Side 1 av 1

Hjelp, Celica ST 2000 1980-modell.

Legg innLagt inn:28 aug 2007 22:58
av ostepop
Eg har en Celica ST 2000 Liftback 1980-modell, og pga. lite kunnskap trenger eg hjelp til å vurdere hva den er verdt.

Den er kjøpt i USA, kjørt litt i Tyskland, og senere importert til Norge. Den har hatt to tidligere eiere. I 1989(?) vart clutch, bremsevaier, eksosanlegg, 4stk. støtdempere, 4 stk. fjører, 4 stk. hjulbuer, 4 stk. sommerdekk, samt stålfelger, hjulbolter og kopper skiftet/påkostet. Bilen er nesten 100% rustfri (sett bort fra felger og litt småpuss på krommen bak). Den har nær 8 lag med klarlakk. Innvendig er orginaltrekket i god forfattning. Den har bare gått 121 000 km.

Feil og mangler:
1. Registerkjede må skiftes? (Kjede følger med.)
2. Luftlekasje frå bensintank til mottor.
3. Førersetet er låst, så må ordnes eller ev. kjøpe nytt sete.
4. Frontruta er sprukket og må skiftes.
5. Tenningslåsen fungerer, men må ev. skiftes, eller ev. noe som må kobles om?
6. Venstre speil er litt løst, må festes.
7. Felgene er rustet, og bilen trenger ev. nye dekk?

Kanskje ikke alt er like relevant, men håper det er mulig å bestemme en ca verdi utifra dette? :)

Re: Hjelp, Celica ST 2000 1980-modell.

Legg innLagt inn:29 aug 2007 07:34
av rx300
ostepop skrev: Kanskje ikke alt er like relevant, men håper det er mulig å bestemme en ca verdi utifra dette? :)
Har du et bilde eller to også? :)

Legg innLagt inn:30 aug 2007 18:54
av ostepop
Her er noen bilder.

Legg innLagt inn:30 aug 2007 19:02
av rx300
Tja her har du en referanse, selv om dette er en Celica Supra.. Men du har jo en sjelden bil, ikke mange av dem. Men du er avhengig av å finne en som er på jakt etter akkurat den typen bil..
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1606737
Bilde

Legg innLagt inn:30 aug 2007 19:13
av ostepop
Ja, mulig det er den eneste av sitt skag i Norge. 15 000 for den der altså. Den var jo ganske rustet. Har du en tanke om hva jeg kunne fått selt Celicaen min for om jeg treffer en som er på jakt etter en slik?
Synker den mye i pris siden registerkjedet må skiftes?

Legg innLagt inn:30 aug 2007 19:30
av rx300
ostepop skrev:Ja, mulig det er den eneste av sitt skag i Norge. 15 000 for den der altså. Den var jo ganske rustet. Har du en tanke om hva jeg kunne fått selt Celicaen min for om jeg treffer en som er på jakt etter en slik?
Synker den mye i pris siden registerkjedet må skiftes?
Registerkjede kan jo ethvert verksted skifte, den motoren der er vel i flere Toyotaer også. Tror største problemet ditt er at det nok vil være så godt som umulig å få tak i de andre delene som trengs i Norge, frontruten kan f.eks. bli en nøtt... Men at den ikke er rustet er jo et enormt pluss. Må jo være et kjempeobjekt for en som vil sette inn noe mer moderne motor, understell osv, mens de som liker originalstand kanskje vil reservere seg fordi det ikke er lett å få tak i deler..

Men det er forferdelig vanskelig å prissette noe slikt... Forsøke en annonse på 20-30 kanskje og se om noen er interessert?

Legg innLagt inn:30 aug 2007 19:53
av sindrejl
akkurat den hatchback modellen der er ikke noe særlig samleobjekt pga egentlig mindre pent utseende, så er redd den ikke er verdt så alt for mye. Greit å legge den ut for å sjekke interesse uansett, sålenge den er i god stand så kan det hende du får en 20-30?

Legg innLagt inn:30 aug 2007 19:58
av ostepop
Skader ikke å prøve vertfall. Tror jeg prøver meg på 25000, og er jeg heldig så er jeg det. :) Har fått et bud på 8000, men syns det var litt lavt, for den er i veldig fin stand.

Legg innLagt inn:30 aug 2007 20:13
av ostepop
Forresten, er det noe jeg skrev i første innlegget som ikke burde/ikke har noen grunn til å stå i en bilannonse?

Legg innLagt inn:30 aug 2007 21:06
av rx300
ostepop skrev:Forresten, er det noe jeg skrev i første innlegget som ikke burde/ikke har noen grunn til å stå i en bilannonse?
Nei, å være ærlig skader aldri, så slipper du at noen tror de går til noe bedre enn de får, men heller blir positivt overrasket.

Ta noen nye fine bilder, vask og stell den litt.. fokusér på at den er rustfri, ta bilder av steder der det ellers pleier å være mye rust.. hjulbuer, kanaler, nedi bagasjerom, har du mulighet så ta bilde fra undersiden også. Og fine bilder fra innsiden der du får med originaltrekkene, kan gjerne tone litt ned pornoeffektene som flammematter o.l. ;-)