk manual burde nok være mulig å finne på nettet, eller forhør deg med dem du kjøpte dingsen av, et minste krav er at dem kan ordne manual til deg om de er norske..

#31966  av jumbo

Litt nysgjerrig jeg... hvordan funker egentlig en slik timer? Skjønner jo basisen, men hvordan er samspillet med håndbrekk og ledningen som tydeligvis skulle plugges inn der... Hva bruker timeren info fra håndbrekket til?

<---- fremdeles ignorant

#31972  av Christian

Om håndbrekket ikke er på stopper motoren momentant :)

#31975  av chris

Christian skrev:Om håndbrekket ikke er på stopper motoren momentant :)
Hva om håndbrekket er frosset fast? ;)

#31983  av jumbo

Ah, så det er egentlig bare for å ha en mer lettvindt måte å la være å bruke timeren om man ønsker det... Det man virkelig kunne ønsket seg, er jo en feedback på om bilen står i fri eller ei, men det er jo uansett noe man må passe på selv...

Ser for meg at jeg får litt trøbbel med det der etterhvert... trenger en timer, ellers kommer jeg jo 100% sikkert til å fuske med det, men da trenger håndbrekket en seriøs overhaul først :D

#32130  av Christian

Håndbrekket fryser vel først og fremst om det står på :wink: Poenget er bare at om du går fra bilen uten brekket på, så skal motoren stoppe momentant, isteden for å trille stille og rolig inn i alt annet som står rundt :)

Jumbo : Om du ikke har bilen i fri når du skal gå ut av den med motoren i gang foreslår jeg at du leverer lappen din så fort som mulig :lol:

#32147  av jumbo

Bra plan Christian, skal svinge innom biltilsynet i dag :)